Patrol Y60 zawieszenie LIFT (jaki?)

04 Wrz 2012, 17:33

Witam, mam zamiar podnieść nieco mojego Patrola(wersja krótka)....stąd moje pytania do znawców tematu... :D....jaki lift zastosować? ilo calowy? ewentualnie który lift wiąże się z jeszcze innymi przeróbkami? Autem nie jeżdżę na co dzień....służy do wypadów w teren, niekiedy ciężki, aczkolwiek nie jest to Extreme (nie mam zamiaru topić się po dach :D )...pomóżcie, podpowiedzcie amatorowi offroadu.....z góry Dzięki!!!
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

04 Wrz 2012, 22:59

Witaj. Lift 2’’ jest najbardziej popularny . Większość aut przyjmuje go bez poważnych przeróbek (kosztów) . W krótkim Patrolu pozwoli pokonać bardzo trudny teren. Spokojnie zmieścisz 33’’ koła.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

05 Wrz 2012, 10:01

Dzięki za szybką odpowiedź! A powiedz mi, czy jako tymczasowe(tanie) rozwiązanie sprawdzają się tzw. podkładki(polibusze) pod sprężyny? Widziałem różne opcje 30, 40mm. Ale traktuje to jako tymczasowe rozwiązanie, gdyż cały zestaw zawieszenia kosztuje sporo, a nie chce narazie tyle wydawać!
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

05 Wrz 2012, 19:30

Do turystyki podkładki mogą być (jednak to dalej te same seryjne amory i sprężyny) do poważniejszych zabaw lub jeśli planujesz doszpejowanie auta warto wrzucić amorki i sprężyny od jakiejś firmy gdyż są one nowe, niewymęczone no i robione do większej masy np. +100kg (wyciągarka i zderzak)
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

05 Wrz 2012, 23:31

Witaj. Podkładki nie pracują, podniosą ci tylko auto. Skrócą roboczy skok amortyzatora i zmniejszą Wykrzyż(podnosząc auto czy sprężynami czy podkładkami pamiętaj o wydłużeniu drążka /mocowania Pan harda o tę samą wartość).
Te + 100 kg mnie nie wyszło na dobre Monterey stał sie bardzo twardy . Stracił 10cm wykrzyżu na tylnej osi. Dopiero pod obciążeniem 200kg zaczyna ładnie pracować na wertepach.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

06 Wrz 2012, 16:10

Wielkie dzięki za rady!!! Powiedzcie mi tylko jak wydłużyć ten drążek Panharda? I czy jeżeli wymienie w późniejszym czasie całe zawieszenie na +2cale, to czy ten drążek również trzeba wydłużyć?
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kamiq - miejski SUV
    Nowy miejski SUV ŠKODY, dedykowany dla chińskiego rynku model KAMIQ, został oficjalnie zaprezentowany 23 kwietnia. KAMIQ stanowi uzupełnienie gamy SUV-ów ŠKODY, w której znajdują się już modele ...

06 Wrz 2012, 23:52

Najłatwiej przedłużyć mocowanie drążka. Zrób dwa otwory 1wysokość podkładek które chcesz teraz założyć drugi o 2’’ niżej od obecnego(jeśli przedłużasz mocowanie przy ramie).Potem wystarczy przełożyć śrubę i masz regulację stosowną do aktualnego liftu. Myślę że lift o 2-3 cm nie wymaga zmian na Panhardzie.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

09 Wrz 2012, 09:16

nie tak do końca macie racje, orginalne sprężyny w parchu, jeśli nie klapły, to pracują w większym zakresie niż +2` OME czy TM, i komfort jest znacznie lepszy,
@fla_disco określ jakie opony chcesz wsadzić do auta, bo od tego zależy jaki lift i czy w ogóle go potrzebujesz,
tonie prawda że w króciaku do +2 cali nietrzeba nic przerabiać, trzeba i to nie mało, jeśli auto ma jeździć jak trzeba to jest dużo do zrobienia,
-mimośrody w przedni wahacz
-rozjadą się mosty (przedni panhard wydłużyć tylni obniżyć) niemożliwość ustawienia geometrii
-przydało by się przedłużyć drążek kierowniczy (zostawić jak nie przedłużamy panharda, liczyć się z tym, że auto skręcabardziej w jedną stroną niż w drugą)
-wywalić tylni stabilizator (można przedłużyć łączniki stabilizatora lub lub zrobić rozpinany)
-sprawdzić czy przy max opadzie mostu, przewody hamulcowe giętkie nie są napięte i nie grożą urwaniem (w 70% przypadków są)
-sprawdzić odboje i w razie konieczności przedłużyć
lift 2 cale wcale taki fajny nie jest, wbrew pozorom nie daje większego zakresu pracy, zwykle mocno utwardza auto
jeśli auto używane na co dzień a dużo jeździsz po asfalcie to poszedłbym iną drogą
- +3cm lift budy
- +3cm podkładki pod sprężyny
- zmiana amortyzatorów na mocne (przykładowo +2cale Dobinsons żółte, są delikatnie dłuższe niż org, ale nie pozwalają na wypadania sprężyn przy max wykrzyżach)
masz lift prawie 3cale bez ruszania w zasadzie geometrii auta :wink: zakres pracy zawiasu jak przy +2 calach a komfort bliski oryginałowi
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)