Patrol GR y60 sprzęgiełka piast

25 Sie 2012, 15:49

Witam po sporej nieobecności. Kupiłem ostatnio nowy glajdowóz tj. Nissana Patrola GR Y60 2,8td krótki 90 rocznik. Niezbyt wiele wiem o tym aucie a w szczególności o sprzęgiełkach, mam na nich napisy Auto i Lock, przełącza się kluczem, przez obrót śruby, chodzi to dość lekko nawet. Sę w tym że nie wiem czy to działa jak powinno, jak to sprawdzić???? Ogólnie napędy działają bez problemu, 4 koła ciągną....tylko o co chodzi z tym przełączaniem i jak upewnić się czy działają właściwie???
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

25 Sie 2012, 20:46

Witaj. Jeśli przednie koła ciągną nic nie terkocze do przodu i tyłu, to znaczy że poprzedni właściciel dbał i smarował olejem jak należy.
Jeździć i cieszyć się nie kombinować
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

27 Sie 2012, 20:54

Pozycja LOCK - skręcasz półośki na sztywno bez możliwości rozłączenia się sprzęgów po przerzuceniu z 4H/4L na 2H
AUTO - sprzęgi spinają się mechanicznie po przerzuceniu lewarka na 4H/4L i rozłączają po wybiciu na 2H. Generalnie LOCK w teren a AUTO na chwilowe użycie 4x4 - wyjazd z zaspy itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

09 Wrz 2012, 09:27

po 1 na auto nie wrzucamy 4x4 w trakcie jazdy
po 2 na auto uważamy na bujanie auta przód-tył sprzęgiełko musi się przepiąć aby ciągnąc raz w jedną raz w drugą stronę, więc nie robimy tego na faji
po 3 jak na auto jeśli wyłączymy 4x4 to nie oznacza że sprzęgi się rozpięły, trzeba cofnąć 1,5 metra (jeden obrót koła) aby mieć pewność że się rozpięły
po 4 w terenie zawsze na lock
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)