REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Nie jest to normalne i napięcie powinno wtedy być w granicy jaką podał [email widoczny po zalogowaniu] Jeżeli akumulator masz nowy trzeba sprawdzić alternator i regulator napięcia. Być może szczotki w alternatorze są już na wykończeniu.maxiu92 napisał(a):przy praktycznie maksymalnym obiciążeniu tj. klima, dmuchawa na maxa, podgrzewanie szyby, światła napięcie spada aż do 12,6-12,8 V. Czy jest to normalne czy wina będzie po stronie alternatora?
Jeżeli kontrolka nie zapala się tak jak piszesz to w pierwszej kolejności sprawdź ją czy nie przepaliła się. To że się żarzy, a nie zapala podczas rozruchu może oznaczać że jest uszkodzona.maxiu92 napisał(a):Próbować wymienić najpierw regulator czy od razu cały alternator do regeneracji?
No to tu jest ok.maxiu92 napisał(a):Kontrolka jest sprawna ponieważ świeci się przed zapaleniem silnika.
Nawet przy tak niskim napięciu poniżej 13V jak napisałeś wyżej?maxiu92 napisał(a):już w czasie pracy silnika się nie świeci
Sprawa dyskusyjna. Jak wszystko włączone i na maksa , to tych watów odbioru mocy się uzbiera. Alternator ma ograniczoną zdolność oddania amperów tym bardziej dla wolnych obrotów silnika. Mierzyłem u siebie . Napięcie na akumulatorze 12,6 V przy załączonej klimie na minimalną temperaturę , załączony wiatrak na chłodnicy , nadmuch na maksa , oświetlenie zewnętrzne. Licząc moce włączonych odbiorników według danych katalogowych to będzie coś około 800 W. Dla takich warunków program diagnostyczny pokazał 100 % obciążenia alternatora .Kacper napisał(a):Nie jest to normalne i napięcie powinno wtedy być w granicy jaką podał [email widoczny po zalogowaniu]