Peugeot 206 problem z alternatorem

12 Lip 2017, 10:40

Witam. Mam problem prawdopodobnie z alternatorem chociaż nie jestem pewien. Akumulator zakupiłem tydzień temu i sprawdzałem jego napięcie przy włączonym silniku. Bez obciążenia wynosi 14,4 V natomiast przy praktycznie maksymalnym obiciążeniu tj. klima, dmuchawa na maxa, podgrzewanie szyby, światła napięcie spada aż do 12,6-12,8 V. Czy jest to normalne czy wina będzie po stronie alternatora?
maxiu92
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Peugeot 206

12 Lip 2017, 11:45

Może być problem albo z aku albo z regulatorem napięcia. Ładowanie nie powinno spaść poniżej 13,8V.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lip 2017, 15:10

maxiu92 napisał(a):przy praktycznie maksymalnym obiciążeniu tj. klima, dmuchawa na maxa, podgrzewanie szyby, światła napięcie spada aż do 12,6-12,8 V. Czy jest to normalne czy wina będzie po stronie alternatora?
Nie jest to normalne i napięcie powinno wtedy być w granicy jaką podał [email widoczny po zalogowaniu] Jeżeli akumulator masz nowy trzeba sprawdzić alternator i regulator napięcia. Być może szczotki w alternatorze są już na wykończeniu.

Czy kontrolka ładowania na desce zapala się przy pełnym obciążeniu alternatora?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lip 2017, 19:30

Kontrolka akumulatora na desce nie zapala się. Tylko podczas odpalania lekko się podświetli ale jest to prawie niewidoczne. Próbować wymienić najpierw regulator czy od razu cały alternator do regeneracji?
maxiu92
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Peugeot 206

26 Lip 2017, 11:23

maxiu92 napisał(a):Próbować wymienić najpierw regulator czy od razu cały alternator do regeneracji?
Jeżeli kontrolka nie zapala się tak jak piszesz to w pierwszej kolejności sprawdź ją czy nie przepaliła się. To że się żarzy, a nie zapala podczas rozruchu może oznaczać że jest uszkodzona.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2017, 19:38

Kontrolka jest sprawna ponieważ świeci się przed zapaleniem silnika. Podczas palenia właśnie tak żarzy słabiej i już w czasie pracy silnika się nie świeci.
maxiu92
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Peugeot 206
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dane na temat BMW X7 - poznaj najważniejsze informacje
    BMW to marka, która zasłynęła przede wszystkim z uwagi na swoje sportowe limuzyny oraz klasyczne sedany. Pojazdy te szybko zostały okrzyknięte mianem doskonałych i niezwodnych w każdym calu. Obecnie jednak BMW zdecydowało ...

27 Lip 2017, 09:23

maxiu92 napisał(a):Kontrolka jest sprawna ponieważ świeci się przed zapaleniem silnika.
No to tu jest ok.

maxiu92 napisał(a):już w czasie pracy silnika się nie świeci
Nawet przy tak niskim napięciu poniżej 13V jak napisałeś wyżej?

Sprawdź wszystkie podłączenia do alternatora czy są w dobrym stanie i złącza nie są zaśniedziałe, zardzewiałe. Możesz je przeczyścić i sprawdzić czy coś się zmieni.

Jaki masz przebieg? Czy alternator był już kiedyś naprawiany?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 16:42

Tak. Nawet przy takim napięciu kontrloka się nie zaświeciła. Przebieg jest 120 tys. ale czy taki był to nie wiem auto nie dawno kupiłem także nie wiem czy coś było robione z tym alternatorem.
maxiu92
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Peugeot 206

27 Lip 2017, 17:13

Zmierz jeszcze z ciekawości napięcie na zaciskach alternatora bo to co mierzyłeś pewnie było na biegunach akumulatora mierzone. Zobacz czy będzie się różniło.

Altki wytrzymują przebiegi nawet 200tyś. km wszystko zależy jak się jeździ im będzie więcej obciążony pewnie wytrzyma mniej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lip 2017, 19:35

Kacper napisał(a):Nie jest to normalne i napięcie powinno wtedy być w granicy jaką podał [email widoczny po zalogowaniu]
Sprawa dyskusyjna. Jak wszystko włączone i na maksa , to tych watów odbioru mocy się uzbiera. Alternator ma ograniczoną zdolność oddania amperów tym bardziej dla wolnych obrotów silnika. Mierzyłem u siebie . Napięcie na akumulatorze 12,6 V przy załączonej klimie na minimalną temperaturę , załączony wiatrak na chłodnicy , nadmuch na maksa , oświetlenie zewnętrzne. Licząc moce włączonych odbiorników według danych katalogowych to będzie coś około 800 W. Dla takich warunków program diagnostyczny pokazał 100 % obciążenia alternatora .

Dalsza dyskusja na temat: Fabia II motor 1,4 BXW - problem z alternatorem
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna