Panowie, mam problem ze swoim Peugeotem 306 98r, 1.4 benzyna. Nie mam pojęcia o samochodach, ale chciałbym sam pogrzebać, coby się czegoś nauczyć.
Poczytałem trochę o możliwych przyczynach, moje odkrycia (na dole) są po części inspirowane tym, jakie informacje znalazłem.
Problem: Samochód czasami nie odpala. Rano jest ok, popołudniu d..a. Albo na odwrót. Dziś po raz czwarty. Kręci ładnie, ale nie zaskakuje.
Objawy: 1. Kreci 2. Nie zaskakuje 3. Poprzedniego dnia było wszystko ok 4. Zauważyłem to za czwartym razem, ale czasami prędkościomierz dziwnie drgnie, czego nie zauważyłem normalnie. (elektryka?) 5. Nie odpala na pych 6. Jak mu się zechce, to odpali
Gdy nie mógł odpalić: 1. Za pierwszym razem po wielu próbach odpalił po 20 minutach 2. Za drugim razem zamknąłem go, wróciłem po 5 minutach i odpalił 3. Za trzecim razem próbami odpalenia rozładowałem akumulator i ściągnąłem go do mechanika. Mechanik powiedział, że to pewnie czujnik położenia wałka rozrządu. Niestety, po naładowaniu akumulatora odpalił. Do komputera się podłączyć nie mógł, bo coś z gniazdem jest zrąbane. Pieniędzy nie wziął. 4. Za czwartym razem jeszcze nie odpalił.
Pogrzebałem pod maską i oto co znalazłem: 1. Podwójny przekaźnik wygląda tak:
2. Tutaj jest taki szlauch, idący do silnika, który siedzi dość luźno i jest pod nim mokro, od oleju chyba. Sprawdziłem olej - prawie nie ma. Dwa miesiące temu olej był w normie. Chyba, że podczas prób odpalenia uciekł do silnika i jeszcze spłynie - sprawdzę wieczorem.
3. Rozłączyłem i podłączyłem akumulator xD
Naturalna kolej postępowania: 1. Niech mi elektryk naprawi co trzeba i podłączy się pod komputer. 2. Odczytać z komputera błędy 3. Naprawić błędy 4. Dolać/wymienić olej
Pytania: 1. czy jestem w stanie zrobić coś samodzielnie, bez specjalistycznego sprzętu i kanału/podnośnika? 2. Czy warto bawić się w wymianę czujnika położenia wałka i czy zrobię to samodzielnie? 3. Czy powinienem się martwić tym szlauchem od silnika? 4. Czy powinienem wymienić podwójny przekaźnik? 5. A może odpuścić to wszystko i zapłacić specjalistom jak normalny człowiek?
Odłącz wąż idący od pompy paliwa. Pompa może się zacinać i wtedy nie odpadli. Po odłączeniu węża zobaczysz czy podaje paliwo czy cisza, oczywiście robisz to jak silnik nie odpala. Może być również zbyt zabrudzony filtr paliwa.
Silnik zabytek, bprosty. Do diagnozy wystarczy zwykły miernik i trochę pojęcia. W silniku tym reguluje się luz na zaworach. Po pokrywie widać, że silnik się przegrzewał np przez zapowietrzenie układu chłodzącego. W układzie powinien być wyłącznik wstrząsowy pompki paliwa. Kiedy silnik nie pali trzeba sprawdzić czy jest iskra, ciśnienie paliwa i czy kontrolka od alarmu zgasła. Przekaźnik podwójny: pierwszy daje plus na wtryski i elektrozawory a drugi na pompkę paliwa i podgrzewanie sondy lambda.
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Jaki najlepszy samochód prowadził Jeremy Clarkson? Jeremy Clarkson odpowiedział na kilka pytań dla motoryzacyjnej platformy społecznościowej Drivetribe. Wśród poruszonych wątków padł temat najlepszego samochodu, jaki kiedykolwiek prowadził. Okazuje się, że słynny ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.