Peugeot 308 - wypadanie zapłonu

20 Lis 2022, 23:06

Witam,
Potrzebuje porady.

Pacjent to Peugeot 308 T7 z silnikiem1.6 VTi.

Walczę z błędem P1340 czyli wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
Błąd wyskakuje tylko gdy silnik się rozgrzeje, na wolnych obrotach (podczas zatrzymania się na światłach lub skrzyżowaniu). Na początku wyczuwalne są wibracje, zaczyna przerywać i wyskakuje check engine i błąd. Gdy podczas tych wibracji zwiększę obroty błąd nie wyskoczy, samochodem można jechać dalej.

Błąd powoduje odłączenie działanie 4 cylindra. Po kilku min, gdy ostygnie i ponownym uruchomieniu pracuje już na wszystkich.

Dotychczasowe podstawowe obserwacje:
- brak innych zapisanych błędów
- po zamianie kolejności cewek błąd nie idzie za cewką
- po zamianie kolejności świec błąd nie idzie za świecą, świece wyglądają w porządku, szczeliny równe
- wtryskiwacze czyszczone chemią liquy moly, następnie został wymieniony wtrysk nr 4 – brak zmian
- podczas błędu odłączanie wtyczki od cewki – brak reakcji
- przewody zasilające cewki wyglądają na całe

Brakuje mi już pomysłów więc samochód planuje oddać do mechanika na dokładniejszą diagnozę. Wcześniej jednak chciałem zasięgnąć Waszej porady.

Jakie mogą być jeszcze inne ewentualne przyczyny problemu?
Dopóki samochód nie zatrzyma się (obroty nie spadną) to problem nie występuje, silnik pracuje równo, płynna jazda.
Gość101576
 

21 Lis 2022, 07:41

sprawdzić ciśnienie na zimnym i na ciepłym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15061
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2022, 08:09

W tym silniku masz standard pierścieniowo tłokowy czyli zagadki kiedy co z czym połączyli. Jak okaże się że pierścienie to tylko złożenie na sztukę i sprzedaż auta.
Następny temat to rozrząd w całej okazałości z elementami góry. Jak masz kumatego mechanika to rozkmini co trzeba wymienić żeby błąd się nie pojawiał. Dalszy scenariusz ten sam. Czyli szybka sprzedaż auta bo tego silnika nie naprawisz na dłuższą metę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 9155
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lis 2022, 22:33

Dziś została zmierzona kompresja silnika.
Na każdym cylindrze równa ok. 12,5.

Dodatkowo wyczyszczony został również elektrozawór ssący (pojawiał się błąd P0011).

Czy w związku z tym można wyeliminować problem z silnikiem (pierścienie, gniazda zaworowe) i szukać przyczyny w innym miejscu np. lewe powietrze w dolocie, problem z elektryka, sterownik silnika...?
Gość101576
 

21 Lis 2022, 22:40

mierzone na zimnym i ciepłym?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15061
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2022, 23:38

Podobno tak.
Zostawiłem samochód znajomemu który ma sprzęt do mierzenia kompresji.
Na każdym z cylindrów miał podobne pomiary.
Gość101576
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może się przydać podczas zimowego wyjazdu autem w góry?
    Okres zimowy, w szczególności ferii zimowych zachęca do wyjazdów w góry. Jako środek transportu przeważnie wybieramy samochody, z uwagi na wygodę, jaką oferują. Aby jednak wyjazd nie okazał się nieśmieszną ...
    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...

22 Lis 2022, 07:56

no to w takim razie diagnostyka poprzez korekty powie Ci czy przypadkiem nie ma nieszczelności w układzie dolotowym (chodź to też nie pewne)
Naocznie też warto pooglądać układ dolotowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15061
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2022, 10:02

W samochodzie pewnie wyświetla Ci się na środkowym ekranie informacja "Depollution System Faulty" i pod nią po wnikliwszej diagnozie można dojść do błędu P1340 ale lokalizacja problemu może być w innym miejscu.

Sprawdź jeszcze czujnik wałka rozrządu tu masz inny opis tego błędu kody/obdii/10051-p1340/ ale jest i konkretny opis dla Peugeota z wypadaniem zapłonu na czwartym cylindrze kody/obdii/10050-p1340-peugeot/

Moim zdaniem warto sprawdzić ten czujnik skoro już tyle zostało zrobione i jak na razie brak rezultatu w poprawie.

PS.
Gość101576 napisał(a):Pacjent to Peugeot 308 T7 z silnikiem1.6 VTi
Tu fajnie opisany silnik na forum awaryjnosc-silnika-1-6-vti-120km-z-citroena-vt122432.htm
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 7620
Zdjęcia: 24