Pierwsze Autko 4-5tys. zł

30 Maj 2014, 19:52

Cześć!

Za jakiś czas osiągnę wiek pełnoletności i zdam prawo jazdy. Zastanawiam się nad samochodem jaki mógłbym sprawić sobie na urodziny.

Od samochodu nie wymaga w sumie nic oprócz frajdy z jazdy. Będę nim jeździł raczej weekendowo ew. potem na studia.

Jeśli chodzi o samochody to kocham klasyki. Podobają mi się stare chevrolety, fordy (lata 50-70)itp. Niestety w moim budżecie z tego co się zorientowałem znajdują się tylko takie oto piękne furki:
- Golf I,II i III (3 zdecydowanie mniej mi się podoba) 1 to już marzenie bo to już naprawdę klasyk
- Polo II i III (Te samochody średnio mi się podobają)
- Audi 80 i 100 już raczej poza budżetem, ale czego ja bym nie oddał za 80 B2
- Polonez, ale chyba tylko caro bo borewicza nie znajdę w dobrym stanie
- Fiat 125p / 126p
- BMW e30,32,34 też raczej poza budżet. Odrzuca mnie to, że jeżdżą nimi same łyse pompki...

?Tiuningowane? samochody jak najbardziej by wchodziły w grę (modyfikowane GTI), ale z umiarem nie taki typowy wiejski tiuning, ale delikatne zmiany detali i odmłodzenie.

Chciałbym też zapytać co myślicie o dobrze serwisowanych silnikach golfa II z przebiegiem 300tys + bo się martwię czy coś takiego miało by szansę na przejazd jeszcze kilku lat ?

I co myślicie o swapach silnika czy istnieją jakieś minusy w tym przypadku ?

Wolałbym samochód bez gazu bo nie chcę męczyć nim silnika.

Oto modela Golfa , które udało mi się znaleźć w okolicach budżetu:
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
minicomp
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Nie mam

30 Maj 2014, 20:07

Ja też jestem wielkim fanem golfów zwłaszcza mk1 i 2, i wszystkie te auta wyglądają na swój sposób super, lecz ten gtd z 5 linku wygląda dziwnie na tych zdjęciach niektórych bodajże 2 lub 3 i ostatnim, bo na nich wygląda jak resorak ale nie znam się na fotografii więc nie wiem do końca nie jestem po prostu pewien, a ten z 78 roku to perełka nie da się ukryć.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Maj 2014, 20:28

minicomp napisał(a):- Polonez, ale chyba tylko caro bo borewicza nie znajdę w dobrym stanie
- Fiat 125p / 126p
- BMW e30,32,34 też raczej poza budżet. Odrzuca mnie to, że jeżdżą nimi same łyse pompki...


Kupowanie poloneza czy dużego fiata to raczej kiepski pomysł... chyba, że czysto hobbystycznie. Do dupy zawieszenie, osiągów brak a palą sporo, hamulcy brak... gniją na potęgę. Natomiast maluch to już typowy masochizm...
e30 za te pieniądze nie kupisz, e32 też nie. Ewentualnie e34 jakieś 1.8-2.0 benzyna bądź diesel 2.5 bo takie są najtańsze.


minicomp napisał(a):ale z umiarem nie taki typowy wiejski tiuning, ale delikatne zmiany detali i odmłodzenie.

Jakie odmłodzenie? Chcesz odmładzać klasyka ? :mrgreen: wygląda to później jak baba z brodą :mrgreen:
Ostatnio kumpel do e30 wąska lampa zamontował ledy do jazdy dzienniej, powiedziałem, że póki tego nie zdejmie to ręki mu nie podam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

minicomp napisał(a):Chciałbym też zapytać co myślicie o dobrze serwisowanych silnikach golfa II z przebiegiem 300tys + bo się martwię czy coś takiego miało by szansę na przejazd jeszcze kilku lat ?
hahaha a jaki ty chcesz mieć przebieg w 20-30 letnim samochodzie? :mrgreen: Możesz kupić taki z przebiegiem 100tys ale nie będzie kosztował 5 tys, a 25...
9 na 10 egzemplarzy będzie miała i tak kręcony licznik więc przebiegiem się nie przejmuj, liczy się stan techniczny.

minicomp napisał(a):I co myślicie o swapach silnika czy istnieją jakieś minusy w tym przypadku ?

Dobry swap nie jest zły ale za względnie dobry swap zapłacisz 2x tyle ile chcesz przeznaczyć na samochód.

minicomp napisał(a):Wolałbym samochód bez gazu bo nie chcę męczyć nim silnika.
LPG to nic strasznego a stare silniki wyjątkowo dzielnie znoszą podtlenek LPG :ok:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

30 Maj 2014, 20:59

Oczywiście broń Boże w golfie I bo to by było wręcz straszne ale golf II to jeszcze nie klasyk zreszta wstawilem modyfikowane egzemplarze jako przykłady :)
Zeby zrobic prawdziwego klasyka trzeba mieć o wiele więcej kasy i kupic dobra bazę do tego.

Swap to w sensie czy kupowac samochód po takim zabiegu szczególnie gdy silnik jest z całkiem innego samochodu.

No to jest logiczne ze nie bedzie miał 100tys. ale po takiej eksploatacji obawiam sie tego ze kupie samochód pojeźdze 2 lata i silnik do remontu. Po prostu chciałem wiedzieć jak trwale sa te silniki.
minicomp
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Nie mam

30 Maj 2014, 21:06

minicomp napisał(a):No to jest logiczne ze nie bedzie miał 100tys. ale po takiej eksploatacji obawiam sie tego ze kupie samochód pojeźdze 2 lata i silnik do remontu. Po prostu chciałem wiedzieć jak trwale sa te silniki.

Stare silniki są dużo trwalsze niż nowe silniki w nowych wozach i dużo lepiej znoszą LPG.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Maj 2014, 21:50

krzysiek4000 napisał(a):Stare silniki są dużo trwalsze niż nowe silniki w nowych wozach

Bo projektanci starych silników głowili się jak stworzyć jednostkę możliwie najbardziej trwałą. Obecnie konstruktorzy najnowszych silników kombinują jak stworzyć jednostkę, która będzie się psuła w sposób kontrolowany narażając użytkownika na wysokie koszta serwisu :ok:
Z resztą zaczęła się już era silników nienaprawialnych jak np. te żałosne ecoboosty forda...
Taka jest smutna prawda...
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Efekt niewidzialnego Goryla - co to takiego?
    Czy można za bardzo skoncentrować się na jakimś zadaniu? Czy można nie zauważyć osoby przebranej za goryla? Badania naukowe pokazują, że tak(*). Nasz umysł eliminuje niektóre bodźce wzrokowe i słuchowe, żeby w pełni ...

30 Maj 2014, 22:53

No niestety muszę się z tobą kirin zgodzić że nastała era jednorazówek ale jednak te silniki vaga bez turbo benzynowe są udane ale nie 2.0 TDI i wszystkie tsi to są złomy nad złomami
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Maj 2014, 08:35

Ja najpierw proponuje zrobić prawko a potem myśleć nad autem bo koncepcja auta zmieni Ci sie jeszcze wiele razy :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012