Pierwsze auto do 10k - głównie po mieście

17 Paź 2023, 14:33

Cześć, udało mi się uzbierać trochę środków na kupno pierwszego samochodu i proszę o pomoc, gdyż samemu jestem kompletnie zielony i nawet z poradami z forum i poradnikami YT nie czuję, żebym był bliżej wyboru samochodu, bo nie ufam swojej wiedzy.

Znalazłem więcej informacji co sprawdzić i o co zapytać gdy się już będzie stało metr od samochodu i chciało jechać na przegląd do stacji, niż jak w ogóle zawęzić wybór do jednego/dwóch samochodów.

Czy znajdzie się dostępna osoba na rekomendacje konkretnego używanego samochodu na bazie niżej wymienionych potrzeb?

- docelowo po mieście w Katowicach i na Śląsku (np. do pracy). Raz na kilka ładnych miesięcy może zdarzyć się trasa 200km.
- nie oczekuje, że w takich widełkach finansowych samochód będzie zatrzymywał na sobie wzrok innych, ale też nie chciałbym się 'wstydzić'.
- dostałem rady, by był na gaz, żeby nie przepłacać w utrzymaniu.
- 5drzwiowy, lecz widziałem na OLX Peugeot 206 3drzwiowy, który mi się bardzo spodobał, więc znowu, nie jest to konieczne.

Z tych samochodów, które widziałem w cenie, które mi się podobały:
Ford Mondeo MK4, Audi A4 B6, Seat Leon V16. Peugeot 206.
yNOT
Obserwowany

17 Paź 2023, 15:08

Jakie planujesz przebiegi roczne? Bo LPG może nie mieć sensu.
I 10k to cały budżet czy masz coś jeszcze odłożonego na pakiet startowy?
Tak na szybko to raczej bym odradzał to co zaproponowałeś
rupertpumpkin
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

17 Paź 2023, 17:54

10-12 tys. km rocznie.

10k to budżet, który założyłem. Jeżeli 2/3k miałoby zrobić ogromną różnicę, to bym na pewno dołożył.

Moje propozyzje są na bazie dość kiepskiej wiedzy, więc chętnie wysłucham rad ;)
yNOT
Obserwowany

18 Paź 2023, 08:59

Bierz co jest blisko i w dobrym stanie i nie nastawiaj się na konkretną markę czy model.