Pierwsze własne auto na trasy (15 tys)

30 Mar 2017, 22:07

I nie zmieści się w budżecie z GTC do 15 tys.

Chyba, że chcesz kupić padło :)
martinn22
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 132
Prawo jazdy: 20 06 2016
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Honda Civic EP2,Mazda3 III
Silnik: 1,6 110km, 2,0 120km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2017, 22:09

Niby jeździ się momentem, ale diesel osiąga go w bardzo malutkim zakresie i koniec końców gorzej przyspiesza (lekarstwem jest większa ilość niutów i dłuższe biegi, albo więcej krótszych biegów i szybka zmiana).

Musiałbyś się przejechać, ale jak jeździłeś tym co napisałeś w 1 poście, to może być nieprzyjemnie :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Mar 2017, 22:20

martinn22: A chyba że tak, bo zwykły pięciodrzwiowy hatchback traci już trochę na wyglądzie jak dla mnie

galakty: no wiadomo że będzie troszkę inaczej no ale co poradzić :D, nawet 2.0 benzynka z C4 nie zastąpi 1.8T coś za coś mógł bym w sumie poszukać jakiegoś vaga z 1.8T tak samo jak diesela w tych wymienionych wyżej ale boję się trochę wpakować na koszty bo nigdy nie wiadomo jak kto jeździł i jak serwisował a 1.6 czy 2.0 od PSA to raczej proste jednostki. A z vagiem jednak to że jest bardzo popularny to różne cuda się mogą dziać typu jeden z trzech itp, trzeba się naszukać żeby fajny egzemplarz trafić
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

30 Mar 2017, 22:40

Autotesto napisał(a):Tutaj, jak dużo jeździsz na trasie, to możesz pomyśleć nawet o 1,3CDTi. Silnik raz, że jest bardzo wytrzymały, dwa, że oszczędny, a trzy, że na autostradzie 140km/h dla niego to nic wielkiego i do tego spali 6l (znam to z praktyki - zrobiłem tym autem ok. 8000km).
same bzdury, może z wyjątkiem oszczędności (oczywiście nie na autostradzie).
Lepiej celować w 1.9 120, ale generalnie lepiej odpuścić kilkunastoletniego diesla, LPG bezpieczniejsze
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14104
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Mar 2017, 22:49

Autotesto napisał(a):Więcej fachowych wypowiedzi i jeszcze te rzekome "wiadomości na PW". Hahahah! Kto pisał - szybki, Pionek i Galakty? Daruj sobie i przede wszystkim innym.


Hmm ale o jakich PW mowa? bo ja nic nie wiem? :)
To forum staje się coraz gorsze ...jedni mnie mylą z innymi użytkownikami, którzy kiedyś, gdzieś cos..a inni ze jakieś PW do kogoś pisałem :roll:
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

30 Mar 2017, 23:07

Autotesto napisał(a):"wiadomości na PW". Hahahah! Kto pisał - szybki,


Siemka co słychać :?: :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10434
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony
    Nissan zaprezentował 22 listopada model NV200 oraz koncepcyjny pojazd e‑NV200 jako taksówkę miejską nowej generacji, przygotowując grunt dla pojazdów zeroemisyjnych w Hiszpanii i zapowiadając dalszy dynamiczny ...

31 Mar 2017, 08:09

No bez jaj z tym 1,3 CDTi. Wielka turbodziura, marna dynamika, a trwałość silnika na poziomie 150-200tys. co przyznał sam producent (Fiat)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Mar 2017, 09:17

Autotesto stopniowo próbuje zmienić nieco nasze spojrzenie na motoryzację - Mondeo bez wielowahacza, 1.3 CDTI wzorem trwałości, A8 jako rozsądne, mocne auto dla studenta, 1.6 8v dynamicznym silnikiem na autostrady :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

31 Mar 2017, 11:23

Tak patrzę na to z boku i chyba polskie firmy nigdy się nie nauczą, że kłótnie z internautami się nie opłacają, bo przestają być traktowani poważnie. Co chwila jakaś firma się pogrąża w sieci.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

31 Mar 2017, 12:04

Akurat Audi A8 to bardzo fajne i komfortowe auto, aczkolwiek na pewno nie dla studenta w kwestii utrzymania, bo każda usterka niesie za sobą duże koszty. Na trasy diesel 1.9 CDTi to bardzo fajna opcja, pod warunkiem że mowa o silniku 120km np: w Vectrze C, budżet pozwala Ci na jej zakup.
SfinxTurbo
Nowicjusz
 
Posty: 30
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra
Silnik: 1.9 CDTI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Mar 2017, 13:29

SfinxTurbo napisał(a):Na trasy diesel 1.9 CDTi to bardzo fajna opcja, pod warunkiem że mowa o silniku 120km np: w Vectrze C, budżet pozwala Ci na jej zakup.

Ze wszystkim się zgodzę (Vectra jest bardzo wygodna na trasę) ale czy stać będzie autora na utrzymanie. Wszak to nowoczesny diesel... I w jakim stanie będzie taka Vectra C za 15.000? :unsure:
mAt55
Nowicjusz
 
Posty: 42
Auto: Seat Ibiza

31 Mar 2017, 16:40

Autotesto napisał(a):Astra jest bardzo dobra, nawet z tył jest w miarę miejsca. Tutaj, jak dużo jeździsz na trasie, to możesz pomyśleć nawet o 1,3CDTi. Silnik raz, że jest bardzo wytrzymały, dwa, że oszczędny, a trzy, że na autostradzie 140km/h dla niego to nic wielkiego i do tego spali 6l (znam to z praktyki - zrobiłem tym autem ok. 8000km). Plus Opla jest taki, że sporo ma tempomat w standardzie, który na trasie na pewno Ci się przyda.


Nie wiem czy to jest rewelacyjny wynik. Miałem Mercedesa W210 E290TD - 5 cylindrów, 129 koni, 300Nm, skrzynia 5-biegowa automatyczna, przy jeździe autostradowej (Szczecin -> Warszawa), prędkość 130-140km/h palił 6.5l/100km (1osoba+bagaż). Przy 5 osobach i pełnym bagażniku 7l.
O komforcie i przestrzeni wewnątrz auta nie wspomnę. Jak dla mnie wynik Astry jest kiepski, to jest auto dobre do kulania się po 70-90km/h za TIR-em na krajówce, wtedy spali z 4l (tylko, że to nie będzie przyjemna jazda).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

31 Mar 2017, 19:48

Widać mało który z Was nawet siedział w Astrze, szczególnie z silnikiem 1,3CDTi. dzida, powielasz bzdury rodem z warsztatu, w którym po 100.000km zalecają przejście na olej mineralny.

łysy, student studentowi nie równy. Skoro szuka mocnego auta, to A8 D2 nie zrobi na nim wrażenia - główny koszt to paliwo, resztę ogarnie sam, jak oszczędny i nie ma dwóch lewych rąk, a informacji na forum A8 jest masa.. Jak widać mało wiecie o kosztach utrzymania tego auta i powielacie stereotyp, że A8, to tylko dla milionerów. Jasne, jakby jeździł do ASO, to owszem. Ale kto dzisiaj nie mając nowego auta chce u nich przepłacać (no chyba, że nie ma w okolicy ogarniętego mechanika i samemu mu się brudzić nie chce).

Ossy, chyba mówisz o spalaniu chwilowym albo zczytanym z komputera pokładowego, który w dieslach najczęściej wymaga kalibracji.

szybki, kurcze, co tak późno??? Chłopaki już tutaj pojechali po mnie, a Ty nic... Dorzuć do pieca - Wy się pośmiejecie ze mnie, ja z Was i każdy poprawi sobie humor przed weekendem ;).

Silverblade, nie jest prawdą to, że z VAG różne cuda się dzieją, a z PSA nie. Sam pewnie sporo czytałeś i wiesz, że C4 ma jednak niektóre wiązki słabsze (szczególnie ta w bagażniku), a 1,6 ma spore wady łańcucha rozrządu. Z VW masz ten plus, że to popularne auto i jak coś się dzieje, to wielu mechaników wie jak do tego podejść. Ceny części też są trochę tańsze.
W przypadku nawet najbardziej awaryjnych samochodów - wszystko zależy w jakim stanie jest dany samochód, jakim paliwe i płynami był zalewany, czy ktoś o niego dbał, czy ktoś katował go bez głowy... Czynników jest sporo, a zakup używanego auta niestety niesie ze sobą ryzyko. Pamiętaj, że niski przebieg, typu 100.000km to też nie jest gwarancja niezadowności. Przy 100.000km przeważnie kończy się sporo elementów, które jeżdżą od fabryki. Wychodzą czasami niedoróbki samochodu. 100.000km w trasie nie równe 100.000km w mieście. Sam pisałeś, że Waszym C4 dolataliście 290.000km - z pewnością nie po mieście taki przebieg został osiągnięty.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

31 Mar 2017, 20:02

Nie mówię że ze z autami grupy PSA się nic nie dzieje po prostu są one mniej popularne ze względu na to "nie kupuj francuza" a VAG to popularne auto i jest ich dużo i jest duży popyt więc dużo trudniej jest odszukać lepszy egzemplarz. Nie żebym miał coś do VAG'a, wręcz przeciwnie bo np Golf 4 R32 czy klasyczny golf 2 z przekładką silnika np VR6 2.8 mi się marzy ale jeszcze nie mogę sobie na to pozwolić
SilverBlade
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

31 Mar 2017, 20:11

Zgadza się.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007