1.4 / 1.6 to te same silniki praktycznie, ten drugi ma większą komorę spalania i większą moc. Nie montowano w nich jeszcze zmiennych faz (słynne awaryjne koła, ale nie bardziej słynne niż odma w 1.4 VAG i pękające skrzynie). Sam posiadam 1.6 i bajecznie chodzi, cichy, zbiera się od dołu, ma kopytko na te auto. Jakiś specjalnych awarii tu nie ma, raczej drobne "problemy", typu auto nie toleruje tanich cewek zapłonowych... Czy to wada? Dla cebulaków tak, ale wystarczy kupić droższe porządne cewki i problem znika na amen. Często mają już wymienione na te lepsze
Co do większych silników, 1.8 całkiem fajny ale czy dostaniesz... Nie widziałem jeszcze ogłoszenia z 1.8, większość to 1.4 a potem 1.6, diesli unikaj.
No i najważniejsze, Francuz - tylna belka. Zobacz czy koła stoją prosto.