Piszcza hamulce, nic niepomaga

04 Cze 2015, 11:04

Witam, mam pytanie co moze byc przyczyna piszczenia hamulcow?
na poczatku piszczaly przerazliwie, zostaly wymienione wszystkie klocki i nic to niepomogło, potem hamulce zostaly przeczyszczone i dalej nic, potem zostaly znowu wymienione klocki, tym razem tylko z przodu i tarcze z przodu, i hamulce ucichły.
po miesiacu znow zaczely piszczec, przy krotkich odcinkach wogule, przy odcinkach ponad 10km lekko piszcza przy hamowaniu, a przy odcinkach powyzej 40 kilometrow i w korku piszcza tak przerazliwie jak piszczaly na samym poczatku, a jest to pisk jaki niewydaje nawet stary pks, taki glosny, co mam robic? najbardziej piszcza przy czestym hamowaniu, na hamulce wydalem juz 1300zł i dalej nic. tłoczki podobno mam sprawne.
Pozdrawiam
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

07 Cze 2015, 21:26

A jakiej firmy klocki kupowałeś? Za każdym razem tej samej, czy za drugim razem inna firma? Zazwyczaj powodem piszczenia podczas hamowania są twarde klocki hamulcowe. Przetrzyj je delikatnie papierem ściernym i się przejedz, Jak przestaną piszczeć, to masz winowajcę. Oczywiście po kilku hamowaniach pisk powróci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Cze 2015, 13:45

Ma ten sam problem w kwestii klocków,również dosyć często piszczą,mechanik stwierdził ze to kwestia dostania się tam wody i stąd taki dźwięk,ale po przetarciu papierem ściernym na jakiś czas problem minął.
Eperfekt
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Seat
Silnik: Ibiza 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

10 Cze 2015, 09:30

Jeżeli po przetarciu papierem ściernym pisk znika, to winne są klocki hamulcowe - są zbyt twarde.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lip 2015, 09:44

Witam serdecznie
mam podobny problem o którym tu jest pisane a mianowicie chodzi o coś takiego zaczęły mi piszczeć koła przednie lewe i tylne prawe w AUDI a3 1,8 benzyna 125 KM 97r na początku to było bardzo ciche i spokojne piszczały i zaraz przestawały piszczeć ale po pewnym czasie to się zaczęło robić dość denerwujące i głośniejsze koła się zaczęły bardzo szybko nagrzewać poczytałem i wyczytałem ze to możne być wina źle pracujących tłoczków bo klocki jeszcze nial dosyć ładne kupiłem zestaw naprawczy do tłoczków i zapobiegawczo klocki na tył i przód ATE zanim zabrałem się do zrobienia tego trochę minęło a moja partnerka jeździła samochodem dalej jak się za to zabrałem klocki z tyłu były bardzo zdezelowane a mianowicie tak lewy tył był skoszony nie równo tak pod skosem w górnej części i dolnej a za to lewy tył to już była masakra klocek zewnętrzny był jako tako ale wewnętrzny był goły a co gorsza tarcza się urwała zrobiłem wszystko tak jak trzeba a dokładniej rozebrałem zacisk wyczyściłem i nasmarowałem wszystkie gumki trafiły na swoje miejsce z tyłu to samo rozebrałem wyczyściłem i zamontowałem tarcze powrotem przykręciłem i przez jakiś tydzień była petarda nic mu nie było a teraz znowu zaczyna piszczeć i tak jak na początku za pomocą ręcznego przestają piszczeć ale zęby nie piszczały musiał bym jeździć na ręcznym cały czas a raczej nie o to mi chodzi
Czy może ktoś mi pomóc o co w tym chodzi albo bo ja już nie mam pojęcia a mechanikiem nie jestem
adrkos4454
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 10 2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a3
Silnik: 1,8 125km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

06 Lip 2015, 19:51

Kupcie klocki z wyższej półki trw albo coś podobnego i problem minie :D
NobodyRx7
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 26 06 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Vw Passat B5
Silnik: 1.9TDI 131KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan Micra K14 - nowy model już w produkcji
    Kilka dni temu uruchomiono produkcję zupełnie nowego Nissana Micra i pierwsze egzemplarze już opuściły linię montażową. Końcowe kontrole potwierdziły najwyższą jakość wykończenia pojazdów. Dostawy do dealerów ...

19 Gru 2015, 21:23

mam trw klocki i tarcze i one wlasnie piszcza, wczesniej mialem ATE i tez piszczaly, mechanicy mi rozkladaja rece, niewiedza co to moze byc, a czasem piszczy naprawde glosno, glosniej niz autobus, a przeciez niesprzedam auta z powodu piszczenia hamulcow, co to moze byc?
rpw_2005
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: PL
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 1.6 8v MPI 105km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Gru 2015, 22:05

Pisaliśmy o tym już nie jeden raz - wystarczy poszukać...
Zdemontuj klocki, przetrzyj je delikatnie drobnym papierem ściernym, tarcze wytrzyj suchą szmatką i pozakładaj klocki spowrotem. Jak nie będę piszczały przez jakiś czas, a potem znowu zaczną, to klocki są za twarde. Piszczenie to nie wina niczego innego jak tylko klocków.
Oprócz tego, z tego co wyczytałem, to wg mnie do wymiany są też tarcze - klocki hamulcowe powinny być zdzierane równomiernie - nie może być żadnych kantów, zbierania pod skosem itd.
A jeżeli klocki były zdzierane nierówno po jednej i drugiej stronie tarczy, to należy dokładnie sprawdzić też tłoczki i albo je wyczyścić albo wymienić przed zmianą wspomnianych gumek - jak tłoczek przez jakiś czas nie chował się całkiem, to mogą na nim być wżery, któe będą go blokowały i problem się powtórzy. Oczywiście zakładam, że zaciski pracują prawidłowo i się nie zacinają.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2016, 10:02

u mnie też był problem z piszczeniem. miałem już kilka podejść do tego i w końcu wymieniłem klocki na ceramiczne power stop. w brakestock mają takie, jakich szukałem i do teraz spokój, a nawet lepiej, bo fajnie tłumią szum i nie wyrzucają tyle kurzu co wcześniejsze, które miałem.
mikołaj007
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Volkswagen Golf 4

09 Lut 2016, 09:22

Chyba większość z nas spotkała się z tym problemem,najpierw proponuję jednak zdemontować klocki,wytrzeć dokładnie tarcze papierem ściernym i suchą szmatką,to powinno pomóc. Obserwuj czy potem za jakiś czas problem nie powróci.
Salko
Aktywny
 
Posty: 278
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2001

12 Lut 2016, 14:05

MotoAlbercik napisał(a):Piszczenie to nie wina niczego innego jak tylko klocków.


EEeee właśnie nie, najwięcej przypadków "piszczenia" dotyczy nieodpowiednio przeprowadzonej wymiany (nie wyczyszczenia zacisków). Rdza z zacisku lub jego elementów dostaje się pomiędzy tarcze a klocek, powoduje to piszczenia i wibracje w trakcie hamowania.

Odpowiednie odtłuszczenie tarcz, przetarcie klocków w tym przypadku mogą pomóc na dzień lub dwa.

Ostatnio miałem do czynienia z takim samochodem. Właściciel zmieniał u jednego mechanika klocki 5 razy (i to dość drogi Textar za każdym razem!) po czym rozłożyli ręce (tarcze również były nowe). Nikt, ale to nikt nie wpadł na pomysł żeby wyczyścić zacisk :-/ A płytka nośna klocka i prowadnice : sahara.
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow

13 Lut 2016, 10:22

u mnie też piszczy z tyłu, nawet w książce jest napisane że nie ma to wpływu na bezpieczeństwo :roll: jednak winą jest rdza na rantach tarczy - jak klocek zawadza to piszczy, sposobem byłoby zmiana tarcz ale po co, skoro jeszcze dobrze się sprawują a w środku mam dobre wyciszenie że ledwo je słychać :naughty:
carolsz
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: VW