Po przekręceniu kluczyka żadna kontrolka mi się nie zapala

31 Lip 2021, 11:38

Witam
Uprzejmie proszę o pomoc.
Mam kłopot z odpaleniem samochodu Chevrolet Cruze. Co dwa, trzy miesiące po przekręceniu kluczyka żadna kontrolka mi się nie zapala i oczywiście nie mogę odpalić samochodu. Po godzinie lub następnego dnia wszystko jest w porządku, zapalają się kontrolki i silnik zapala.
Co może być przyczyną?

Pozdrawiam
Arek
Arek110
Obserwowany
 
Posty: 2

31 Lip 2021, 11:48

Problem może dotyczyć stacyjki. Wygląda to tak jak by nie zawsze pojawiało się napięcie po jej przekeceniu bo nie masz nawet kontrolek na desce.

Próbowałeś kilka razy przekręcać stacyjkę jak nie masz żadnej reakcji?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

31 Lip 2021, 11:52

Dziękuję za wskazówkę.
Próbowałem kilka razy. Nawet próbowałem zamknąć samochód ale mi się nie udało, bo pilot też nie zadziałał.
A następnego dnia wszystko ok za pierwszym razem.
Arek110
Obserwowany
 
Posty: 2

31 Lip 2021, 13:00

Wygląda to tak jak by coś odcinało napięcie być może gdzieś coś nie łączy. Sprawdź w pierwszej kolejności klemy na akumulatorze.

Rozwiązania tego problemu najlepiej szukać wtedy kiedy on występuje.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

08 Lut 2023, 13:52

Witam mam taki sam problem, czy udało się Tobie rozwiązać problem?
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 13:54

A co do tej pory z opisanych wyżej podpowiedzi zrobiłeś sprawdzając?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

08 Lut 2023, 14:32

Cześć walcze już z tym od miesięcy, sprawdzałem również przewód masowy który lubi plątać figle. Samochód był również u elektryka lecz tam zachowywał się Wzorowo :? Prąd całkowicie nie znika choć tak wygląda można powiedzieć że po przekręceniu stacyjki pali się tylko kontrolka check i kontrolka poduszki pasażera. Jeśli stacyjka zostanie w położeniu włączonego zapłonu to co jakiś czas, słychać jak któryś przekaźnik się odzywa obok kolumny kierowniczej. Zastanawiam się czy to nie będzie sterownik silnika bo na zimnym silniku gdy jest zwiększona dawka paliwa to ewidetnie nie ma pełnej mocy i często szarpie na pierwszym biegu.
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 14:33

Stacyjka również była sprawdzana.
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 15:21

Tomek66669 napisał(a):Samochód był również u elektryka lecz tam zachowywał się Wzorowo
Tak to bywa. Problemy pojawiają się tylko jak jest zimny czy jak ciepły też? Ma to jakieś znaczenie?

Tomek66669 napisał(a):Prąd całkowicie nie znika choć tak wygląda można powiedzieć że po przekręceniu stacyjki pali się tylko kontrolka check i kontrolka poduszki pasażera.
Cofasz i ponownie włączasz i jest ok?

A akumulator masz dobry?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

08 Lut 2023, 15:45

To chyba oczywista sprawa i jedna z podstawowych czynności którą należy zrobić. Widzę kolego że tematu nie znasz tylko próbujesz zgadywać może to może tamto, potrzebuję kogoś kto temat przerobił choć pewnie zaraz potwierdzi się moja diagnoza że to sterownik jest uwalony. Na dniach wymontuję i dam do sprawdzenia lub niech zrobią klona.
Pozdrawiam :wink:
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 15:52

Tak jak wyżej pisałem! Mam tak jak kolega opisywał, prądu prawie wszędzie brak tylko dwie kontrolki i przekaźnik a prąd wraca kiedy chce po godzinie czasem następnego dnia, jak mu się chce. Można włączać wyłączać stacyjke, rozłączać i podłączać aku i nic zero reakcji. Przychodzi czas i auto chodzi jak by nic się nie stało.
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 18:45

Tomek66669 napisał(a):Widzę kolego że tematu nie znasz tylko próbujesz zgadywać może to może tamto
A jak ma być ?
Tomek66669 napisał(a):potrzebuję kogoś kto temat przerobił
Powiadam Ci że ciężko będzie
Tomek66669 napisał(a):choć pewnie zaraz potwierdzi się moja diagnoza że to sterownik jest uwalony
Sterownik silnika ? Jak tak to co on by robił w tym problemie ? A nie wziąłeś pod uwagę BCM ? Tam masz stacyjkę ze stykami nisko prądowymi, gdzie z niej informacja o położeniu kluczyka jest odczytywana właśnie przez BCM . Polecam lekturę https://gmtis.ntweb.ru/tis/pl/start_Cruze-my.html
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2023, 19:15

Miałem tak w Lancerze. Winnym okazał się alarm. A dokładniej pęknięta ścieżka na płytce drukowanej.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2023, 19:21

O wielkie dzięki :ok: No też biorę bcm pod uwagę bo co do sterownika nie pasuje mi brak prądu na całym pojeździe prócz dwóch kontrolek. Lektura przyda się na pewno :wink:
Thx
Tomek66669
Nowicjusz
 
Posty: 8

08 Lut 2023, 19:23

U mnie pomagało podłączenie prostownika pod aku. Większy prąd przebijał się przez to pęknięcie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna