Pojedyncze drgania na postoju.

05 Mar 2021, 11:08

Witajcie, autko Corsa D 1.6 Turbo, po uporaniu się z poprzednimi problemami(okazało się, że była nieszczelność na łączeniu downpipe z turbo), zauważyłem pewien niepokojący objaw.
Stojąc autem na luzie, np pod światłami potrafi raz na 4-5 sekund lekko go skubnąć, czuć to tak jakby na tyłku, jak się siedzi na fotelu. Kierownica, drążek, buda nie drży. Sprawdzałem też czy nie skubie silnika, ale pracuje prawidłowo. Niedawno sprawdzony cały silnik pod kątem nieszczelności, wszystko szczelne. Te drgawki są podobne jak wtedy, gdy miałem zabrudzona przepustnice, ale teraz jest czysta. Przepływka wyczyszczona, świece wymienione. Sprzęgło niedawno też było wymieniane. Czasem też przy szybkim puszczeniu gazu słyszę pojedynczy stuk, ale to nie dwumas, przy przyspieszaniu żadnych drgań, stuków przy ruszaniu również nie ma. Drgania te zaczęły się po zrobieniu tej nieszczelności, błędów na kompie brak. Jedyne co zostało zauważone to że przy jeździe po dziurach trzęsie mi się tłumik z tyłu, tzn lata góra dół, ale to raczej nie jest powód tych drgań. Jakieś pomysły? Może poduszka skrzyni biegow? Do tych stuków przy odpuszczeniu gazu też by to pasowało, ale nie wiem czy uszkodzona poduszka będzie powodować takie pojedyncze, nieregularne skubniecia.. auto ma też wyłączona druga sondę lambda, ponieważ nie ma drugiego katalizatora(jest pusta pucha) i ma wgrana mapę podwyższająca moc. Kończą mi się już pomysły, zaraz połowa rzeczy w tym silniku będzie wymieniona a on dalej nie będzie pracować prawidlowo.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

08 Mar 2021, 17:44

Kolego,bardzo proste podejście do problemu,gdy skubnie,drgnie wskazówka obrotomierza?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2021, 20:00

Phantom, o dziwo nie..Zauważyłem że drgania nie występują gdy samochód ma lekko podwyższone obroty i tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Raz potrafię mieć około 650 obrotów na wolnych obrotach, by przejechać 2 km zatrzymać się i mieć 850 i przy tych 850 nie drga nic. Nie wiem czy to kwestia zepsutego programu nie będzie, bo od tego czasu co chwilę coś z tym silnikiem.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

08 Mar 2021, 21:06

Pytam,gdyż w moim byłym Multivanie T5 2.5 TDI objaw był bliżniaczy,w tamtym przypadku od razu patrząc na wskazówkę obrotomierza wiedziałem,że to dwumas,wskazówka podczas cyklicznego przekierutania silnika ani drgnęła,nie myliłem się,gdyby było coś z układem wtryskowym,dolotem,czy słabszym ciśneniem spreżania na którymś cylindrze wskazówka goniłaby delikatnie góra dół,natomiast jeśli chodzi o to stukanie,może być poduszka pod skrzynią,ale równie dobrze silentblock wahacza..Pytanie,czujesz delikatne drgania na kierownicy? Ja czułem,sprawdż te poduszkę,nie jest wykluczone,ze to ona powoduje taki efekt,sprawdż też poduszki silnika.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Mar 2021, 21:46

Drgan na kierownicy jako tako nie czuję są praktycznie nie wyczuwalne w porównaniu do tego co czuję na tyłku, ostatnio gdy odpaliłem auto na zimnym to nawet plastiki na ręcznym wpadły w wibracje i w nawiewie. Po ruszeniu problem ustał, możliwe że poduszka też powoduje te nieregularne drgania? Obawiam się, że to dwumas, ale przy ruszaniu nic nie drga, auto nie wpada w wibracje przy ruszeniu z niskich obrotów.
rs321
Nowicjusz
 
Posty: 7

08 Mar 2021, 21:58

Jeśli czujesz drgania na siedzeniu,to po sprawdzeniu poduch,zapukaj do dwumasy,jeśli w tym silniku jest.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaka jest polska motoryzacja czyli "Made in Poland"
    W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom - ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. ...

08 Mar 2021, 22:01

Jest dwumasa w tym silniku, niestety jest. Druga sprawa zauważyłem pewną kwestie, niby nie powiązana z tym wszystkim, ale nie umiem zatankować samochodu tak żeby pokazywało full na wskaźniku paliwa. Dzisiaj tankuje, 35l do pełna (45l zbiornik a jeszcze trochę było), pistolet odskakuje, trochę jeszcze dolewam żeby się upewnić znowu odskakuje, czyli jest pełen, wchodzę do auta a tu wskaźnik trochę nad full, nie tak jak zawsze że jest pełen :shock: pływak się w tym aucie zacina, ale ktoś mi już podsunął pomysł żeby spojrzeć do zaworu par paliwa.
rs321
Nowicjusz
 
Posty: 7

10 Mar 2021, 09:06

Poważne pytanie, niewiele wiem o samochodach. Pomyślałem, że ten okręt może mi pomóc. Jeśli zamieściłem post w niewłaściwym miejscu, skieruj mnie w lepsze miejsce.

Właśnie kupiłem „nowy” samochód. Mazda 6 2015 z przebiegiem 45 000 mil. Czterocylindrowy rzędowy 2,5L. Działa bardzo płynnie, ale zauważyłem, jak patrzę pod maskę, że silnik trochę się trzęsie na biegu jałowym (obroty są stabilne). Czy to normalne dla samochodu?
tyresebro1
Nowicjusz
 
Posty: 2

12 Mar 2021, 21:41

Nie to nie jest normalne,często przyczyną trudną do zdiagnozowania takiego zachowania silnika jest zużyte koło pasowe osprzętu silnika,od niego bym zaczął,niekoniecznie musi go być słychać.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)