Polo 1.4 16V - Bierze olej

28 Gru 2016, 23:48

Witam ! Mam problem z moim samochodem. Otóż mam już najechane 264 tys. km. i auto zaczyna brać mi olej, powiedzmy tak co 100km muszę mu dolać okolo 300ml oleju. Mam zalany Mobil 10w40, leje go od jakiś 30tys km i się spisywał doskonale. Odkąd mam samochód tj. przebieg 234tys to w silniku akurat nic nie było robione, oprócz regularnej zmiany oleju, filtrow i rozrzadu, bo nic się nie psuło. Mam jeszcze jeden problem, otóż chciałem zmienić filtr powietrza, ja odkrecam pokrywe a cały filtr zawalony olejem, założyłem swiezy filtr i od 2 tygodni się nic nie dzieje (aczkolwiek sa małe ilości oleju już na filtrze). W auto wpakowałem troche kasy i teraz nie wiem co z tym mam robić, czy jak bierze olej to znaczy, że już trzeba robić remont silnika ? No chyba, że to jest od odmy i teraz moje pytanie czy założenie nowej odmy rozwiąze problem ? A jeśli nie to zapewne wymiana uszczelniaczy i pierścieni i ile to orientacyjnie kosztuje ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

29 Gru 2016, 00:00

Przy takich ilościach to już pewnie pierścieniami leci.Wskazany remont lub wymiana silnika,ale tego nie polecam.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Gru 2016, 00:01

To co mam zrobić ? :mrgreen: Ile kosztuje remont silnika ? Ostatnim razem wzielo mi caly plyn chlodniczy, ale od 2 miesiecy jest spokój i do tej pory nie wiem dlaczego ten płyn chłodniczy znikł. Uszczelka pod głowicą ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

29 Gru 2016, 00:23

Nie wiem dokładnie ile,ale części nie są drogie.Musisz popytać w warsztatach.
Zobacz czy płyn chłodniczy miesza się z olejem jeśli tak to uszczelka pod głowica.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Gru 2016, 00:46

Nie, nic mi się nie miesza. Jedynie pije mi olej i miałem olej w filtrze. Wycieków żadnych nie mam. A to, że części nie są drogie to wiem, ale ile robocizna kosztuje tak mniej więcej. I co myślisz, że bez remontu silnika się nie obejdzie ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

30 Gru 2016, 10:54

Olej w filtrze powietrza świadczy właśnie o zużytych uszczelniaczach,pierścieniach.
Jeśli remont ma być zrobiony zgodnie ze sztuką to trochę będzie kosztować.
Ostatnio brat miał robić głowicę i uszczelkę w Oplu ok.700 zł ,a po rozebraniu silnika wyszło że trzeba robić remoncik,który wyliczono na ponad 2000zł.
Ale kupił drugi silnik za 1100zł i za robocizne policzyli 800zł.
Teoretycznie można jeździć,ale wkurzałoby mnie ciągłe dolewanie oleju co trochę.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

31 Gru 2016, 13:09

Za jakieś półtora roku będę zmieniał samochód a ten pójdzie na złom. Nie wiem czy remont mi sie opłaca. A co powiesz, żeby wlać ten słynny Ceramizer. Pomoże to coś ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

31 Gru 2016, 21:43

Jak chcesz w najbliższym czasie auto zezłomować, to tak jak piszesz, nie opłaca się go remontować. A remont jest konieczny. Nalej tego ceramizera. Powinno pomóc. Spróbować nie zaszkodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Sty 2017, 00:12

Możesz jeszcze spróbować zalać olej mineralny 15w40 może będzie trochę mniej pił oleju.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sty 2017, 20:26

Tylko niedawno zmieniałem na polsyntetyk 10W40. Jakies 7tys km temu. To mam zmieniać na olej mineralny czy wlać ceramizer ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

02 Sty 2017, 18:36

lesnygoniec napisał(a):To mam zmieniać na olej mineralny czy wlać ceramizer ?
Moim zdaniem w tym przypadku Ceramizer nie pomorze on nie uszczelnia silnika. W twoim przypadku lepszym rozwiązaniem byłby środek Liquy Moly 2671 [link do oferty na Allegro wygasł]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2017, 19:02

To teraz mam zmienic olej na swiezy i dopiero zalac tym Liqui Moly czy moge wlac ten specyfik przykladowo jutro do oleju który mam juz zalany i wykonuje nim dolewki. Filtr oleju wraz z Mobil 10w40 ma 4 miesiace.
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

02 Sty 2017, 19:27

lesnygoniec napisał(a):czy moge wlac ten specyfik przykladowo jutro do oleju który mam juz zalany i wykonuje nim dolewki
Wlej do tego co masz, nie ma sensu go zmieniać jak olej ma 4 m-c.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sty 2017, 19:39

Wlac cala puszke ?
lesnygoniec
Początkujący
 
Posty: 98
Prawo jazdy: 16 03 2015
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Polo
Paliwo: Benzyna

03 Sty 2017, 12:44

lesnygoniec napisał(a):Wlac cala puszke ?
Ile u ciebie wchodzi oleju do silnika?
Puszka 300ml wystarcza na 5 litrów oleju. Wlanie całości na pewno nie zaszkodzi jedyny warunek to taki żebyś nie przekroczył dopuszczalnego poziomu (max) oleju w silniku.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999