Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

07 Cze 2011, 19:34

Panowie mam poldka kombii 1.6 MPI. Kupiłem próbnik alternatora i akumulatora i pokazuje mi że prąd ładowania jest za wysoki. Czy to wina regulatora na alternatorze i czy powinienem sie martwić. Wspomne że regulator był wymieniany ok. 2 tygodni temu wraz z łożyskami
demolka86
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Sty 2010, 20:41
Miejscowość: POLSKA

Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

07 Cze 2011, 21:51

/Kupiłem próbnik alternatora i akumulatora i pokazuje mi że prąd ładowania jest za wysoki./ Za wysoki to znaczy jaki?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 694
Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

07 Cze 2011, 22:57

Max "napięcie" nie powinno przekraczać 14.5V. Za wysokie powoduje szybkie zużycie akumulatora i podzespołów elektronicznych w aucie.
Za jego wartość odpowiada właśnie regulator napięcia. Albo trafiłeś na felerny albo masz coś nie tak podłączone do alternatora . Sprawdź dokładnie przewód zasilający ten od klemy + . W Poldku chyba jest on brany z rozrusznika. Regulator zamontowany poprawnie,? wszystko dokładnie skręciłeś?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki

Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

08 Cze 2011, 03:16

rozkrecałem takie alternatory juz ponad setke razy wiec wiem ze jest dobrze. Pytanie czy to nie czasem wina akumulatora. Nie przyjmuje napiecia od alternatora i dlatego sygnalizuje mi ze jest za wysokie.
demolka86
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Sty 2010, 20:41
Miejscowość: POLSKA

Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

08 Cze 2011, 06:54

Najprościej to podmień akumulator i zobaczysz czy będzie jakaś różnica.Rozkręcanie rozkręcaniem ale sprawdzenie każdego elementu to trochę coś innego.Sprawdź wszystkie połączenia może masa gdzieś Ci uciekła/zaśniedziała/.Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na zewnątrz żeby mieć pewność że jest ok.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 694
Rejestracja: 17 Lut 2011, 22:17
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

08 Cze 2011, 11:10

Jak aku będzie miał oberwaną cele to rzeczywiście napięcie będzie wysokie, bo przecież alternator będzie ładował tak jak po zdjęciu klemy. Ale w drugą stronę nie powinien uruchomić auta.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 5 Gran Turismo 2009 BMW Concept serii 5 Gran Turismo 2009
    BMW Concept serii 5 Gran Turismo łączy w sobie elegancję, przestronność i adaptacyjność. Atrybuty typowe dla prestiżowego sedana, nowoczesnego i wszechstronnego auta typu SAV (Sports Activity Vehicle) oraz klasycznego Gran ...
    Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
    W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...

  • Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

    11 Cze 2011, 11:16

    A ja ci napiszę tak - nie patrz na próbnik ( nie napisąłeś jaki masz - czy na diody LED czy jakiś elektroniczny, ale to nie ma znaczenia ) tylko kup sobie normalny miernik uniwersalny i zmierz napięcie najpierw akumulatora przy wyłączonym silniku, a potem uruchom silnik i zmierz napięcie ponownie. I napisz jakie wartości pokazuje miernik. A nie patrz na to, co ci pokazuje jakiś próbnik - próbnik może być uszkodzony.
    Oprócz tego, jakbyś miał napięcie zbyt wysokie, to ECM wyświetli ci błąd ( chyba 53 jak dobrze pamiętam jeżeli napięcie ładowania będzie miało ponad 16V ).
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14453
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

    18 Cze 2011, 14:00

    prad na alternatorze to 13.5v a aku ma 12.3v
    demolka86
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 09 Sty 2010, 20:41
    Miejscowość: POLSKA

    Re: Polonez 1.6 MPI - Wysoki prad ładowania

    19 Cze 2011, 15:43

    Na moje to regulator napięcia jednak w alternatorze... Jak na luzie dodasz gazu przy ścianie,to czasami nie świecą mocniej żarówki..? Albo nie czuć jajkami pod maską przy akumulatorze..?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11