Pomocy Renault megane

22 Wrz 2015, 18:42

Witam w lipcu kupiłem renault megane 1.6 8v 90 KM 1998r, .. Gdy kupowałem auto jakoś dziwnie chodziło tzn nierówno ale potrzebowałem szybko samochodu ..
Jak kupowałem auto byłem na stacji diagnostycznej powiedzieli silniczek krokowy świece bądź cewka .. pojechałem zmienić koła z zimowych na letnie i od razu aby mi świece założyli i zapytałem się mechanika dlaczego tak dziwnie chodzi wziął manometr włożył w jeden otwór świecy powiedział ze nie ma ciśnienia i ze głowica do naprawy .. i teraz muszę się dowiedzieć co jest z tym autem nie tak jeden mówi głowica drugi zawory 3 lambda.. opisze jak zachowuje się auto.. z 2 biegu nie ma mowy o ruszaniu bo szarpie i się dusi auto ma 4 lata LPG , muszę je gazować aby ruszało jak jadę nie dodając gazu to szarpie i tak jakby nie używała pełnej mocy, czasem jak wciskam gaz to nie ma żadnej reakcji trwa to chwilę ale jest uciążliwe i niebezpieczne , w mieście schodzi mi z 15 dm3 gazu a w trasie 7-8 co jest bardzo dziwne (nie wiem kiedy filtry itp wymieniane i sprawdzane) auto ostatnio paliło LPG i PB jednocześnie oleju nie ubywa płyn chłodniczy chyba czysty. auto wibruje obroty falują ale może przez silniczek krokowy który kupiłem za 30 zł chociaż wcześniej był tez za 30 zł i nic nie falowało nie wiem o co chodzi a mechanicy - każdy co innego mówi. dodam że podczas postoju i ruszania auto wnerwiająco wibruje.. nawet jak jadę 80 km/h i PRZYSPIESZAM to też jest szarpniecie
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Wrz 2015, 14:04

Na benzynie i LPG chodzi tak samo kulawo? Jakieś błędy na kompie wykazuje?

Bardzo prawdopodobne że gdzieś łapie lewe powietrze. Na początek przeczyściłbym też przepustnicę, najtańsze a może pomóc. Jak to nie pomoże to możesz sprawdzić tą cewkę i lambdę. Może być też skrajnie przytkany katalizator. Powodów tak na prawdę może być 1000 :)

Ten mechanik co sprawdzał ciśnienie, mówił jakie są wartości na poszczególnych cylindrach, albo co lepsze widziałeś osobiście co pokazał manometr, czy uwierzyłeś mu na słowo? Przy kłopotach z głowicą zazwyczaj są też jakieś atrakcje z olejem, czyli miksowanie z płynem chłodniczym albo kopcenie. Jak będziesz przy okazji w innym warsztacie, możesz zlecić żeby Ci zmierzyli tą kompresję, dla świętego spokoju i weryfikacji kompetencji tamtego mechanika :)

z 2 biegu nie ma mowy o ruszaniu bo szarpie i się dusi auto


od kiedy rusza się z dwójki? :)
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2015, 19:49

tak widziałem na 3 cylindrze pokazało 2 bary powiedział ze powinno być 11 bar., ruszanie z 2 - źle się wysłowiłem chodziło mi o to że skręcając zwalniam do 10/h i jak chcę przyspieszyć i wrzucić na 2 to się dusi. z olejem nie mam problemu płyn chłodniczy czysty choć ubywa w piątek zalałem do max i dziś już 1/4 nie ma nawet ten co sprzedawał mówił że trzeba pilnować płynu bo ubywa. tak na benzynie i lpg chodzi tak samo
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2015, 19:09

dziś znowu taka sama sytuacja odpalam auto wrzucam pierwszy bieg daję gazu i nic cisza dopiero za 3 razem załapał
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2015, 21:08

Kolego, 2 bary to tragedia... Nie ma sensu się głębiej zastanawiać jaka jest przyczyna, jeśli faktycznie masz te 2 bary to i tak głowice trzeba zrzucić i będzie wiadomo wtedy co i jak. Jedno jest pewne, koszty małe nie będą...
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2015, 21:31

tzn miej więcej ile ??? czyli głowica ?? i te wszystkie problemy związane z autem to przez głowice
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2015, 21:37

czy większe spalanie gazu to tez przez głowice ?
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Wrz 2015, 22:27

Zobacz czy pod korkiem wlewu oleju nie masz czegoś na wzór majonezu brązowo-białego, bo uciekający płyn chłodniczy może iść w olej (jeśli nie widać wycieku pod autem). Jak tak to na pewno będziesz musiał zrobić uszczelke pod głowicą, chyba że blok Ci popękał to już gorsza sprawa. Tak jak pisałem, wszystko będzie jasne po zdjęciu głowicy.

Koszty myślę od 700 zł wzwyż, zależy co trzeba robić, gdzie i na jakich częściach.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

26 Wrz 2015, 10:01

Po prostu najprawdopodobniej wypaliło gniazdo zaworowe albo uszkodzeniu uległ sam zawór wydechowy,skoro mechanik stwierdził brak kompresji to przyczynę znalazł.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Wrz 2015, 10:03

Oczywiście,wtedy część niespalonego gazu po prostu ulatuje przez wydech ,z rury wydechowej ulatnia się zapach zgniłych jaj.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Paź 2015, 19:18

a może to cewka zapłonowa ? poczytałem i dolegliwości uszkodzenia cewki to właśnie szarpanie brak mocy
pkaldonski95
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 03 07 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Renault megane
Silnik: 1.6 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998