Pierwsza limuzyna Porsche była bardzo kontrowersyjnym autem (jak zresztą każde inne oprócz 911). Zarzucano mu brak "ducha prawdziwego Porsche", ale wystarczy choć raz spojrzeć na wersje Turbo, by przekonać, że to całkowita bzdura. No, prawie całkowita, bo trzylitrowy diesel pasuje do Panamery tak samo, jak instalacja LPG do Lamborghini Gallardo. Jeśli zależy wam na względnej oszczędności, to lepiej wybierzcie podstawowego benzyniaka - nie zrobicie z siebie pośmiewiska. Jeśli was stać, śmiało bierzcie V8, najlepiej z Turbo, a nigdy z niego nie wysiądziecie. Porsche zamontowało w Panamerze bardzo zróżnicowane silniki: mamy V6, pełnoprawne V8, Turbo, diesla, a nawet hybryda. Silnik wysokoprężny, jak już wspominałem to bardzo zły pomysł. Po co wydawać wielkie pieniądze na Porsche, skoro taki sam motor otrzymujemy w Audi A4. Hybryda jest bardzo droga i nie zapewnia rewelacyjnych osiągów: oczywiste jest, że lepiej nieco dopłacić i nabyć GTS'a. Najnowszy model ma 440 KM i przyspiesza do 100 km/h w 4.4 s (w tabeli są dane wersji sprzed liftingu). Najfajniejszą wersją jest Turbo S: kosmicznie droga, ale piekielnie szybka. Panamera w bardzo zgrabny sposób łączy ze sobą osiągi i komfort podróżowania. Dzięki konstrukcji z aluminium i magnezu waży znacznie mniej niż np. BMW 7 i Mercedes S AMG, a co za tym idzie, prowadzi się świetnie. Wyposażenie: Zainteresowanych odsyłam do broszury na stronie poznańskiego dilera Porsche. Co prawda publikacja jest po angielsku, ale jeśli stać cię na zakup Porsche: prawdopodobnie znasz ten język
Awaryjność: Panamera jest jeszcze bardzo młodym modelem, więc ciężko wykazać jakieś typowe usterki. Jednak biorąc pod uwagę znakomite wyniki w rankingach niezawodności modeli takich jak 911, Boxster i Cayenne można stwierdzić, że Panamera w przyszłości nie wykaże się większą usterkowością od starszych modeli. Oczywiście wszystko zależy od źródła, z którego pozyskaliśmy auto, bo niedbale naprawione, powypadkowe Porsche może się okazać gorsche od niejednego kompaktu.. Koszty: Zero zaskoczenia. Najtańsze auta z początku produkcji kosztują od 220 000 zł wzwyż- będzie to pojazd z silnikiem 4.8 400 KM. Turbo: od 300 000 zł wzwyż. A za tą cenę możemy już kupić m.in. 911 GT3, Astona Martina DB9 lub Lamborghini Gallardo. Możemy nabyć nawet Ferrari F430 i Maserati Quattroporte. Więc czemu wybrać akurat Panamerę ? Cóż, na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami, bo auta tej klasy nie kupuje się z rozsądku. Nie kupuje się ich z konieczności ani z powodu ich niezawodności. Takie maszyny nabywa się z szaleństwa i braku rozumu- dla czystej przyjemności. I właśnie tacy entuzjaści motoryzacji mają u mnie największe uznanie. I sądzę, że nie tylko u mnie..
Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...
Tajemniczy LFA znowu na Nordschleife. Lexus szykuje nowe auto? Lexus ponownie wykorzystuje częściowo zakamuflowany model LFA do testów na Północnej Pętli toru Nürburgring. Nad czym pracują Japończycy? Czy to kolejna zapowiedź modelu LC F, czy po prostu próby ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.