Porsche Panamera

Porsche Panamera

03 Sty 2014, 18:12

Porsche Panamera
Pierwsza limuzyna Porsche była bardzo kontrowersyjnym autem (jak zresztą każde inne oprócz 911). Zarzucano mu brak "ducha prawdziwego Porsche", ale wystarczy choć raz spojrzeć na wersje Turbo, by przekonać, że to całkowita bzdura. No, prawie całkowita, bo trzylitrowy diesel pasuje do Panamery tak samo, jak instalacja LPG do Lamborghini Gallardo. Jeśli zależy wam na względnej oszczędności, to lepiej wybierzcie podstawowego benzyniaka - nie zrobicie z siebie pośmiewiska. Jeśli was stać, śmiało bierzcie V8, najlepiej z Turbo, a nigdy z niego nie wysiądziecie.
Porsche Panamera
Porsche zamontowało w Panamerze bardzo zróżnicowane silniki: mamy V6, pełnoprawne V8, Turbo, diesla, a nawet hybryda. Silnik wysokoprężny, jak już wspominałem to bardzo zły pomysł. Po co wydawać wielkie pieniądze na Porsche, skoro taki sam motor otrzymujemy w Audi A4. Hybryda jest bardzo droga i nie zapewnia rewelacyjnych osiągów: oczywiste jest, że lepiej nieco dopłacić i nabyć GTS'a. Najnowszy model ma 440 KM i przyspiesza do 100 km/h w 4.4 s (w tabeli są dane wersji sprzed liftingu). Najfajniejszą wersją jest Turbo S: kosmicznie droga, ale piekielnie szybka. Panamera w bardzo zgrabny sposób łączy ze sobą osiągi i komfort podróżowania. Dzięki konstrukcji z aluminium i magnezu waży znacznie mniej niż np. BMW 7 i Mercedes S AMG, a co za tym idzie, prowadzi się świetnie.
Wyposażenie: Zainteresowanych odsyłam do broszury na stronie poznańskiego dilera Porsche. Co prawda publikacja jest po angielsku, ale jeśli stać cię na zakup Porsche: prawdopodobnie znasz ten język :wink:
Porsche Panamera

Awaryjność: Panamera jest jeszcze bardzo młodym modelem, więc ciężko wykazać jakieś typowe usterki. Jednak biorąc pod uwagę znakomite wyniki w rankingach niezawodności modeli takich jak 911, Boxster i Cayenne można stwierdzić, że Panamera w przyszłości nie wykaże się większą usterkowością od starszych modeli. Oczywiście wszystko zależy od źródła, z którego pozyskaliśmy auto, bo niedbale naprawione, powypadkowe Porsche może się okazać gorsche od niejednego kompaktu..
Koszty: Zero zaskoczenia. Najtańsze auta z początku produkcji kosztują od 220 000 zł wzwyż- będzie to pojazd z silnikiem 4.8 400 KM. Turbo: od 300 000 zł wzwyż. A za tą cenę możemy już kupić m.in. 911 GT3, Astona Martina DB9 lub Lamborghini Gallardo. Możemy nabyć nawet Ferrari F430 i Maserati Quattroporte. Więc czemu wybrać akurat Panamerę ? Cóż, na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami, bo auta tej klasy nie kupuje się z rozsądku. Nie kupuje się ich z konieczności ani z powodu ich niezawodności. Takie maszyny nabywa się z szaleństwa i braku rozumu- dla czystej przyjemności. I właśnie tacy entuzjaści motoryzacji mają u mnie największe uznanie. I sądzę, że nie tylko u mnie..

Porsche Panamera

Porsche Panamera

Porsche Panamera
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4708
Zdjęcia: 11292
Rejestracja: 08 Mar 2006, 21:21
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 12 12 1996
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Toyota Yaris, Grand Voyager
Silnik: 1.3 VVTi, 3.3 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczny wyjazd na wakacje - 10 zasad które musisz znać! Bezpieczny wyjazd na wakacje - 10 zasad które musisz znać!
    Nadszedł długo wyczekiwany czas letnich wyjazdów. 76% Polaków wybiera samochód na środek transportu podczas podróży krajowych . Co zrobić, żeby uniknąć frustracji za kierownicą i problemów ...
    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...

  •