Poszukiwania auta w przedziale 30000-40000 PLN

07 Maj 2020, 12:51

tmk90 napisał(a):To ostatnia rzecz jaka bym kupil i to z czyjas doplata, nawet jakbym mial trafic ten jedyny w swoim rodzaju silnik z unikatowym kodem, oznaczeniem, rocznikiem i itp. ;D

Ahh te uprzedzenia internetowe :) no chyba ze miales taki i silnik padl to masz prawo do takiej opinii
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2020, 19:11

Raziel11, nie miałem ale zbyt dużo słyszałem od znajomych oraz mechanika na temat tych silników. Jestem raczej z tych, co wolą dmuchać na zimne i nie kusić losu :)

szybki, Wrocław.

Czy kwota powiedzmy 6-8 tys. rocznie byłaby wystarczająca na serwis aut, które są w kręgu moich zainteresowań? Oczywiście chodzi mi o +/- koszty roczne powiedzmy w skali 4-5 lat użytkowania auta. I wiadomo, że zakładamy, że dane auto nie wysypie się w ciągu pół roku, że trzeba będzie władować pół wartości auta.
Chodzi mi o wymianę części eksploatacyjnych oraz ewentualne awarie, czy wymiany podzespołów, które trzeba zrobić na start.

Dla podsumowania auta oraz silniki, które mnie ciekawią:
Mondeo IV 2.5T, 2.2TDCI (lub 2.0, 2.3 EB jeśli jest opcja instalacji gazu)
Volvo S80 II (2.5T, 3.2, 3.0T6, 4.4 - koszty?)
Jaguar XF (2.0Ti, diesel - jaki?)
Mercedes W204 (C280, C350, C250CDI, C350CDI)
BMW E60 (N52B30, czy jakiś diesel - a jak z poliftowymi dieslami?)

Dodatkowo prosiłbym jeszcze o wypowiedź na temat A6C6 3.2 FSI oraz W211 jakaś fajna benzyna.
To już raczej wszystko, nic więcej raczej mi sie nie podoba :mrgreen:
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

07 Maj 2020, 19:28

tmk90 napisał(a):, Wrocław.


To szkoda bo bym Cie zaprosił do siebie i mógłbyś przejechać się fajnym V8 który od strony finansowej wypada bardzo korzystnie.

Ale jak chcesz to na PW podeślę Ci namiary firmy spod Wrocławia w której moi koledzy zaopatrują się w auta.
O tyle jest z nimi fajnie że możesz podjechać, zobaczyć, przejechać się i dostaniesz rzetelne info przez tel.bez ściemy.
Pogadasz tez trochę o motoryzacji tym bardziej że jeden z Panów jest mocnym zajawkowiczem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Maj 2020, 20:03

tmk90 napisał(a):Raziel11, nie miałem ale zbyt dużo słyszałem od znajomych oraz mechanika na temat tych silników. Jestem raczej z tych, co wolą dmuchać na zimne i nie kusić losu

czyli których? bo produkowane sa juz 15 lat i wyszlo tyle generacji i odmian, pojemnosci ze wrzucania do jednego worka kazdego silnika z literkami TSI to glupota

ja mam juz drugie auto z 2.0TSI, poprzednim jezdzilem rok, i tym juz tez rok minal, zadnej usterki, zadnej awarii, bardzo dobre osiagi w relacji do spalania, zawsze z bonusem od fabryki, zamiast 265km i 350nm wyszlo 277km i 380nm, nie tak jak u innych producentow ze potrafi brakowac 50km w stosunku do deklaracji producenta, czesci tanie jak barszcz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Maj 2020, 20:10

No więc jaki silnik jest polecany w Audi A4B8 ?:D
Jak wcześniej wspomniałem oczekuję teraz osiągów lepszych niż mój poczciwy R75 2.5V6 oraz żeby ewentualne koszty serwisu nie przekraczały 6-8 tys, zł rocznie
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

07 Maj 2020, 20:32

"polecany" to może być diesel na cr
z benzyniaków najmniej najgorszy będzie 2.0tfsi/225
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Maj 2020, 20:44

Przed 2011r 3.2FSI (bez gazu) i 2.0TDI
od 2011r dodatkowo wszystkie benzyny sa okej

miedzy 2007 a 2011 to byl wlasnie ten okres gdzie spiepszyli udane 2.0TSI EA113 modernizujac je i nazywajac EA888, by pozniej z powrotem wrocic do sprawdzonych konstrukcji pierscieni i napedu rozrzadu w generacji EA888 3 i EA888 3B

od tego sa pewne wyjatki bo sportowe odmiany aut z grupy VAG mialy silniki EA113 montowane az do 2012r
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Maj 2020, 09:27

Dzięki za info. A4 też jednak odpada, bo przekracza budżet jeśli chciałbym myśleć o czymś mocniejszym.
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

08 Maj 2020, 09:38

Raziel11 napisał(a):od 2011r dodatkowo wszystkie benzyny sa okej


Polemizowałbym, dlatego bo:

Raziel11 napisał(a):pozniej z powrotem wrocic do sprawdzonych konstrukcji pierscieni i napedu rozrzadu w generacji EA888 3 i EA888 3B


Nie każdy polift w a4 ma silnik 3 generacji. Tu już wchodzi w grę niestety to co tygryski lubią najbardziej, czyli literki.

A tak w ogóle to do czego to piszesz? Znajdziesz autorowi mocne poliftowe a4 pod lpg do 40 tys? Czekam na propozycję.

tmk90 napisał(a):Dla podsumowania auta oraz silniki, które mnie ciekawią:
Mondeo IV 2.5T, 2.2TDCI (lub 2.0, 2.3 EB jeśli jest opcja instalacji gazu)
Volvo S80 II (2.5T, 3.2, 3.0T6, 4.4 - koszty?)
Jaguar XF (2.0Ti, diesel - jaki?)
Mercedes W204 (C280, C350, C250CDI, C350CDI)
BMW E60 (N52B30, czy jakiś diesel - a jak z poliftowymi dieslami?)


Z mondeo to 2.5T jest najlepszym wyborem
Volvo s80 2.5t i 30 t6 jak najbardziej
Od e60 raczej trzymaj się z daleka
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

25 Maj 2020, 14:25

Odświeżam troszkę temat jeszcze.
Czy w przypadku E60 jest jakaś poprawa jeśli chodzi o diesle poliftowe?
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001