Samochód dla rodziny 2+2 do 30 tys.

23 Maj 2020, 12:44

Przymierzam się do zmiany samochodu, bo obecnie posiadane VW Polo przy dziecku jest już zdecydowanie za małe. A że jestem totalnym laikiem w temacie samochodów, to postanowiłem zapytać tutaj.
Moje krótkie wymagania:
- budżet do 30 tys.
- bagażnik pojemny na tyle, żeby zmieścić tam wózek dziecięcy i jakieś szpargały
- odpowiedni dla rodziny 2+2 (docelowo, bo nie chcę za 1-2 lata zmieniać samochodu ponownie), więc dwa foteliki dziecięce muszą się z tyłu zmieścić, a jakby jeszcze między nimi mógł ktoś usiąść to już ideał (chociaż to byłby tylko plus, nie musi tak być)
- raczej benzyna - jeżdżę mało, bo obecnym samochodem przez 1.5 roku zrobiłem ledwo 7 tysięcy przebiegu, do tego jest to jazda pół na pół po mieście na zakupy (1-2 razy w tygodniu) i przynajmniej 20-30 km trasy za miasto (weekend). Z tego co się orientuje to raczej diesel nie jest dla mnie.

Nie mam żadnej preferowanej marki ani modelu. Zastanawia mnie tylko czy muszę iść w jakiegoś vana (w stylu VW Touran, Ford S-max czy Renault Scenic) czy może jakieś kombi? A jak kombi, to czy te z segmentu C (jak np. Golf Variant czy Megane Grandtour) będą wystarczające, czy jednak są ciasne i lepiej iść w coś z segmentu D? Piszę o segmencie C, bo pewnie te samochody będą trochę tańsze, przez co można by dorwać coś młodszego.
I czy faktycznie diesel jest nie dla mnie i dobrze myślę że lepsza będzie benzyna?
I jakie roczniki są osiągalne za taką cenę?
Crux
Obserwowany

23 Maj 2020, 13:23

Lepszy będzie benzyniak.
Nie rocznik a stan.
Chyba celowałbym w kombi segmentu c, van pokroju s-max'a to już kawał auta. Jeśli chcesz żeby ktoś mógł siedzieć pomiędzy fotelikami z tyłu to ciężki temat, potrzebowałbym mega szerokiego auta, w s-max za wygodnie nie jest w ten sposób
Zerknij sobie na astrę j 1.6/1.4T
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km

23 Maj 2020, 17:22

2 foteliki z tyłu + osoba po środku to zmieści się tylko w jakimś minivanie na amerykański rynek.