Poszukiwania auta w przedziale 30000-40000 PLN

27 Kwi 2020, 08:57

Witam wszystkich,
Mimo, że jestem nowy na forum, to zdążyłem trochę przewertować tematy, jednak nic jakoś się nie wstrzeliło w moje wymagania i nie do końca znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Mam nadzieję, że w tym temacie pomożecie :ok: :)

Szukam auta w przedziale 30 - 40 tys. zł (samo auto, pakiet startowy itd. miałbym około 3-5 tys. dodatkowo).
Rocznie robię około 25000 km (80% drogi krajowe do pracy, reszta to jazda wokół komina itp.)
Od auta oczekuję dość świeżego wyglądu, przestrzeni wewnątrz, niezawodności, dobrej jakości materiałów i aby wygodnie się podróżowało. W kwestii silnika i osiągów to może być diesel lub benzyna z opcją LPG. Chciałbym coś mocniejszego tak w przedziale 200-300 KM.
Zdaję sobie sprawę, że mocniejsze silniki z większa ilością cylindrów są potencjalnie droższe w serwisie, ale może się mylę i są jakieś odstępstwa od reguły. Nie chciałbym po prostu ładować w serwis auta co miesiąc kwot 4-cyfrowych.

Przeglądałem już trochę aut i najbardziej przypadły mi do gustu poniższe:
Volvo S80 II 2.5T, 3.2V6 i 4.4V8
Vovo S60 II 2.0T, 2.4D
Mondeo MK4 2.5T, 2.2 TDCI
Mercedes W204 - nie wiem jaki silnik
Jaguar XF - nie wiem jaki silnik i czy budżet w ogóle wystarczy
BMW E60 - 530i, 530d
Audi A4B8 - nie wiem jaki silnik

Czy w moim przedziale cenowym jestem w stanie coś z tej listy dostać, czy może macie lepsze propozycje?

Jeszcze jedno pytanie odnośnie silnika 4.4 w Volvo, czy jest on godny polecenia? Drogi w serwisie? Czy nie ma się czego obawiać?

Pozdrawiam :mrgreen:
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 07:28

Naprawdę nikt nic??
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 08:26

tmk90 napisał(a):Naprawdę nikt nic??

Bo tak naprawdę nie wiadomo o co Ci chodzi.
Do jednego worka włożyleś tak dużo aut że brakuje jeszcze zestawienia audi a8 z clio albo yarisem.

Więc nie wiem czy chodzi Ci o jazdę premium czy może tylko wygląd. Z jednej strony interesujesz się 2,2 w mondeo a z drugiej v8 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10342
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2020, 08:58

Już wyjaśniam dlaczego taki rozstrzał :D
Z tym mondeo w dieslu to tak naciągany wybór, jeśli by się okazało, że pozostałe opcje są dużo droższe w serwisie, to z braku laku wybrałbym tego mocniejszego diesla.
Jeśli chodzi o V8 w Volvo to bardziej pytanie z ciekawości, czy silnik i osprzęt godny polecenia itd, i brać go pod uwagę, czy jednak trzeba się liczyć z wysokimi kosztami i odpuścić.

Premium, czy nie premium. Nie patrzę raczej na to, czy marka premium, czy nie, bardziej wizualnie te, które mi się podobają. Auta wybrałem z segmentu D/E.
Swoją drogą A8D3 bardzo mi się podoba, ale kosztami chyba przebija moje typy o dużo :mrgreen: :mrgreen:
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 09:06

tmk90 napisał(a):Swoją drogą A8D3 bardzo mi się podoba, ale kosztami chyba przebija moje typy o dużo

raczej nie biorąc pod uwagę że w zestawieniu masz BMW e60 czy A4 B8 gdzie benzyna to było nieporozumienie.

A8 D3 z 4,2 nie jest takie złe.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Kwi 2020, 09:10

Skoro tak uważasz, że A8 porównywalne kosztami z E60 i A4B8 to mogę wykluczyć te typy. Mam nadzieję, że pozostałe są tańsze w utrzymaniu.
Oczywiście pomijamy kwestię spalania.
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...

28 Kwi 2020, 09:21

tmk90 napisał(a):Skoro tak uważasz, że A8 porównywalne kosztami z E60

Odpuść temat bo nie jesteś przygotowany psychicznie na taką konfrontacje :D a potem będziesz psioczył na premium :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10342
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2020, 09:30

No więc co w tej kwocie szukać?? Wszystkie typy nie na moją kieszeń?
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 09:36

tmk90 napisał(a):No więc co w tej kwocie szukać?? Wszystkie typy nie na moją kieszeń?


volvo s60 2,4d/2,5t
mondek 2,5t
s4b8 napisz do fcgetin
MBw204 trzeba popytać ale ma kilka opcji godnych polecenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10342
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Kwi 2020, 09:40

S60 2 generacji tak?
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 09:48

S60 II do 40 tys.kupisz 1.6T, może jakieś 2.0T z 2010-2011, ale te silniki średnio podchodzą pod LPG (wtrysk bezpośredni). Dieselki będą z dużymi przebiegami. Skupiłbym się na S80 II w przypadku Volvo.
Jeśli chodzi o Mercedesa W204 to do 40 tys.kupisz ładne 1.8K lub 2.2 CDI (OM646).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Kwi 2020, 10:16

szybki napisał(a):s4b8 napisz do fcgetin


Fajne auto dla osób świadomych kosztów, ale nie w tej cenie niestety. Egzemplarze w przyzwoitym stanie to tak 50-60tys minimum, a te kilka tys. trzeba mieć w pogotowiu na standardowe sprawy zawieszeniówki, amorów, katów itp. Nie mówię już o rozrządzie, który u mnie zaczyna domagać się wymiany a to suma pięciocyfrowa za całość.
S60/mondeo 2.5t są dużo tańszą opcją i najważniejsze realną w tym budżecie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

28 Kwi 2020, 11:10

Ossy, w takim razie S60 trochę kiepsko z tym wtryskiem bezpośrednim, a diesle faktycznie jak nalatane będą miały to odpuszczę. Auto planuję na dobre 5 lat. 2.5T z wtryskiem pośrednim rozumiem, że sporo poza budżetem?
W204 trochę za słaby mi się wydaje, wiem, że dane techniczne na papierku a w rzeczywistości to dwie różne sprawy, jednak obecne moje auto śmiga w okolicach 8s/100 i chciałbym już coś mocniejszego.

fcgetin, A4B8 też odpuszczę, trochę za dużo to wychodzi.

XF rozumiem, że też poza budżetem?
tmk90
Nowicjusz
 
Posty: 35
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 2001

28 Kwi 2020, 11:17

Troszkę dziwne to forum coraz bardziej się staje serio..
W jednym temacie 2,5T ma problemy z tulejami, w innym już jest ok :roll:

Chyba jednak tak jak Ossy pisze lepiej skupić się na 2,0T w Volvo
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

28 Kwi 2020, 11:51

Bartolekk napisał(a):Troszkę dziwne to forum coraz bardziej się staje serio..
W jednym temacie 2,5T ma problemy z tulejami, w innym już jest ok


Na tą chwilę nikt nie tworzy firm obsługujących 2,5t chociaz montowane był w volvo i fordach... czego nie można powiedzieć o tsi.
Co ciekawe to jak weżniemy sobie internet neuropejski z którego tak ochoczo nasze forumowe dzieci korzystały to na wszystkie modele volvo i forda trafi się może jedna sztuka może więcej 2,5t "motor kaput" a jak wejdziesz tylko na samego vw to padniętych tsi pewnie będą dziesi ątki sztuk i to po odcedzeniu wynalazków typu 1,4 charger/turbo...

A na dokładkę to serwisuje dziesiąt sztuk 2,5t w różnych opcjach, znam posiadaczy tego silnika tych zwykłych od lpg i tych od pieszczenia i żadnemu nic nie pękło chociaż znają temat bo faktycznie np. w kręconych st focusach były problemy.

Dlatego teraz wybór modelu audi zostawiam kolegom bo trzeba trafić w odpowiednie literki/roczniki itp.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10342
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe