Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 tys.

Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 tys.

21 Kwi 2012, 21:52

Witam, to mój pierwszy post, ale do rzeczy: zbierałem, zbierałem aż w końcu uzbierałem na pół auta :lol: , resztę dołożyli rodzice. Trzeba wymienić moją starą A3 na coś lepszego i mocniejszego. Podałem taki duży przedział cenowy żeby wybrać coś odpowiedniego, niekoniecznie wszystko wydając :) .Generalnie najbardziej przemawia do mnie EVO. Mam jeszcze dosyć duże wymagania:
- Rok 2006 w górę (Nic starszego)
- Duża moc (Koło 300 KM)
- Żeby nie palił okropnie dużo
- Najważniejsze! Żeby był mało awaryjny, a jak już coś się zepsuje to żeby części były tanie i łatwo dostępne.

Na początku myślałem nad Imprezą STI, ale koszty utrzymania mnie trochę przeraziły. Przeszłem do Lancera - EVO IX czy X? Wolałbym X, no bo jest nowszy, ale który będzie lepiej spełniał wymagania? Myślałem jeszcze nad jakimiś małymi rajdówkami typu Megane Sport czy 206 itp. co mają po 200 KM i leciutkie, ale chyba jednak pójdę w kierunku aut wymienionych wcześniej, bo te pewnie by były nieco za małe, brak 4/5 drzwi no i pewnie mniej bezpieczniej.

Czyli tak ogólnie: EVO IX CZY X? A może co innego? Z góry dzięki za pomoc :D
hipekXD
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 Kwi 2012, 21:33
Prawo jazdy od: 18 11 2011

Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

21 Kwi 2012, 23:04

Po 1. to jak już masz zamiar kupić taki samochód, to musisz się liczyć z dużym spalaniem, bo wiadomo, że nie po to się je kupuje, żeby jeździć ekonomicznie. Po 2. Musisz się także liczyć z ceną części bo pewnie jakieś obtarcia czy dzwony zaliczysz skoro jesteś młody i niedoświadczony(a to wnioskuje z tego, że ci rodzice dokładają do samochodu a nie sam zarobiłeś). Co do samochodu, to jeśli już się pogodzisz z tymi faktami to bierz lancera IX, z tym, że ciężko znaleźć egzemplarz nie bity, więc musisz dobrze oglądać. Ew. możesz się rozejrzeć za jakąś M3 albo M5, ale nie wiem czy dostaniesz za te pieniądze w tych rocznikach.
farmer93
Nowicjusz
 
Posty: 21
Rejestracja: 19 Kwi 2012, 23:07
Prawo jazdy od: 01 01 2001

Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

21 Kwi 2012, 23:45

A ja stawiałbym na Audi RS4 lub RS6
Jedyna, niepowtarzalna, idealna... - ASTRA ;)
puciaks
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 19
Rejestracja: 11 Kwi 2012, 22:41
Miejscowość: Mogilno
Auto: Opel Astra F 1.6

Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

22 Kwi 2012, 07:14

Takie rzeczy to tylko w erze :mrgreen: poważnie bo każdy by chcial mieć auto sportowe z duża mocą,które mało pali i ma tanie części,to sie poprostu gryzie ze sobą.

Ja w tej kwocie porozglądał bym sie za Audi TT.
przykładowo takie [link wygasł] tylko odrazu mówie że spalanie będzie nawet na poziomie ponad 16-18l.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34281
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

22 Kwi 2012, 09:09

Dzięki za odpowiedzi. Co do spalania no to chodziło mi o to, żeby nie palił tak jak np. 3000 GT (25 l w trasie na 100 :D)

Co do BMW M3, AUDI RS4/6, AUDI TT to tak:
1. BMW M3:
- Strasznie wielka pojemność (4.0) to chyba nieźle będzie paliło...
- No i za drogie
- Większość to 2/3 drzwi, a ja muszę mieć 4/5
2.AUDI RS4:
- To samo - wielka pojemność
- Cena mógłbym dołożyć
- Ten tył auta strasznie mi się nie podoba z wyglądu, ale jakby mało paliło (wątpię przy tej pojemności) i tanie części to dało by się to przeżyć.

3. AUDI RS6:
- Przede wszystkim za wielkie i to je wyklucza, nie chcę jakiegoś "bydlaka"

4. AUDI TT:
- Na początek wyklucza je drzwi 2/3

To jakie auto kupić, żeby:
- Nie paliło więcej niż 18L w mieście na normalnej jezdzie i tyle samo w trasie jak mu się przygazuje
- Części nie chodziły tysiącami
- Miał 4/5 drzwi

Najbardziej przemawia do mnie EVO X - tylko nie wiem jak z awaryjnością i ceną części.
A EVO IX - ciężko znaleźć takie co było używane do jazdy z rozsądkiem, bo EVO X, wszystkie AUDI i BMW znajdzie w tej cenie.

EDIT: A jakby się zrezygnowało z 5 drzwi to znalazło by się coś lepszego? Może 911? Ale pewnie nie będzie mnie tu stać na utrzymanie :D
hipekXD
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 Kwi 2012, 21:33
Prawo jazdy od: 18 11 2011

Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

22 Kwi 2012, 09:36

911? tanie części ,niskie spalanie :D W twoim wypadku szukaj jakiegoś dupowozu z mocniejszym silnikiem np TT, Golf Gti, Leon cupra, Civic type r.... Te auta nie będą tak kosztowne w utrzymaniu jak te typowo sportowe, nie sztuka kupić m3 czy 911 jak masz odpowiednią kwote i będziesz je potem oglądał na podjezdzie :D no chyba, że chodzi o jakiś lans :wink:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Rejestracja: 28 Lip 2010, 12:35
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto zadbać o dobrą widoczność podczas jazdy? Dlaczego warto zadbać o dobrą widoczność podczas jazdy?
    Zwłaszcza jesienią kierowca powinien zadbać o czystość szyb oraz świateł w swoim samochodzie. To czas, gdy deszcze i mgła mogą negatywnie wpływać na widoczność, a w dodatku przy kiepskiej pogodzie auto łatwiej ulega zabrudzeniu. ...
    Audi A5 Cabriolet otrzymało nowatorski składany dach od Webasto Audi A5 Cabriolet otrzymało nowatorski składany dach od Webasto
    Specjaliści Webasto we współpracy z Audi stworzyli składany dach do nowego, czteromiejscowego kabrioletu A5, opracowanego na bazie coupe. Miękki dach łączy wyrafinowaną technologię i zaawansowane materiały z emocjonalnym ...

  • Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 10:55

    Myślę że nitro dobrze prawi. Skoro twierdzisz że nie stać się na utrzymanie imprezy to lancera pewnie też nie. W imprezach jestem dobrze zorientowany i wiem że koszty są duże i myślę że wielkiej różnicy w tej kwestii miedzy lancerem a imprezą nie będzie. Aczkolwiek impreza gdy nie jest upalana jest dość bezawaryjnym autem a w trasie można i do 12L zejść. Aczkolwiek gdy jechałem imprezą gd hawkeye lifting w Łodzi do Warszawy to na 120km potrafiła spalić 56L. Wszystko zależy od nogi kierownika i tego jak auta używa i czy dba i serwisuje je w odpowiedni sposób. Ale gdy chcesz autem jeździć tylko po mieście i normlanie użytkować to jest to przerost formy nad tereścią. A jak koledzy sugerowali audi S/RS to też chyba nie do końca wiedzieli co mówią. S zgadzam się dobrze się tu wpasowuje, ale do wersji S4, w S6 koszty już są duże. A RS to inna liga, a koszty utrzymania są dużo dużo większe jak w przypadku Imprezy czy Evo.

    Osobiście polecałbym Focusa ST po lifcie, Seata Leona Cupre oraz Golfa VI GTI za kwotę około 90 tysięcy dostaniesz auto ze świeżego rocznika jeśli chodzi o Golfa, a jeśli nie chcesz wydawać pełnej kwoty to poszukaj Golfa V GTI. Jeśli jednak nie chcesz auta upalać i cały czas jeździć też nim po mieście poszukaj Imprezy albo Lancera. Z naciskiem na Impreze. Jeśli lancer to również nie X tylko IX.
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 11:31

    Pkierownik - dzięki za odpowiedź, czyli sądzisz, że jak auto ma być sportowe, ale do jazdy w trasie i w mieście to lepiej coś tańszego?

    Może rzeczywiście :D No to teraz trochę inne wymagania:
    - Żeby miał koło 200 KM i był lekki lub miał koło 300 KM, ale masywny
    - 4/5 drzwi
    - mało awaryjny i części żeby nie były dużo droższe jak do zwykłego (nie sportowego) auta
    - Małe spalanie / do 14l w mieście i koło 11-12 na trasie (Możliwe? :D)

    Tylko tak, Cupra będzie IMO chyba trochę za słaba...
    Zostaje Focus ST i Golf GTI. A może jeszcze Golf R np. [link wygasł] ?? Tylko napęd 4x4 więc też pewnie będzie więcej palił.

    No to co spełni najlepiej wymagania podane u góry?:
    - FOCUS ST
    -GOLF GTI
    -GOLF R
    -COŚ INNEGO?
    hipekXD
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 21 Kwi 2012, 21:33
    Prawo jazdy od: 18 11 2011

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 12:32

    Cupra ma za małą moc, a słabszy Focus ST jest już OK? ;> Jest jeszcze Mazda 3 MPS
    [link wygasł] , Civic Type-R, Audi S3, Megane RS.
    Libre
    Aktywny
     
    Posty: 336
    Rejestracja: 28 Cze 2010, 11:17
    Miejscowość: Sosnowiec
    Auto: Seat Ibiza

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 12:33

    Ale wsumie na co Ci te 200-300KM,gdzie to wykorzystasz?Chyba że auto będziesz użytkował hobbystycznie czasami jeżdząc na jakieś tory itp.
    Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
    Barol
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 34281
    Zdjęcia: 8
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
    Miejscowość: Górny Śląsk
    Auto: Opel Corsa B
    Silnik: 1.4 60km
    Paliwo: Benzyna

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 12:35

    Wszystkie są ok... dodałbym jeszcze Mazde 3 MPS ,jeśli 3-drzwiowe to Astra H Opc
    nitro
    Zaawansowany
     
    Posty: 928
    Rejestracja: 28 Lip 2010, 12:35
    Miejscowość: znikąd

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 12:54

    Lubię czasem mocniej przyśpieszyć :)

    To dobra:
    - Focus ST
    - Mazda 3 MPS
    - Golf GTI/R
    - Civic TYPE-R
    - Audi S3

    Które najmniej pali i jest najmniej awaryjne? I części są do niego tanie.
    hipekXD
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Rejestracja: 21 Kwi 2012, 21:33
    Prawo jazdy od: 18 11 2011

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 13:39

    @Barol- auta z taką charakterystyką i mocą spokojnie wykorzystasz na normalnych drogach. Jeżeli nie mówimy o Lancerze i Imprezie. Bo ich potencjału na pewno na drogach nie wykorzystasz i jeżeli nie chcesz co jakiś czas wpadać na tor to zaczyna się robić trochę przerost formy nad treścią.

    @Nitro- Astre OPC bym odpuścił po prowadzi się jak połączenie gumy arabskiej z dodatkiem utwardzacza. Na wprost jest spoko ale niestety na zakrętach przód okrutnie wyjeżdża. A biorąc pod uwagę że mamy tutaj w półce cenowej golfa raczej bym astrę odrzucił.

    Golf R spali jakieś 2-3L więcej od GTI w normalny użytkowaniu. Koszty utrzymanie nie powinny być wiele droższe gdyż Haldex który jest tam zastosowany raczej jest bezawaryjny i nie do zabicia.

    Audi S3 bym raczej odpuścił, auto samo w sobie jest bardzo fajne, ale znalezienie egzemplarza nie zużytego i nie bitego jest bardzo ciężkie. Aczkolwiek uważam że gra jest warta świeczki.

    Bardzo fajnym autem jest również VW Sirocco. Nie jeździłem, ale myślę że będize prowadził się podobnie do golfa GTI, aczkolwiek siedziałem i pozycja za kierownicą jest naprawdę fajna i wręcz zachęca do szybszej jazdy.

    Ciekawą alternatywą jeżeli nie chcesz wydawać tyle pieniędzy na utrzymanie auta sportowego które wiadomo kosztuje a części szybciej się zużywają jest Opel Insignia z 2.0T. Auto prowadzi się bardzo fajnie, jest dość sztywne i zwarte, wcale nie jest takie duże jak może się wydawać, sylwetka jest dość zadziorna, a komfortu uświadczysz wiele więcej jak w hothatchach.

    Z podanych przez Ciebie aut szukał bym w kolejności: Golf R(tutaj też musisz sie często liczyć z oglądaniem bitków), S3, Golf GTI, Focus ST, Civic i Mazda
    pkierownik
    Nowicjusz
     
    Posty: 41
    Rejestracja: 04 Kwi 2012, 19:33
    Prawo jazdy od: 18 08 2010

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 13:46

    nissan Skyline :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6643
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
    Miejscowość: z błota ;)

    Re: Prawdziwie sportowe auto, a nie z wyglądu - cena 50-90 t

    22 Kwi 2012, 13:51

    A może Megane RS? dostaniesz praktycznie nowy samochód który na torach jest szybszy nawet od znacznie mocniejszego Focusa RS, o Golfie GTI już nawet nie wspominając.
    Warto się też przyjrzeć Hyundaiowi Genesisowi.
    Jasiek90
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2899
    Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
    Miejscowość: Zawichost
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
    Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      GTP Light