Prawidłowa pozycja za kierownicą

13 Lut 2009, 16:49

Temat z prawidłowej pozycji za kierownicą, zamienił sie w dyskusje czy widać maske czy nie :lol:
Ja prostując temat powinienem sie podeprzec jakąć mądrą stroną ale nie chce mi się szukać bo sporo o pozycjach pamiętam (chyba :wink: )
Idąc od dołu: wciskając sprzęgło noga musi sie opierac pod kolanem o fotel i być lekko ugieta, kąt ok 60 stopni. Tak powinniśmy własnie ustawic odległośc fotela od kiery. Lewa noga spoczywa stabilnie na podnóżku - nią podpieramy się w ciasnych czy szybkich zakrętach przy hamowaniu itp
Pochylenie fotela ustawiamy tak by wyciągnięta wyprostowana w łokciu ręka opierała się o najwyższy punkt kierownicy w miejscy gdzie mamy nadgarstek. Głównie chodzi o to żeby pzry kazdym operowaniu kierownicą łopatki przylegały do fotela. Jest to dość ważne - plecami czujemy samochód gdy nam zaczyna uciekac na boki w zakrętach - im szybciej tym więcej czasu na kontre.
Na koniec możemy regulowac wysokośc kierownicy, która powinna być na takiej wysokości aby miedzy nią a nasze kolano można było zmieścić zaciśnięta pięść.
jarodek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Zgierz

13 Lut 2009, 17:27

1.
Idąc od dołu: wciskając sprzęgło noga musi sie opierac pod kolanem o fotel

właśnie u mnie sie nieda tak ustawic jak wciskam sprzęgło to noga pod kolanem jest w powietrzu wcale nie opiera sie o fotel

2.
i być lekko ugieta, kąt ok 60 stopni.

u mnie sprzęgło wciska sie bardzo głeboko i jak wciskam to stopa mi idzie cała do przodu i jest w powietrzu, a powinna pięta być w jednym miejscu i operować tylko stopą? nie przesuwając pięty? tak sie nieda po pedał ma duzy skok

3.
Pochylenie fotela ustawiamy tak by wyciągnięta wyprostowana w łokciu ręka opierała się o najwyższy punkt kierownicy w miejscy gdzie mamy nadgarstek.

jak tak ustawilem to bardzo byłem wyprostowany i mi było niewygodnie strasznie niemam pojęcia dlaczego nie moge znaleźć odpowiedniej pozycji w aucie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

13 Lut 2009, 22:42

Bardzo ciężki temat Panowie.. znaczy się Panie piotrauto.. :shock:

Polecam:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NTbgAfdfv84[/youtube]
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

14 Lut 2009, 12:19

qki007 zapodał coś z klasyki - Pan Marian wie co mówi. Ja podam link gdzie też dośc dobrze jest wszystko wytłumaczone.
http://www.auto-swiat.pl/media,Auto-Swiat-TV-Jak-prawidlowo-ustawic-fotel-,209.html
jarodek
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Zgierz

15 Lut 2009, 00:30

Klasyka ale Marian Bublewicz moim zdaniem bardzo ładnie to wytłumaczył i ja też staram się to stosować. Może tam niektórzy się nie zgodzą co do kręcenia kierownicą - szczególnie na kursie L - no ale, jak ktoś chce kręcić tak jak uczą na L to niech kręci, w życiu sobie tym sposobem raczej nie poradzi.

Poza tym na tych starszych autkach (co na filmie) są takie regulacje jakie obecnie wszędzie, także każdy sobie pod siebie dostosuje, i doda te które ma dodatkowo.

Szkoda że Bublewicz już nam nic nie przekaże :( ale może dzięki tej wstawce, w tym temacie, przypadkowo młodsi poznają postać naszego mistrza rajdowego.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    Peugeot 208 1,2 PureTech o mocy 110 KM
    Samochód ten wyposażony jest standardowo w silnik generujący 110 KM. Jest to jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra, umożliwia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy, s średnie spalanie według ...