Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

16 Paź 2017, 10:56

Witam,
Samochód: Seat Ibiza 6l, 2005, 1.4 benzyna 75km.

Opis problemu:
1) Brak możliwości odpalenia samochodu za pierwszym razem (kręci przez ułamek sekundy i jakby było zupełne odcięcie rozruchu), po drugiej próbie rozruchu silnik bez problemu odpala.
2) Częste miganie kontrolek hamulca ręcznego oraz abs przy jeździe, z równoczesną (1-2 sekundową) przerwą w nadawaniu radia z głośników (w zamontowanej tubie w tym momencie słychać dźwięk)
3) Zdarza się, chociaż bardzo rzadko, że silnik gaśnie przy dojeżdżaniu i hamowaniu - gównie przy cofaniu.

Bardzo proszę o wskazówki co to może być z góry dzięki.

PS. Akumulator nowo zakupiony, problem zaczął się od momentu dłuższej trasy samochodu tj. 600km
anatoll
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 15 Sty 2010, 18:15
Miejscowość: zabrze

Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

16 Paź 2017, 11:14

Jedyne sensowne powiązanie tych trzech problemów to jakiś problem z elektryką. Proponuję sprawdzić na początek napięcie ładownia alternatora, następnie klemy na akumulatorze czy nie są czasem luźne i punkty masowe (silnik, nadwozie, akumulator (-) ).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

18 Paź 2017, 09:51

Klemy na akumulatorze ok,
Napięcie 13-13,2V na wolnych obrotach, przy wkręceniu do około 3 tys. obrotów napięcie spadało do 12,8V
anatoll
Nowicjusz
 
Posty: 12
Rejestracja: 15 Sty 2010, 18:15
Miejscowość: zabrze

Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

18 Paź 2017, 20:11

Zmierzyć napięcie łądowania dając jedną elektrodę miernika do klemy plusowej aku, a druga nie na klemę tylko przyłożyć do karoserii a potem pomiar powtórzyć przykładając ją do silnika. Następnie nalezy zmierzyć napięcie na alternatorze, masę biorąc z silnika a potem z karoserii. To pozwoli wykluczyć przewody masowe oraz ich mocowanie do karoserii. Jak wszystkie te pomiary będa do kitu, to albo aku albo altek. Trzeba wymontować altek i sprawdzić napięcie pod obciążeniem. Ale to już musi zrobić elektryk,
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15743
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

24 Paź 2017, 22:23

anatoll napisał(a):Napięcie 13-13,2V na wolnych obrotach, przy wkręceniu do około 3 tys. obrotów napięcie spadało do 12,8V
Zrób tak jak pisze @MotoAlbercik bo napięcia masz za niskie. Na wolnych obrotach bez obciążenia nie powinno spaść poniżej 13,8V jak jest niżej to już trzeba szukać problemu, a przy obciążeniu tak samo. U ciebie pomimo zwiększenia obrotów napięcie sporo spadło.

Tu może być problem z samym akumulatorem. Jakie ma napięcie spoczynkowe po dwóch, trzech godzinach od wyłączenia silnika?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

25 Paź 2017, 15:08

Ja dodam jeszcze, że nie należy odłączać aku podczas pracy silnika, bo można uszkodzić altek. Ja bym odłączył aku i podładował do pełna, sprawdzić napięcie po godzinie od odłączenia prostownika, a potem nie podłączając klem, zostawić na całą noc i sprawdzić napięcie na aku rano.
Jak napięcie będzie ok, to należałoby sprawdzić altek. Ale to już musiałby zrobić elektryk, bo altek trzeba wymontować i go pomierzyć. A zacząć tak naprawdę trzeba od sprawdzenia napięcia wzbudzenia, które może spadać wzrast ze wzrostem obrotów np. przez szczotki, pierścienie ślizgowe, może byż zwarcie uzwojenia stojana itd itd. Może to być tez wina regulatora napięcia. Możliwości przy altku jest wiele.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15743
Zdjęcia: 1185
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok Układ wydechowy o zmiennej długości – 1989 rok
    Układ wydechowy o zmiennej długości to domena samochodów sportowych i aut o wysokich osiągach, choć zdarza się, że pojawia się on w sedanach, w których klekot Diesla nie licuje ze sportowym wizerunkiem producenta. ...
    Jedzenie, golenie się, czesanie, makijaż za kółkiem Jedzenie, golenie się, czesanie, makijaż za kółkiem
    Aż 20% kierowców goli się, czesze włosy lub poprawia makijaż podczas jazdy samochodem. Co więcej, jeden na 20 kierowców przyznaje się do wykonywania tego typu zabiegów pielęgnacyjnych w ruchu ulicznym, ...

  • Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    25 Paź 2017, 20:30

    dzięki za odpowiedzi, to w takim razie zacznę od naładowania akumulatora na maxa. Dodam tylko, że regulator napięcia również nowy i dzisiaj montowałem inny alternator na podmiankę i również bez zmian (alternator ze szrotu, ale sprzedawca zarzekał się, że sprawny - dał miesiąc gwarancji).
    anatoll
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Rejestracja: 15 Sty 2010, 18:15
    Miejscowość: zabrze

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    26 Paź 2017, 10:34

    anatoll napisał(a):Akumulator nowo zakupiony

    anatoll napisał(a):Klemy na akumulatorze ok,

    anatoll napisał(a):regulator napięcia również nowy

    No to nie ma innych możliwości jak albo altek albo połączenia masowe bądź te grube plusowe kable. No chyba, że gdzieś robi ci się jakieś delikatne zwarcie, ale wówczas wywalałoby ci bezpiecznik.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15743
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    27 Paź 2017, 16:22

    po podpięciu akumulatora do prostownika zmierzyłem napięcie miernikiem i pokazywało 12,30V, po 12h prostownik "dał znak", że aku naładowany po zmierzeniu 14,60V. Po odłączeniu prostownika i zmierzeniu nagle pokazało 13,00V. Po podpięciu w samochodzie pokazywało 13,08V - bez różnicy czy odpalony sam silnik czy silnik + światła, dmuchawa. Objawy nadal te same, w wyjątkiem bezproblemowego odpalenia co mogło być przypadkiem.
    anatoll
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Rejestracja: 15 Sty 2010, 18:15
    Miejscowość: zabrze

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    29 Paź 2017, 11:15

    anatoll napisał(a):po podpięciu akumulatora do prostownika zmierzyłem napięcie miernikiem i pokazywało 12,30V, po 12h prostownik "dał znak", że aku naładowany po zmierzeniu 14,60V.
    Czyli tu jest ok.
    anatoll napisał(a):Po odłączeniu prostownika i zmierzeniu nagle pokazało 13,00V.
    Dobrze, bo po odłączeniu prostownika napięcie powinno spaść po kilku minutach do około 12,7-12,8V i tak powinno się już utrzymywać przez długi czas. Wtedy mamy informację że akumulator jest w pełni naładowany i trzyma odpowiednie napięcie. Najlepiej sprawdzić napięcie po około 7-8 godzinach od ładowania, nie powinno spaść poniżej 12,5V jeżeli akumulator stoi odłączony.
    anatoll napisał(a):Po podpięciu w samochodzie pokazywało 13,08V - bez różnicy czy odpalony sam silnik czy silnik + światła, dmuchawa.
    Musisz sprawdzić alternator i regulator napięcie który odpowiada za odpowiednią jego wartość podczas pracy silnnika. Tu jak napięcie spada poniżej 13,8V wymagana jest już interwencja bo wtedy alternator nie jest w stanie w pełni naładować akumulatora który będzie słabł.
    anatoll napisał(a):Objawy nadal te same, w wyjątkiem bezproblemowego odpalenia co mogło być przypadkiem.
    Odpalanie ok bo akumulator ma swoją odpowiednią moc po naładowaniu jak trochę pojeździsz z takim ładowaniem to wszystko wróci do poprzedniej sytuacji.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6822
    Zdjęcia: 3348
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    29 Paź 2017, 14:17

    Kacper - ale te wszystkie pomiary to po uj komu potrzebne. Napięcie na aku po podłączeniu prostownika - może być różne w zależności od poziomu jego rozładowania. Po podłączeniu prostownika, normalne jest, że napięcie wzrośnie. Tak samo pomiar napięcia po odłączeniu prostownika. Pisałem, że trzeba poczekać, po pomiar od razu po odłączeniu tez na uj komu potrzebny. Pomiar nic nie mówiący.
    No i kolejny błąd - po naładowaniu aku od razu podłączony do auta. A należałoby poczekać cała noc i rano przed podłączeniem zmierzyć jego napięcie.
    A to wszystko w celu zdiagnozowania, czy winna jest po stronie aku, instalacji auta czy altka. Altka samemu nie sprawdzi, ale dwie pozostałe rzeczy jak najabrdziej. Ale nie w ten sposób.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15743
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    03 Lis 2017, 09:46

    Alternator wymontowany i sprawdzany w serwisie - wszystko w porządku; podpięty do urządzenia diagnostycznego pokazywał 14,2 - 14,6V
    anatoll
    Nowicjusz
     
    Posty: 12
    Rejestracja: 15 Sty 2010, 18:15
    Miejscowość: zabrze

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    03 Lis 2017, 20:27

    A sprawdzany pod obciążeniem? Bo to bardzo ważne. Mam nadzieję, że tak. No to pozostaje albo kable, albo aku padnięty.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15743
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    09 Lis 2017, 11:06

    MotoAlbercik napisał(a):Tak samo pomiar napięcia po odłączeniu prostownika. Pisałem, że trzeba poczekać, po pomiar od razu po odłączeniu tez na uj komu potrzebny. Pomiar nic nie mówiący.
    Napisałem że tak powinno być i napięcie spada po czasie. Piszesz że najlepiej sprawdzić
    MotoAlbercik napisał(a):należałoby poczekać cała noc i rano przed podłączeniem zmierzyć jego napięcie
    Tu się zgadza ale nie każdy ma czas żeby na tak długo zostawiać akumulator (chyba że jest weekend i nie musi korzystać z auta albo ma drugi akumulator) i napięcie wtedy nie powinno spaść poniżej 12,5V.

    anatoll napisał(a):Alternator wymontowany i sprawdzany w serwisie - wszystko w porządku; podpięty do urządzenia diagnostycznego pokazywał 14,2 - 14,6V
    Czyli po zamontowaniu w samochodzie na alternatorze powinieneś mieć też podobne wartości, jeżeli na zaciskach akumulatora będą niższe to pozostaje to co napisał @MotoAlbercik
    MotoAlbercik napisał(a):kable, albo aku padnięty
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6822
    Zdjęcia: 3348
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Problem z kontrolkami, radiem i rozruchem

    09 Lis 2017, 17:19

    Kacper napisał(a):Tu się zgadza ale nie każdy ma czas żeby na tak długo zostawiać akumulator

    No naistety - na to nic nie poradzimy. Jak ktoś chce wiarygodnie sprawdzić aku, to ta nocka jest niezbędna - raz, że jak aku jest uszkodzony, to po np. godzinie czy dwóch może jeszcze mieć jakieś w miarę dobre napiecie ( np. 12,5v ). Ale po np. 4 czy 5 godzinach to napięcie może już spaść nawet poniżej 12V. Do tego dochodzi temp - nawet w lato w nocy jest chłodniej niż w dzień. A jak dobrze wiemy, temp. ma bardzo wielki wpływ na akumulator. Dlatego zaleca się zrobić pomiar aku wieczorem i potem drugi rano, przed uruchomieniem silnika. Chodzi o to, żeby aku postał nie godzinkę czy dwie, ale kilka godzin. Ktoś nie ma czasu? No to trudno...Ja myślę, że taki pomiar aku zajmuje około minutki. Tak więc warto wstać rano minutkę wcześniej i sprawdzić niż potem dywagować co jest zepsute :wink: Jak robić diagnostykę czegoś to konkretnie, a nie po łebkach.
    Ostatnio miałem ciekawy przypadek z aku - po naładowaniu do pełna ( prostownik pokazuje full ), pomiar napięcia po odłączeniu prostownika - 12,6V. Pomiar po godzinie 12,5V, pomiar po 3 godzinach 12,5V. A więc ok. Podłączam do auta, pomiar napięcia 12,5V, chcę odpalić, a tu nic - rozrusznik ani drgnął..Pomiar napięcia - 9,7V. Ładowanie kilka minut - aku full...Napięcia tak jak wcześniej. Nie podłączając aku do auta odstawiłem na 10 godzin, pomiar napięcia 9,5V. A więc stara metoda się ponownie sprawdziła. I aku stał w domu, więc nawer różnicy temp nie było.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15743
    Zdjęcia: 1185
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000