Witam,
mój samochód to VW Polo Classic 1.4 MPI z 1996 roku, z wielopunktowym wtryskiem gazu. Instalacja została założona w 2005 roku i w zasadzie od początku były z nią problemy. Początkowo samochód dławił się na niskich obrotach, kiedy na benzynie na biegu jałowym obroty wynosiły 900 i był to poziom stabilny, to na gazie obroty silnika ciągle się wahały (800-900). Powodowało to, że gdy ruszało się przy niskich obrotach, to samochód bardzo często gasł, co było bardzo denerwujące. Tata po kilku wizytach w serwisie, kiedy fachowcy nic nie poradzili, kupił programator (
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=17) i sam zaczął ustawiać instalację (nie pamiętam co dokładnie robił, ale chyba zmieniał skład mieszanki i sprawdzał stabilność pracy silnika, niestety nie mam już możliwości zapytania go o szczegóły). Po tych zabiegach sytuacja poprawiła się, samochód już nie gasł, ale obroty dalej nie były stabilne. Samochód jednak był użytkowany tylko do wiosny 2006. Przez 3 lata samochód stał praktycznie nieużywany. Zimą 2009 dostałem prawo jazdy i zacząłem jeździć, wszystko było w miarę dobrze, stan tak jak 3 lata wcześniej, niestety kiedy zrobiło się ciepło, samochód zaczął wariować, obroty są bardzo niestabilne (potrafią spadać samoczynnie nawet do 300), a samochód bardzo często gaśnie (zwykle kiedy zmieniam biegi, lub wrzucam luz), oczywiście na benzynie jest wszystko w porządku.
Słabo znam się na samochodach, może ktoś mi coś poradzi, bo nie znalazłem póki co programu komputerowego do obsługi programatora, który posiadam, a nie chciałbym wydawać od razu pieniędzy na fachowców. Komputerami potrafię się dobrze posługiwać, więc myślę, że z regulacją bym sobie poradził, pod warunkiem, że uzyskałbym jakieś wskazówki no i program. Bardzo proszę o jakąś radę.
Pozdrawiam