Problem z obrotami - Ford Focus MK1

17 Lis 2019, 13:20

Witam, mam Forda focusa z 98 mk1 hatchback 1.6 16V 101 kM. Więc problem jest taki, podczas zwalniania na jałowym biegu gaśnie, pokazuje kontrolę akumulatora. Przy gwałtownym hamowaniu również, dodam że akumulator nie ma roku nawet, ale stał jakiś czas i musiałem go ładować. Ktoś może jest czarodziejem I zna przyczyny? Na gazie czy benzynie nie ma znaczenia, jest ten sam efekt. Jadąc powiedzmy 100 km/h I wrzucę na jałowy bieg to pokazuje się kontrolka o braku wyładowania akumulatora. Dodam że odpala za pierwszym razem, nic nie stuka w silniku, wszystko wydaje się wporządku. Tygodniowo jeżdżę od 150 do 250 km więc trochę jest to uciążliwe gdy muszę zwolnić gwałtownie i zmienić bieg na niższy, bo sprzęgło z automatu daje jałowy bieg i wtedy zdarza się że zgaśnie podczas skręcanie i bez wspomagania praktycznie nie da się skręcac. Jakieś rady?
GrzegorzP97
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Lis 2019, 10:05

GrzegorzP97 napisał(a):Jadąc powiedzmy 100 km/h I wrzucę na jałowy bieg to pokazuje się kontrolka o braku wyładowania akumulatora
Podczas jazdy nigdy nie wrzucamy na luz! To jest zasada bezpieczeństwa. Pewnie silnik ci gaśnie i dlatego kontrolka akumulatora czyli ładowania zapala się.

Czy na wolnych obrotach podczas postoju również gaśnie? Pracuje równo czy falują obroty?

Sprawdź dolot powietrza i filtr powietrza. Przy starszych instalacjach LPG było tak że jak dostawało się za dużo powietrza to potrafił zgasnąć ale na benzynie nie powinno być takiego efektu.

GrzegorzP97 napisał(a):gdy muszę zwolnić gwałtownie i zmienić bieg na niższy, bo sprzęgło z automatu daje jałowy bieg i wtedy zdarza się że zgaśnie podczas skręcanie
Bieg redukujesz szybko i tu nie ma możliwości żeby zgasł. No chyba że robisz to w tempie ślimaka.

Ogólnie trzeba sprawdzić przy jeździe na benzynie kiedy dokładnie gaśnie i szukać przyczyny. Warto sprawdzić świece, kable zapłonowe, filtr powietrza, szczelność układu dolotowego.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Lis 2019, 11:55

Więc tak, zrobiłem to tylko żeby sprawdzić czy to kwestia zwalniania czy występuje problem zawsze. Gdy zwalniam powoli robiąc redukcję biegów każdego pokolei to wszystko jest dobrze. Ale gdy wrzucę z 5 na 3 zwalniając gwałtownie to istnieje ryzyko że zgaśnie. Gdy stoi na jałowym to nic się nie dzieje może stać tak kilka godzin. Obroty faluja gdy dam nawiew na maksa. Świece były miesiąc temu wymieniane, przewody też. Co do zmiany biegów to chyba nie da się powoli redukować biegów. Samo wciśnięcie sprzęgła podczas hamowania pokazuje kontrolke od ładowania akumulatora, więc nie ma znaczenia czy wrzucę bieg w pół sekundy czy w sekundę :). Ale dzięki za odpowiedź :)
GrzegorzP97
Obserwowany
 
Posty: 2