Problem z odpaleniem forda ka

08 Gru 2013, 07:11

Witam mam taki problem a dokładnie moja matula w fordzie ka 1997 rok 1.3 37 kw
odpalam rano auto jest niby ok jadę na stacje gaszę auto tankuje i jak wracam to rozrusznik kreci i nie umie załapać kontrolki się świecą normalnie trochę go podeptam pedałem gazu i odpali ale strasznie kopci i dziwnie po takim odpaleniu pracuje ale jak sie go prze gazuje to jest dobrze, coś mama mówiła ze więcej pali i tak się dzieje dość często potrafi zgasnąć na skrzyżowaniu i dalej go trzeba zepchnąć a gdy już to się zrobi to potem odpali jak by nic mu nie było dodam ze wymieniłem świece,kable jest iskra sprawdzałem rozrusznik kreci pompa działa nie wiem jak jest z wtryskami bo znajomy oglądał i mówił ze wygląda jak by nie dostawał benzyny ale pompa pompuje
ktoś mi powiedział ze może komputer nie daje sygnału na pompę a inna osoba ze to czujnik wału albo hela i ja już nie wiem od czego mam zacząć naprawę zęby matulka miała czym jeździć :) dziękuje za pomoc z góry i jeżeli ktoś coś takiego robił to proszę o pomoc .
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 12:49

Nie napisałeś na jakiej stacji było tankowane auto - na markowej ( Orlen, BP, Schell ) czy jakiejś zwykłej, przydrożnej, niemarkowej. Ja bym tak na wszelki wypadek zlał tą zatankowaną benzynę z baku ( całą ) i nalał innej, zatankowanej na innej, ale markowej stacji. chociaz 10 litrów. Po uruchomieniu silnika auto może jeszcze przez kilkanaście sekund pracować nierówno, bo w przewodach będzie stare paliwo ( to zatankowane ). Ale jak później się wszystko uspokoi, to będzie sprawa oczywista. Napisz co i jak.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 19:41

To na pewno nie jest problem paliwa bo to trwa od 3 tygodni i za każdym razem paliwo było wyprzedzane i tankowane od nowa w tym czasie wymieniłem kable świece i sprawdziłem wszystko co wyżej wymieniłem :/
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2013, 20:28

Na jaki kolor kopci ?
Stare świece przy wymianie jak wyglądały ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Gru 2013, 04:09

Stare świece miały całe końcówki przyrdzewiałe ale tak jak pisałem wcześniej iskra na świecach jest kopci na biało zawsze jak nie da się odpalić a trochę podeptam pedałem gazu i ciężko bo ciężko ale odpali dziwnie w tedy chodzi i kopci przez chwile dopóki go nie prze gazuje dodam ze jak 1 raz go odpalę to chodzi jak złoto dopiero potem jak go zgaszę i znowu odpalę to szwankuje kreci rozrusznik ale nie chce załapać
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2013, 06:46

To tak mam nowe informacje dziś z rana zawiozłem matule jej autem fordziakiem żeby sprawdzić czy odpali i poszedł jak szczała przejechałem 6 km i wróciłem (bez gaszenia) pod blok i gdy znowu chciałem oda plic tak na próbę to już był problem kreci rozrusznik ale nie łapie tak jakby się nagrzał i lipa z odpaleniem :/ a podczas drogi powrotnej 3 razy mi coś zapiszczało w silniku jak by pasek rozrządu,czy tam rolki taki sam dźwięk ale to jest silnik 1.3 na łańcuchu dziwne
marko666
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 08 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: seat
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MINI E (od 2008) - samochód elektryczny
    BMW Group po raz pierwszy zaprezentowała MINI E w 2008 roku, wprowadzając flotę ponad 600 zasilanych wyłącznie elektrycznie pojazdów do codziennego, prywatnego użytku. Zapoczątkowano szeroko zakrojony projekt pilotażowy, ...
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania – Toyota Corona EX – styczeń 1982. Innowacyjne rozwiązanie nie zawsze oznacza rewolucję technologiczną w motoryzacji, jednak zwiększa komfort, a czasem także i bezpieczeństwo ...