Problem z Przepływomierzem? Peugeot 3008 1.6 HDI

29 Kwi 2018, 21:50

Witam, ostatnio miałem problem z wtryskami i oddałem samochód do mechanika, wszystkie 4 wtryski wymienione i mechanik mówił że już moc ma wszystko niby dobrze, ale jest dziwny odgłos przy dodawaniu gazu (mówił że on tego nie zrobi..) (na biegu jałowym tego nie słychać, tylko przy ruszaniu głównie z niższych obrotów słychać to najbardziej na biegach od 1 do 4 na 5 i 6 już przy większej szykbości nie.

Po odebraniu od mechanika przejechałem się kawałek dalej (około 20 km) i wyskoczył mi trójkącik i był napis Ryzyko zapchania filtra.

Kupiłem "komputer" diagnostyczny i on wykazał, że problem z Przepływomierzem i przed wymianą należy wymienić filtr powietrza i wyczyścicć
przepływomierz więc tak zrobiłem. Po wykonaniu tych czynności miałem możliwość usunięcia błedu z komputera (wcześniej usuwałem, ale i tak od razu pojawiał się ponownie) Wszystko było ok, nawet nie szarpało przy zimnym silniku jak to zawsze było od czasu wymiany tych wtrysków.

Przejechałem 40 km żadnych błędów, zamuleń, silnik chodził dynamicznie więc wróciłęm do domu, około godzinę później znów wsiadłem do samochodu i pojechałem kawałek, ale komunikat "Risk of filter clogging" czy jakos tak znów wyskoczył. Podpiąłem go do komputera, ale
0 błędów.. jakieś pomysły?
Arek2313
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 23 12 1996
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Peugeot 3008
Silnik: 1.6 HDI
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Kwi 2018, 08:43

Arek2313 napisał(a): komunikat "Risk of filter clogging" czy jakos tak znów wyskoczył
Ty masz komunikat informujący o ryzyku zapchania filtra cząstek stałych czyli FAP.

Podłącz się pod interfejs diagnostyczny:
- sprawdź masę osadu w FAP i jak będzie powyżej 160g to trzeba będzie pewnie oznaczyć jako wymianę na nowy
- sprawdź ilość płynu przeważnie jest tak że tu przekłamuje dane i warto kupić płyn (chyba 2 litry wchodzi) uzupełniając go do pełna i odpowiednio oznaczając w programie tam chyba tylko jest możliwość oznaczenia że jest na full
- sprawdź też kiedy ostatnio był wypalany FAP

Sprawdź też możesz to zrobić w pierwszej kolejności pedał gazu. Powinien być przy nim taki ogranicznik prędkości i czasem ulega uszkodzeniu, a wtedy właśnie pojawia się błąd taki jak u ciebie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...