Problem Z Seat Arosa 1.7 sdi '97 rok - Powazny Problem

02 Lut 2016, 15:46

Witam wszystkich . Jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałosc i wmiare szybka pomoc . Mianowicie ktoregos pieknego dnia po odpaleniu auta i zrobieniu kilkudziesieciu km po miescie nagle na desce rozdzielczej pojawiły sie wszystkie mozliwe kontrolki obroty zaczeły falowac po czym samochod zgasł raptownie . Po krotkiej chwili odpaliłem na nowo auto lecz z problemem poniewaz troche to trwało przejechałem jakies 500m i auto znow staneło i niestety juz nie odpaliło . Nie wiem czemu sie cos takiego stało poniewaz auto było regularnie serwisowane itp wszystkie plyny były wymieniane na czas i przez 4 lata nigdy nic z nim sie nie dzialo . Nie wiem moze to od tego ze od pewnego czasu zepsuta była opcja kasowania Km przejechanych i zbierały sie i zbierały i tak wydaje mi sie ze moze komputer głowny sie spalił albo cos innego bo teraz gdy wsiadam do auta i po przekreceniu kluczyka nic sie nie dzieje dosłownie nic nawet centralny zamek nie działa , i dodam ze akumulator jest nowy bo juz nawet zaczełem myslec ze to jego wina . Spotkał sie ktos z takim problemem ? Prosze o pilna i wmiare sensowna odpowiedz . :!: :bored: :) czy szykuja mi sie duze koszta czy wystarczy abym zmienił komputer ? Pozdrawiam
alban202
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Arosa
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Lut 2016, 17:00

Prosił bym o szybka odpowiedz, ponieważ jestem uziemiony bez samochodu
alban202
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Arosa
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Lut 2016, 18:42

Przepraszam czy jest ktoś tu co mógł by mi pomóc :?: :?: :?: :?:
alban202
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Arosa
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Lut 2016, 21:15

Bez obejrzenia samochodu nikt nie podejmie się zdalnej diagnozy, chyba że Kaszpirowski, ale nie jestem pewien czy wpada na to forum ... Skoro piszesz, że po przekręceniu klucza nie ma żadnej reakcji to zainteresuj się kablem masowym od akumulatora oraz masą silnika. Wątpię, żeby padł sterownik silnika, bo wtedy przynajmniej jakieś kontrolki by się zapalały. Mogła też uszkodzeniu ulec stacyjka lub wypaleniu jej kostki - tak jak pisałem musisz poprosić kogoś na miejscu, żeby zerknął na auto. Na forum to będzie wróżenie z fusów ewentualnie pisanie książki ...
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

03 Lut 2016, 07:25

S.prawdź połączenie masowe akumulatora,przeczyść i przesmaruj wazeliną techniczną klemy,sprawdź masę silnika z budą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Lut 2016, 13:11

Zdecydowanie należy zacząć od sprawdzenia klem akumulatora, przewodu masowego silnika. Następnie przekaźniki i bezpieczniki.
Jeśli to możliwe należy podłączyć urządzenie diagnostyczne.
W dalszej kolejności kostka stacyjki.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczne zderzenia boczne pojazdów
    Zderzenie się pojazdów w ruchu stanowiło ponad 55% wszystkich wypadków drogowych w Polsce w 2021 roku. Z tego najwięcej było zderzeń bocznych (7371), w których zginęło też najwięcej osób (443 osoby) ...

10 Lut 2016, 18:45

Witam . Dziekuje za odpowiedzi troche mi to naswietliło sprawe . Ogolnie zrobiłem tak jak doradzaliscie w postach tzn sprawdziłem klemy poczysciłem je przykreciłem na nowo bezpieczniki tez sprawdziłem wszystkie sa całe . A powiedzcie mi czy to moze byc wina alternatora badz wtryskow ? Bo wydaje mi sie ze chyba raczej nie prawda ? A co ze stacyjka moze byc ? Spaliła by sie czy co ? A jak ja najszybciej i najprosciej sprawdzic ? Pozdrawiam
alban202
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Arosa
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Lut 2016, 18:47

A gdzie szukac tego przewodu "masowego silnika" ?
alban202
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 04 1987
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Seat Arosa
Silnik: 1.7 sdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Lut 2016, 19:21

U dołu silnika,przewód biegnący od silnika do budy auta,odkręć go i dobrze przeczyść końcówki wraz z nakrętkami oraz miejsca do których jest przy kręcony,najlepiej papierem ściernym.Miałem już taki przypadek w jednym ze swoich aut,rozrusznik nie działał,wskaźnik poziomu paliwa się nie podnosił tylko lampeczka braku ładowania delikatnie się żarzyła a powinna mocno,akumulator miałem nowy więc wszystkie połączenia posprawdzałem w jego obrębie,nic to nie dało ,wlazłem pod auto i bingo,przewód masowy stracił masę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)