Problemy z pracą Clio 2

Problemy z pracą Clio 2

18 Wrz 2018, 12:56

Jest to clio 2 z silnikiem 1.4 8v. Auto nie jeździ ponieważ nie daje rady, dusi się, dławi, nie daje rady wkręcić się na obroty, objawy jakby były wyeksploatowany układ zaplonowy. Auto właśnie wróciło od mechanika z info ze on nie potrafi tego naprawić. Podmieniał cewki, przewody, komputer. Nic lepiej nic gorzej. Widzę rozizolowane kable od sondy wiec tam tez cos szukał no ale to wszystko jest mniej ważne. Na tą chwilę interesuje mnie czujnik położenia wału, kable były jakieś pocięte i szczepiane, teraz chce to połączyć tak jak powinno być ale sa różne kolory no i teraz prosze zapoznajcie sie ze zdjeciam i powiedzcie jak to połączyć, czerwony z czerwonym i biały z żółtym? Kolejna sprawa teoretycznie miernikiem sprawdziłem czujnik PW i jest niby sprawny ale czy może być tak ze nie jest całkowicie sprawny i przez niego auto wariuje? Jak go wykluczyć?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7649
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Czujnik położenia wału Clio 2

18 Wrz 2018, 19:49

Dobra kabelki ogarnąłem metodą prób i błędów, jak zamienimy kable to odpala i gaśnie a jak jest podłączony dobrze to odpala i sobie chodzi. Teraz kwestia dlaczego nie daje rady jezdzić, na właśną rękę dziś sprawdziłem pompkę paliwa no i ciśnienie jest jak trzeba, da radę go na obroty wkręcić tylko jak leciutko muska się gaz a jak wciśniemy do podłogi to strzela w filter, zauważyłem jeszcze ze świece po kilku minutach pracy są całe czarne, osmolone. Wyczyszcze i znowu zaraz czarne wszystkie. Zimny na wolnych obrotach chodzi ładnie ale po kilku minutach obroty się zniżają i jego praca się pogarsza. Myślę jeszcze o przepustnicy
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7649
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Czujnik położenia wału Clio 2

19 Wrz 2018, 17:58

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału i wykręciłem przepustnicę, przeczyściłem itd, skręciłem i nadal bez zmian, niby takie clio niby proste a takie cyrki. Macie jakieś pomysły?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7649
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Czujnik położenia wału Clio 2

19 Wrz 2018, 20:46

Cała rzecz leży w tych świecach. I teraz zależy, czy są one czarne, okopcone i suche, czy czarne i tłuste.
Nie będę się rozpisywał, bo w necie można znaleść sporo na temat świec. Np tu masz opis świecy oraz co jest przyczyną takiego koloru :
http://www.iskra-kielce.pl/eksploatacja ... ,3434.html
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15244
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Czujnik położenia wału Clio 2

20 Wrz 2018, 06:45

Świece po chwili pracy są okopcone i tłuste ale nie zaolejone, później wrzucę foto
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 7649
Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Czujnik położenia wału Clio 2

21 Wrz 2018, 20:03

Wygląda to na zbyt bogatą mieszankę. Za dużo paliwa, za mało powietrza. Sprawdz filtr powietrza i drożność dolotu.
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 15244
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania Pierwszy na świecie elektryczno-hydrauliczny system wspomagania
    Pierwszy na świecie seryjny elektryczno-hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego – Toyota MR2 – wrzesień 1989. Electro Hydraulic Power Steering (EHPS) to dzieło inżynierów koncernu Toyota. Przez ...
    ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja
    To były już ostatnie w tym roku zmagania ALT na Torze Poznań. Druga, a zarazem ostatnia w tym roku impreza z cyklu ALT odbyła się w niedzielę 4 października o godzinie 12:00. Po odprawie oraz badaniu technicznym zawodnicy ...

  • Re: Czujnik położenia wału Clio 2

    21 Wrz 2018, 21:28

    Cały dolot przejrzałem, moim niedoświadczonym okiem wszystko gra, ciekawe jest też to że przy odpiętym układzie dolotowym plastikowym tzn na samej przepustnicy i kolektkrze pracuje identycznie
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7649
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Czujnik położenia wału Clio 2

    21 Wrz 2018, 21:44

    Układ rozrządu sprawdzałeś? Może jest przestawiony delikatnie, pamiętam że kiedyś w Golfie mechanik walczył z brakiem mocy, przejrzeli wszystko, na koniec okazało się że o ząbek był przestawiony.

    Dla mnie to nie kwestia dolotu, pracowałby nierówno itp, ale jechałby i miał moc. Dolot to głównie problemy z wolnymi obrotami (w silnikach N/A rzecz jasna).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6849
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Czujnik położenia wału Clio 2

    21 Wrz 2018, 22:10

    Nie sprawdzałem ale nie wydaje mi się że to rozrząd, odpala na strzał i zimny chodzi cichutko i rowniutko (przez minutę) co wyklucza przedstawiony rozrząd
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7649
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Problemy z pracą Clio 2

    06 Lut 2019, 23:30

    Robię kolejne podejście do tego auta, co myślicie o przepustnicy? może to aż tak sknocić pracę? nie mam pomysłu co jeszcze można podmienić
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7649
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Problemy z pracą Clio 2

    07 Lut 2019, 14:01

    Mialem identyczne objawy gdy wysiadla cewka. Pomimo, ze miala iskre to nie taka jak trzeba. Kupilem nowa i metoda prob i bledow podmienialem, no i jednoczesnie wymienilem swiece.
    Twoj mechanik w jaki sposób wyeliminowal usterke cewki? Sprawdził tylko czy jest iskra czy podmienial nowa cewke?
    Edit. Jak wygladaja cewki? Moja dawala iskre niby normalna, ale byla delikatnie podpuchnieta i pijawily sie na niej takie jakby male bruzdki
    konrad9449
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 03 Lut 2019, 10:53

    Re: Problemy z pracą Clio 2

    07 Lut 2019, 16:03

    Sam później podmienialem cewki. Mam 4 szt. Nie ma różnicy.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 7649
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 18:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, E60, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7