Pytanie o olej

pytanie o olej

20 Kwi 2011, 11:03

Witam,
Mam astre G 1.6V, z roku 1999, przebieg: 60tys, zauważyłam mniej więcej rok temu bardzo duże zużycie oleju, myślałam, że mam wycieki, ale w serwisie stwierdzili, że nie ma wycieków i pomoże mi zmiana oleju z mobile 1, na półsyntetyczny castrol magnatec 10W40.
Myślę nad wymianą oleju w tym roku i naczytałam się, że do mojego samochodu z takim przebiegiem jednak bardziej odpowiedni jest olej 5W30 zamiast 10W40, proszę o pomoc jakiego oleju powinnam teraz użyć, bo słabo się na tym znam i wiem tylko tyle co przeczytałam w internecie a i opine tutaj są różne.
Dzięki za pomoc.
seriously
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 20 Kwi 2011, 10:55
Miejscowość: wrocław

Re: Pytanie o olej

20 Kwi 2011, 11:44

Najważniejsza sprawa - ile tego oleju ci ubywa?
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14481
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: pytanie o olej

20 Kwi 2011, 13:59

Ostatnio Po zrobieniu ok 3 tys km, musiałam dolać 2,5 litra.
Nie wiem czy to możliwe, żeby moje auto przy takim przebiegu pochłaniało tak dużo oleju, miesięcznie robię ok 420km. Ale w serwisie powiedzieli, ze nie ma wycieku i ponoć zmiana oleju na półsyntetyczny miała pomóc, tak też zrobili ale zmiany nie zauważyłam.
Teraz chcę wymienić olej i nie wiem na jaki.
seriously
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 20 Kwi 2011, 10:55
Miejscowość: wrocław

Re: Pytanie o olej

20 Kwi 2011, 14:47

Castrol magnatec połsyntetyk jest olejem który bardzej lubi "brać" silnik w porównaniu do np mobila. Przykładowo auto miało wymianę co 10tkm regularnie, na mobilu trzeba było dolać około 1.5L miedzy wymianami, natomiast castrola także półsyntetyk prawie 3 litry pomiędzy wymianami. Po wróceniu na mobil zmniejszyło się z powrotem do 1.5 L
W końcu właściciel zdecydował się na wymianę uszczelniaczy zaworowych i problem dolewania oleju ustąpił.
seriously napisał(a):Po zrobieniu ok 3 tys km, musiałam dolać 2,5 litra.

2.5 L to bardzo dużo na 10tkm wyjdzie około8L ? :shock:. Masz albo głowice do regeneracji albo zużyte pierścienie. Przy takim zapotrzebowaniu na olej auto będzie raczej kopciło na niebiesko, a skoro wycieków nie ma to silnik musi spalać olej.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1013
Rejestracja: 09 Wrz 2010, 09:07
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dziewczyny na skutery - zakup jednośladu Dziewczyny na skutery - zakup jednośladu
    Skuter to idealny środek transportu dla tych, którzy chcą ominąć korki i nie korzystają z komunikacji miejskiej. Po niedawnej nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, popularność małych motocykli gwałtownie wzrosła. ...
    Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa
    Dawno mnie tu nie bylo...czas nadrobic zaleglosci. Ostatnio mialem zaszczyt wspolorganizowac impreze Autotraper Moab Challenge. Bylem przewodnikiem po szlakach Moab dla grupy z firmy Autotraper z Lodzi. Zabawa byla swietna..na ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Infiniti Q50
      GTP Light
      Jaguar