Rajd Dakar - potrójna wygrana załóg PEUGEOT 2008 DKR

08 Sty 2016, 14:39

Załoga Sébastien Loeb/Daniel Elena jadąca Peugeotem 2008 DKR z numerem startowym 314 odniosła swoje trzecie zwycięstwo etapowe w Rajdzie Dakar. Loeb i Elena doskonale wykorzystali dogodną, trzecią pozycję startową, prowadzili już na pierwszym punkcie kontroli czasu i utrzymali przewagę nad rywalami aż do mety.

Rajd Dakar - potrójna wygrana załóg PEUGEOT 2008 DKRW piątym etapie Peugeoty 2008 DKR po raz drugi w tej edycji Rajdu Dakar zajęły trzy pierwsze miejsca – za zwycięską załogą Sébastien Loeb/Daniel Elena finiszowali Carlos Sainz/Lucas Cruz ze stratą tylko 22 sekund oraz Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, z różnicą 3 minut. Wyniki te sprawiają, że trzy załogi Team Peugeot Total zajmują stale miejsca 1–3 w klasyfikacji generalnej rajdu (nieoficjalnej do czasu zatwierdzenia wyników).

Cyril Despres i David Castera mieli na trasie problemy z turbosprężarką. Usterka pojawiła się na 140 kilometrze (z 327 km trasy etapu). Zawodnicy dotarli do mety i obozu, ale w znacznie wolniejszym tempie, tracąc ponad godzinę w klasyfikacji generalnej.

Piąty etap rajdu przyniósł trzy istotne fakty: trasa przekroczyła granicę Boliwii, zakończył się dwuczęściowy maraton, a zawodnicy pokonali odcinek przebiegający na wysokości ponad 4600 m n.p.m. – najwyższy punkt w całej historii Rajdu Dakar.

Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR nr 314), zwycięzca 5. etapu.
"Wczoraj oszczędzaliśmy samochód właśnie to po, by móc dzisiaj zaatakować. W drugiej części odcinka Carlos zaczął nas doganiać i zmniejszać naszą przewagę. Musiał cisnąć bardzo mocno, skoro się zbliżał. Daniel wykonał dzisiaj swoje zadania pilota po mistrzowsku, wiemy jednak, że dalszy ciąg rajdu nie będzie łatwy, lecz jeszcze trudniejszy niż część dotychczasowa. Będziemy musieli jechać jako pierwsi, nie korzystając ze śladów poprzedników i to na odcinkach bardziej skomplikowanych nawigacyjnie."

Carlos Sainz (PEUGEOT 2008 DKR nr 303), 2. miejsce.
"Drugą część etapu maratońskiego kończymy na drugiej pozycji. Samochód spisywał się dobrze mimo że wczoraj mechanicy nie mieli do niego dostępu. Bardzo ważny będzie dzień jutrzejszy. Przyniesie on najdłuższy etap całego rajdu i rozgrywany będzie na bardzo dużej wysokości, co stanowi poważne wyzwanie dla silników."

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 2008 DKR nr 302), 3. miejsce.
"Na dzisiejszym etapie nie mieliśmy szczególnych trudności nawigacyjnych, bo ciągle jeszcze poruszamy się po nieźle oznakowanych szlakach. Decyzje, którędy jechać, nie są jeszcze kluczowe. Natomiast napotkaliśmy pewien problem już przy wyjeździe z parc fermé. Silnik nie rozwijał pełnej mocy na niskich obrotach, co utrudniało skuteczną walkę w pierwszej części etapu, gdzie trasa była bardzo kręta. Straciliśmy w ten sposób trochę czasu względem tradycyjnych rajdowców – mam na myśli Sébastiena i Carlosa. Myślę, że udało mi się ograniczyć te straty do minimum i czekam teraz na pomyślniejsze dni."

Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR nr 321)
"Wszystko przebiegało dobrze do kilometra 140, na którym poczuliśmy wyraźny spadek mocy silnika. Z powodu tej usterki zajęliśmy dalekie miejsce, tracąc godzinę i 15 min. do liderów, którym jeszcze wczoraj, a nawet dziś tuż przez awarią, ustępowaliśmy tylko o kilka minut. Najważniejsze jednak, że dotarliśmy do obozu i będziemy mogli jechać dalej."

Bruno Famin, Dyrektor zespołu Peugeot Sport
"Jesteśmy oczywiście niezwykle zadowoleni z tego wyniku – ponownego zajęcia trzech pierwszych miejsc na mecie etapu. Na zakończenie etapu maratońskiego mamy trzy nasze samochody w pierwszej trójce klasyfikacji generalnej. Niemniej, problem, jaki spotkał Cyrila i Davida przypomina nam, by twardo stąpać po ziemi i liczyć się z trudnościami, szczególnie, że były także małe problemy z regulacją doładowania w samochodach Sébastiena i Stéphane’a. W dalszą część Rajdu Dakar wchodzimy z tylko jednym pewnikiem: że przed nami jeszcze bardzo wiele niepewności!"

źródło: Peugeot Sport, Peugeot Media
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3826
Zdjęcia: 13131
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak wybrać akumulator dla samochodu?
    Nic nie trwa wiecznie, zwłaszcza żywot akumulatora samochodowego. Jego zużywanie się w wyniku eksploatacji to naturalny proces. Przychodzi moment, kiedy trzeba dokonać wyboru i wymienić bezużyteczny akumulator na nowy. Na ...