Rejestracja samochodu z Niemiec

25 Sie 2016, 20:42

Mam do Was wielką prośbę o napisanie mi jakich dokumenty ma posiadać samochód sprowadzony z Niemiec, który kupię z komisu przy założeniu, że cyt. "auto jest przygotowane do rejestracji, posiada akcyzę, tłumaczenia dokumentów i badanie techniczne. Koszt 256 zł. Faktura Vat-marża kupujący zwolniony z opłaty skarbowej 2%". Z tego co ja wyczytałem potrzeba zaswiadczenia opłaty akcyzowej, zwolnienie z podatku VAT, przegląd techniczny, dowód rejestracyjny mały i karta pojazdu duża (brief mały i duży), oraz ich tłumaczenia i faktura vat-marza z komisu. Co oznacza ciągłość umów? Czy umowy muszą być ze wszystkich czynności kupna sprzedarzy od początku istnienia samochodu? Czy tylko muszą być od momentu ewentualnej sprzedaży samochodu przez osobę będącą w briefie jako ostatni właściciel. Tzn. Umowa k-s komis-właściciel Niemiec i faktura komis -ja. Czy ja muszę posiadać umowę sprzedaży między Niemcem, a komisem? Bardzo proszę o rozwiania moich wątpliwości szczególnie w związku z ciągłością umów.
Astec
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

25 Sie 2016, 21:32

Powinieneś zrobić tak po kolei:

- Badanie techniczne pojazdu – pozytywny wynik badania diagnostycznego jest jednym z warunków potrzebnych do zarejestrowania pojazdu (W przypadku jak sprowadzony przez nas samochód posiada niemieckie tablice rejestracyjne , udajemy się do stacji diagnostycznej na obowiązkowy przegląd. Jak nie posiadamy tablic rejestracyjnych, musimy udać się do Urzędu Miasta – wydział komunikacji, aby nabyć czasowe tablice. Pozwolą nam one na dotarcie do wybranej stacji kontroli pojazdów. Koszt zakupu czasowych tablic rejestracyjnych to 62 złote, a badania technicznego od 150 do 200 zł.).

- wnosisz opłatę ekologiczną 500zł na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska (NFOŚ). Będzie ci potrzebny dowód wpłaty w wydziale komunikacji więc od razu sobie go przygotuj.

- w Urzędzie Celnym należy dokonać opłaty związanej z akcyzą. Na silnik o pojemności do 2000 cm3 akcyza wynosi 3, % ceny pojazdu, przy większej pojemności, podatek wynosi już 18,6% ceny pojazdu. Dowód wpłaty będzie później potrzebny więc trzeba go zachować.

- wykonujesz tłumaczenie dokumentów rejestracyjnych samochodu które będą ci potrzebne w US (około 150zł).

- w US składasz wniosek o zwolnienie z podatku VAT

- trzeba pamiętać że pod koniec 2005 roku weszły owe przepisy i samochodu z niemiec posiadają dwa dokumenty DEL1 (odpowiednik naszego dowodu rejestracyjnego) i DEL2 (zastępuje kartę pojazdu). Wcześniej mieliśmy mały Brief i duży Brief.

- wypełniamy wniosek o rejestracje pojazdu i składamy w Wydziale Komunikacji

To wszystko :ok:
Tomek_civic
Nowicjusz
 
Posty: 3

17 Gru 2018, 17:22

Tutaj macie opisaną rejestrację krok po kroku:

1. Zakup samochodu od Niemca. Jakie dokumenty powinieneś otrzymać od sprzedającego?
Zulassungsbescheinigung Teil I, czyli mały brief . Zulassungsbescheinigung Teil II, czyli duży brief. Kaufvertrag, Rechnung - dokument potwierdzający nabycie pojazdu.

2. Niemiecki Wydział Komunikacji. Jak otrzymać tymczasowe tablice rejestracyjne?
Po podpisaniu umowy/faktury ze sprzedającym udaj się do niemieckiego Wydziału Komunikacji, aby wyrejestrować samochód (o ile już wcześniej nie zrobił tego sprzedający). Tam otrzymasz potwierdzenie wyrejestrowania samochodu, które będziesz musiał pokazać w polskim Wydziale Komunikacji.

W niemieckim Wydziale Komunikacji oddajesz dotychczasowe tablice rejestracyjne i składasz wniosek o uzyskanie nowego numeru rejestracyjnego, na którym będziesz mógł wracać do Polski

3. Urząd celny. Gdzie opłacić podatek za akcyzę i ile ona wynosi?
Akcyzę możesz opłacić bezpośrednio w urzędzie celnym lub online na stronie puesc.gov.pl.

4. Stacja kontroli pojazdów.
Musisz udać się na dodatkowy przegląd, nawet gdy sprowadzone auto posiada ważny TUV (odpowiednik polskiego przeglądu).

5. Tłumaczenie dokumentów.
Wystarczy potwierdzenie zakupu np. niemiecka umowa kupna-sprzedaży lub faktura.

6. OC. Czy musisz posiadać ważne ubezpieczenie?
Jeżeli auto ma ważne niemieckie ubezpieczenie tymczasowe (np. zakupione razem z tablicami) możesz na jego podstawie zarejestrować samochód w Polsce.

7. Rejestracja samochodu z Niemiec w polskim Wydziale Komunikacji.
- Potwierdzenie opłacenia akcyzy.
- Zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym.
- Do zarejestrowania samochodu pochodzącego z Unii Europejskiej wystarczy tylko przetłumaczona lub dwujęzyczna umowa lub faktura.
- Odpowiednik polskiego dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu.
- Potwierdzenie wyrejestrowania samochodu w Niemczech.
- Potwierdzenie wniesienia opłat w urzędzie.
- Wypełniony wniosek o rejestrację auta sprowadzonego z zagranicy.
- Dowód tożsamości (jeżeli właścicielem jest osoba fizyczna) lub odpis z krajowego rejestru sądowego (gdy właścicielem jest osoba prawna).
- Zagraniczne tablice rejestracyjne lub wniosek o ich braku.
- Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (o ile występuje taka konieczność).
piosok96
Nowicjusz
 
Posty: 2

17 Gru 2018, 20:28

z żółtymi to już nie taka prosta sprawa, żeby je otrzymać trzeba mieć meldunek w niemczech.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

24 Kwi 2020, 20:08

Witam,
Aby nie dublować tematów, kontynuuję tu.
Stoję przed zakupem auta sprowadzonego z Niemiec niezarejestrowanego w Polsce. Mam pewien problem, W niemieckich dokumentach jest właściciel A, Pan prowadzący autohandel chce wystawić mi F-VAT marża między komisem (B) a mną (C), nie chce natomiast przekazać umowy między sobą w właścicielem z Niemiec, czyli między A - B. Czy taka ciągłość dokumentów jest teraz konieczna do rejestracji auta ? czy może wystarczy sama F-Vat marża ?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc,
gios1
Obserwowany
 
Posty: 1

26 Kwi 2020, 18:31

nie musi przekazywać, wystarczy CI FV Marża od pośrednika
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

16 Lip 2020, 04:50

Witam
Mam podobną sytuację jak kolega ‚gios1’ z tym ze kupuje od prywatnej osoby z polski ,która nie wystawi mi faktury a jedynie napiszemy zwyczajną umowę k-s. No i ta osoba kupiła auto od handlarza w niemczech (turka). Ma umowę między nimi, ale nie ma poprzedniej umowy tzn. Tego ‚Turka’ z osobą która widnieje w niemieckim dowodzie rej. Czy w tej sytuacji również nie będzie problemu w WK z zarejestrowaniem pojazdu? Dodam że udało mi się wynegocjować opłatę akcyzy przez sprzedającego o ile to coś zmienia w tej sytuacji
Szpak
Obserwowany
 
Posty: 2

16 Lip 2020, 18:25

pytaj w swoim wydziale komunikacji , co do WK to co kraj to obyczaj,
miałem przypadki gdzie robimy w ten i ten sposób auto w swoim wydziale ,a 50km dalej w innym robią już inaczej.
Generalnie rzecz biorąc jeżeli masz auto , oryg. dowód rejestracyjny i umowę to nie powinno być problemów (raz tak tez miałem i zarejestowałem), kupiłem w niemczech auto na umowę od handlarza , w dowodzie był inny właściciel i nie było żadnych problemów.

W dzisiejszych czasach raczej nikt już tak nie chce kupować.
Dziwię się temu sprzedającemu że tak sprzedaje bo można umoczyć , no ale to nie mój problem :lol:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

16 Lip 2020, 18:33

Sprzedający nie chciał tak, chciał na niemca żebym pisał ale powiedziałem ze nie ma nawet takiej opcji że musi być osoba stąd inaczej nie chce i ostatecznie zgodził się i ma opłacić akcyzę i później spiszemy umowę z żony na mnie. Zastanawia mnie tylko jeszcze tylko ta umowa z niemca na Turka czy to nie będzie problem on twierdzi że już tak rejestrowal auta. W ostateczności powiedział że albo zadzwonimy razem do wydziału komunikacji albo pójdziemy i zapytamy czy da się z tym kompletem dokumentów zarejestrować ten pojazd
Szpak
Obserwowany
 
Posty: 2

01 Lip 2021, 13:06

Wszystkie dokumenty techniczne auta z zagranicy pomogą ci przetłumaczyć firmy specjalizujące się w tym. Łatwo je znaleźć.
Bardas
Nowicjusz
 
Posty: 5