Renault Master 2.3 165 kM DPF

09 Paź 2023, 13:06

Witam, mam pytanie jeśli chodzi o procedurę usunięcia DPF z busa. Fizycznie mechanik wyciął i wyciągnął DPF. Pospawał i poskładał układ wydechowy. Po odpaleniu samochód dziwnie gwiżdże, jakby turbina albo jakieś lewe powietrze. Samochód jeszcze musi zostać przeprogramowany zeby funkcjonował bez błędów. Przed samym wycięciem, wyskoczył błąd ze DPF nie działa poprawnie lub go nie ma. Dodam, że żadnych gwizdów turbiny czy lewego powietrza nie było słychać. Po sprawdzeniu czujników, wypalaniu i innych błędów mechanik stwierdził, że najlepiej usunąć bo bedą same problemy. Auto ma przejechane 300 tyś kM, przebieg oryginalny bo zakupiony w salonie. Jak to ujął, miał prawo po takim przebiegu DPF zakończyć swój żywot. Teraz kwestia czy ustawienie samochodu bez działania DPF i usunięciu błędów jakoś zmniejszy ten świst powietrza, bo domyślam się, że aktualnie sterownik mógł trochę ześwirować i podaje złe dane. Czy wiecie może co to może powodować? Czy pusta puszka robi swoje i trzeba włożyć jakąś rurkę do środka? Gdzie leży problem?
FORspin
Nowicjusz
 
Posty: 33
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Citroen Jumper
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013