11 Maj 2008, 11:22
Jeżeli w oleju silnikowym jest woda i ubywa jej ze zbiorniczka w tak krótkim czasie,to przepalona jest uszczelka pod głowicą lub jest pęknięta głowica,co jest mniej prawdopodobne.Chyba,że wlewałeś do rozgrzanego silnika chłodny olej,lub uzupełniałeś na rozgrzanym silniku płyn w chłodnicy.
Jeżeli płyn chłodniczy przenika do oleju,to olej zmienia kolor z jasno brązowego na kolor kawy z mlekiem.
Natomiast jeżeli olej nie zmienia koloru,a płynu ze zbiorniczka ubywa,to powodem może być jakaś nieszczelność w układzie chłodzenia,ale wówczas pod samochodem musiałaby być mokra plama po wyciekającym płynie.Sprawdzić wówczas należałoby też,czy dywaniki w środku samochodu nie są mokre - płyn może wyciekać z nagrzewnicy.
To,że tłoki są suche,nie znaczy,że uszczelka pod głowicą jest przepalona - tłoki praktycznie zawsze są suche z powodu wysokiej temperatury panujacej w komorach spalania - płyn poprostu wyparowuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...