Saab 9-3 vs Mazda 6 do 15tys

22 Lip 2016, 12:54

Witam
Po głębokich przemyśleniach zostały mi te 2 samochody do wyboru, i potrzebuję waszej pomocy.
Które z tych aut będzie mniej awaryjne i tańsze w utrzymaniu (części itp.)

moje typy silników
Saab 9-3 1.8T/2.0T
Mazda 6 2.0 MZR (nie wiem co to za silnik ale polecał go moto doradca na YT)

Jakich przebiegów mogę się spodziewać za te pieniądze bo znajduję różnie od 170k do 250k nawet.
Auto nie będzie garażowane dlatego obawiam się o mazde, czy mi jej ruda nie zje, czy może to nie aż taki duży problem?

Mój roczny przebieg to 12kkm, głównie miasto i dojazd do pracy, skrzynia manualna, typ nadwozia sedan. Będzie to pierwsze auto na własność.
spooky14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 02 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

22 Lip 2016, 13:33

Silnik 2.0 MZR jest to jednostka benzynowa -141 lub 147 koni.
Posiadam to auto ponad rok, jeśli chodzi o sam silnik wymieniałem tylko olej i pasek klinowy. Zakupiłem z "udokumentowanym" przebiegiem coś koło 145 tys, teraz 157tys. w tym czasie wymiana amortyzatorów tył ( nie polecam firmy Daco bo w zasadzie już są do niczego ), klocki tył, drążki przód, kompresor od klimy używka i w zasadzie tyle. A no i oczywiście konserwacja bo bez tego po zimie już by było krucho. Zawieszenie nadal orginał, na trzepakach oraz ręcznej kontroli ( brecha ) wszystko ok, ale słychać już czasami puknięcie przy większej dziurze. Jeśli chodzi o korozję to niestety jest to bolączka tego samochodu, moja miała jeszcze w Niemczech robione nadkola. Jeżeli będziesz pilnować i liczysz się z włożeniem w blacharkę rocznie 400-500zł to będziesz jeździć, po prostu trzeba wykwity usuwać. Najgorzej z miejscami do który nie ma dostępu lub z zawieszeniem tam rdza atakuje bardzo szybko. Ogromny plus dla silnika ponieważ przy masie ponad 1400kg i 2 litrach pojemności w okresie letnie spalanie średnie 70%trasa ( krótka )/30% miasta wynosi 7 litrów. Wyjazd nad morze 250km+klima+ do 140km/h spalanie 6.5. W zimę wynosi około 8 litrów.
Osobiście jako kolejny samochód również rozważam właśnie Saaba 9-3 tylko że jest o nich tak mało opinii że ciężko coś więcej wywnioskować. Wiele części zbliżonych do Opla, ciekawy kokpit ( rzecz gustu ), fajny patent stacyjka po środku. Silnik turbo będzie bardziej elastyczny od wolnossącego Japończyka, który lubi wysokie obroty, ale czy tak samo trwały to ciężkie pytanie.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lip 2016, 23:50

Poczytałem i raczej kupię saaba z uwagi na to, że jest praktycznie bezawaryjny.
Jedyne typowe usterki jakie wyczytałem, to ogólne problemy z zawieszeniem (zwłaszcza na polskich drogach. Z tych poważniejszych
rozciągający się łańcuch rozrządu, który przy przebiegu około 200 000 km wymaga wymiany – niestety nie jest to tani zabieg
spooky14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 02 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

23 Lip 2016, 09:04

Tylko 15 tysięcy to słaby budżet na Saaba 9-3 II-generacji, jeśli chodzi o benzyny to najłatwiej o wolnossący 1.8, ale osiągi ma mizerne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lip 2016, 10:50

wiem, że za tą kasę nie kupie jakiegoś wypasionego saaba, ale da się znaleźć- planuje szukać do 16k i się targować :P
spooky14
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 05 02 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: nie mam

23 Lip 2016, 14:50

Da się znaleźć też 9-3 1,8t o mocy 150KM w tej kasie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010