Saab 9-5 III

Ocena użytkowników samochodu Saab 9-5 III

6 - punktów
0
Brak głosów
5 - punktów
0
Brak głosów
4 - punkty
1
100%
3 - punkty
0
Brak głosów
2 - punkty
0
Brak głosów
1 - punkt
0
Brak głosów
Razem głosów : 1

03 Sty 2014, 19:42

Saab 9-5 III
Nowy Saab 9-5 został zbudowany na platformie Opla Insignii i następnie dokończony przy współpracy z holenderskim Spykerem znanym z produkcji awangardowych supersamochodów. Pod piękną karoserią kryje się zaawansowana technologia i nowoczesne silniki. Od oszczędnych diesli po bardzo szybkie Aero z turbodoładowanym V6 i napędem na cztery koła. Zapewnia on prędkość maksymalną 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6.9 s. Co prawda konkurencyjny BMW F10 jest o prawie 1 s szybszy, ale różnica cen wynosi 70 000 zł. No i ten poziom bezpieczeństwa !
Saab 9-5 III
Wszystkie silniki w 9-5 są dobre, ale najbardziej polecam wariant Aero. Turbodoładowana V6 osiąga aż 300 KM mocy maksymalnej, więc jest najmocniejszym seryjnym Saabem w historii (nie licząc 9-7X). Problemem jest jedynie znalezienie auta z tą jednostką. Na drugim końcu skali jest turbodoładowany 1.6, którego nie polecam. Taki wyżyłowany motorek w przyszłości będzie wymagał dużego wkładu finansowego, by utrzymać go "przy życiu". Do oszczędnej jazdy polecam raczej diesla 2.0 TiD: nie należy do bogów prędkości, ale nie jest tak wysilony jak TTiD, a przy tym nigdy nie spali więcej jak 10 l/100 km: jadąc spokojnie, bez trudu zejdziemy poniżej 6 l/100 km. Kompromis pomiędzy osiągami i ekonomią zapewnia dwulitrowy, turbodoładowany benzyniak, któremu również można łatwo dodać mocy przez chiptuning. Polecam auta z przekładniami manualnymi.

Wnętrze/ wyposażenie: Standardowo Saaby poziomem wyposażenia nie odbiegały od niemieckiej konkurencji: skórzana tapicerka, multifunkcyjna kierownica, tempomat, czujniki parkowania i dwustrefowa klimatyzacja. Opcjonalnie można było dokupić.. a zresztą zobaczcie:
Saab 9-5 III
Warto wziąć pod uwagę, że 9-5 została zaprojektowana w czasach kryzysu firmy, kiedy była ona na granicy bankructwa: myślę, że można jej wybaczyć mierną jakość plastików, które jednak na pierwszy rzut oka sprawiają dobre wrażenie. Po za tym kokpit prezentuje się bardzo atrakcyjnie: nawet w tej klasie trudno znaleźć auto, którego deska rozdzielcza wygląda tak nowocześnie i nietuzinkowo.

Awaryjność: Saaby są powszechnie znane ze swojej niezawodności, a nowy 9-5 nie jest tutaj wyjątkiem. Co prawda to auto jest za młode by jeszcze oceniać je pod tym kątem, ale według mnie można być pewnym, że prawidłowo użytkowany "saaboszczak" odwdzięczy się niezawodnością i bezstresową eksploatacją. Ci którzy sądzą, że 9-5 odziedziczyło po Insignii także wiele wad konstrukcyjnych niech wiedzą, że Saab znacznie bardziej przykładał się do jakości wykonania kluczowych podzespołów w swym topowym modelu, co stało się także bezpośrednią drogą do bankructwa: zbyt wysokie koszty produkcji. Oczywiście nie zamierzam idealizować, że opisywany "szwed" jest całkowicie pozbawiony wad. Firma z Trollhattan pod skrzydłami Spykera musiała jak najszybciej wypuścić nowy model na rynek, by zwiększyć przychody, co w przyszłości prawdopodobnie zaowocuje odkryciem kilku bolączek, ale na tę chwilę uważam, że 9-5 jest jedną z najciekawszych propozycji w swojej klasie dzięki oryginalnej stylizacji, bogatemu wyposażeniu i typowemu dla Saab'a dopracowaniu pod względem bezpieczeństwa. Szkoda, że nie zdążyli wyprodukować wersji Kombi: powstało około 27 egzemplarzy, z czego większość została sprzedana na aukcji.

Kombi: Chętni na ekstremalnie rzadką wersję SportCombi będą musieli przygotować dużą sumę, bo odmiana Kombi nie produkowana seryjnie jest bardzo cenionym autem kolekcjonerskim wśród pasjonatów Saab'a. Jeśli jednak jesteś zainteresowany, to zerknij na te linki:
http://www.venza.nl/nl/ons-aanbod/6854052
http://www.venza.nl/nl/ons-aanbod/6854051
To aktualnie jedyne 9-5 SC dostępne w sprzedaży. Czy warto jednak wydawać ponad 300 000 zł na używane auto do którego nie istnieją części zamienne (samochody zlicytowano bez gwarancji), kiedy za tą kwotę można kupić nowe, świetnie wyposażone BMW 5 z mocnym silnikiem ? Dla normalnego człowieka jest to pytanie czysto retoryczne, jednak jeśli zamiast serca masz turbinę, jesteś fanem szwedzkiej motoryzacji, to nie powinieneś się długo zastanawiać. Więcej informacji o SportCombi z 2012 na stronie: <<KLIK>>

Saab 9-5 III

Saab 9-5 III
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodem w góry na narty
    W górach jeszcze zima więc wiele osób wybiera się w tym czasie w góry, by pojeździć na nartach czy snowboardzie. Kierowcy powinni jednak odpowiednio przygotować się do takiej podróży, aby w bezpieczny ...