Samochód do 10 tys. zł

26 Sty 2012, 12:37

Przy zakupie MONDEO musisz dokładnie sprawdzić pompę wody i wspomagania pod względem wycieków i hałasu.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

26 Sty 2012, 15:52

Killaz szkoda że mieszkasz tak daleko bo znajomy akurat sprzedaje swoje Mondeo.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Sty 2012, 16:19

Mam identyczne pytanie jak założyciel tematu więc nie będę dublował tematu tylko zapytam tu.
Szukam samochodu, który będzie miał mały silnik (1.5,1.6,1.8 ) benzynowy, piątkę drzwi w hatchbacku. Chciałbym żeby miał takie bajery jak klima, abs, radio i cd, centralny zamek i elektryczne szyby. Najlepiej żeby nie był starszy niż 2001 rocznik. Chciałbym by samochód ten służył mi co najmniej cztery lata i nie był awaryjny, a cześci do niego były niedrogie i łatwo dostępne. Do wydania mam 10,800zł za sam samochód nie licząc opłat związanych ze sprowadzeniem samochodu z Niemiec. Przeglądając stronkę mobile.de najbardziej spodobał mi się Nissan Almera N16, praktycznie byłem zdecydowany ale spotkałem masę opinii negatywnych o tym samochodze, że jest bardzo podatny na korozję, usterki układu hamulcowego i elektroniki. Samochód który w Niemczech oglądał "mój człowiek" jest z 2001 roku, ma 100 tys. przebiegu i jego stan określił jako top. Pytanie za jaki czas w/w problemy (zwłaszcza korozja) mogą wystąpić. Jakie macie zdanie o Nissanie, może mógłby ktoś polecić mi inny samochód który da radę kupić w tej cenie.
lukecik
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2001

26 Sty 2012, 18:35

Nissan bardzo fajne auto, jedyny problem to podatny na zużycie łańcuch rozrządu (ale się nie urywa co warto podkreślić :D ) Nie spotkałem się z jakimś problemem "rudej" w tym modelu :wink:

Osobiście wolę ASTRĘ G :wink: ale to już tylko kwestia gustu :D
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

26 Sty 2012, 18:42

robbydzia akurat ruda to chyba największy problem Almery i n15 i n16.
Zwróciłbym jeszcze uwagę na skrzynię biegów, znajomy miał N16 i rozleciała mu się aż dwukrotnie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2012, 19:27

Dokładnie,najczęstszą bolączką są progi.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym tak naprawdę jest tuning samochodów?
    Zakup nowego samochodu to dla wielu osób bez wątpienia ważne wydarzenie. Dla każdego oznacza ono jednak co innego. O ile dla większości z nas nowy samochód to po prostu środek transportu do pracy, sklepu czy ...

26 Sty 2012, 21:04

dwumasa czy sprzęgło tak samo siada w TDI jak i w JTD wiec nie odradzajcie mu lepszego auta niz VW a wachacze do Alfy dobrej jakosci są tańsze niz do VW czy Audi bo jest ich o połowe mniej a wcale nie wytrzymują krócej. Alfe z forum można kupią za 10k ale w benzynie a takie też tu są brane pod uwage i ja o tych myślałem a nie o JTD bo te za 10k będzie niezbyt dobrym pomysłem, a w benzynie nie ma problemów ze sprzęgłem, wyciekach z silnika, dwumasą czy innymi pierdołami.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

26 Sty 2012, 21:12

Ale jest z wariatorem, przepływką, rozpadającymi się silnikami............ (odnośnie alfetty :? )
MUSISZ JĄ KOCHAĆ ..... ja kocham ale żona.......... niezbyt :? więc nie posiadam "mojej" 156 :cry:

Najtańszy kompletny zestaw zawieszenia do passata kosztuje około 390zł do alfetty nie kupisz kompletu za takie pieniądze, minimum 500zł.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

26 Sty 2012, 21:24

Na forum spokojnie kupujesz za 10k juz z silnikami po remoncie a co do zawiasu to porównaj trwałość tych zamienników, za 390zł to chyba na 5 tyś km.
Mati2802
Aktywny
 
Posty: 389
Miejscowość: Elblag
Prawo jazdy: 18 06 1981
Auto: Octavia TDI, Golf TDI, Matiz

26 Sty 2012, 21:39

To są ceny najtańszych zestwaów, oczywiście wraz z jakością wzrasta cena. Dotyczy to VW i ALFY oczywiscie.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

27 Sty 2012, 12:19

Czasami nawet zadbane Alfy potrafią sprawiać problemy,wiem jak żona miała,po 3miesiącach auto poszło w świat bo już szkoda było wkładać kasy.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Sty 2012, 13:08

I widzicie, z Alfą jest ten problem, że jedni wychwalają pod niebiosa, a drudzy spychają w czeluści piekieł :P Dlatego mimo silnika JTD i przepięknej stylistyki mam nadal wątpliwości, Mondeo chyba będzie lepszym wyborem.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

27 Sty 2012, 13:17

Tylko pytanie czy do 10tys.zł znajdziesz Mondeo mkIII w nienagannym stanie.
A może zainteresuje Cie Volvo V40?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Sty 2012, 13:40

Po prostu będę starał się dobrze szukać. V40, nie jest wybitnie piękne, brzydkie też, średniak, dopiero S60 i S80 mają dla mnie coś w sobie, ale niestety, to już wyższa półka.

EDIT: A tak z ciekawości zapytam, V40 lepiej kupić w PB + LPG czy silnikiem 1,9D?
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

27 Sty 2012, 16:55

Silniki benzynowe są trwałe i nie sprawiają większych problemów.Kłopoty może sprawiać jedynie napinacz paska rozrządu (zaciera się i nie działa) albo układ regulacji wolnych obrotów (nierównomierna praca).Zawodzi osprzęt,głównie alternator i turbosprężarka w wersjach doładowanych.Bardziej awaryjne są turbodiesle.W starszych zawodzi układ wtryskowy i układ prowadzenia paska klinowego.W nowszych z zasilaniem typu common rail często pęka przewód łączący silnik z intercoolerem.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012