Strasznie duży rozstrzał w markach, modelach, silnikach:-) Nie ma co liczyć na całkowicie bezawaryjny model. Czasy Mercedesa 124, który bez problemu pokonywał pół miliona kilometrów na pewno nie powrócą.
Jeśli stawiasz na niski poziom usterkowości warto zerknąć na ranking TUV:
http://autopewniak.pl/ranking-tuv-2012
Poniżej komentarz dot. poszczególnych typów:
1. Volvo V40 kombi 2004r., diesel 1.9, 115 KM
Stary diesel z common rail? Dopóki jeździ wszystko ok - jak pojawia się problemy z układem wtryskowym naprawa bardzo zaboli. Jeśli do tego doliczysz koszty awaryjnego zawieszenia i układu kierowniczego... typ 1 okaże się mało interesujący.
2. Renault Modus hatchback 2004r. , diesel 1.5, 80 KM
Jak wyżej - wersja z CR. Silniki chwalone za niskie spalanie i kulturę pracy.
3. Seat cordoba II sedan 2003r., diesel 1.9, 68 KM
1.9SDI to praktycznie bezawaryjne modele (zadbane). Brak mocy rekompensuje niskie spalanie.
4.Skoda Octavia I 1.9 sedan 2004r., diesel 1.9, 101 KM
Silniki 1.9TDI to moim zdaniem najlepsze jakie zostały z poprzedniej generacji (bez CR).
Najtrwalszy i najmniej kłopotliwy motor to wersja 90KM, która występuje z turbiną bez zmiennej geometrii i bez 2-masowaego koła zamachowego. Wersji 101 km z pompowtryskiwaczami (hałaśliwymi) to również udane konstrukcje. Przy dużych przebiegach trzeba liczyć się z awariami turbiny czy przepływomierza, jednak ze względu na dobrą znajomość technologii silników przez mechaników i duża ilość części zamiennych koszty ekspolatacji nie są drogie. Niskie spalanie 4,5-5,5l.
5. Honda Civic VII 1.4 hatchback 2001r., benzyna 1.4 90 KM
To wersja produkowana właśnie od 2001r. - możliwe błędy wieku dziecięcego. Silnik bardzo trwały i praktycznie bezawaryjny -
średnie spalanie na poziomie ok 6,5l. Przed zakupem należy koniecznie dokładnie sprawdzić skrzynię biegów - podatne na uszkodzenia łożyska.
pozdrawiam,