Samochód sedan/ kombi w cenie +/- 50 tys zł

14 Lis 2016, 10:06

Witam,
Pozwole sobie zacząć od tego czym aktualnie jeżdżę i napisze czego mniej więcej szukam. Od 8 lat byłem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 sedan 2,0 diesel która spisywała się bardzo dobrze jak do tej pory.. Po przebiegu 270 tys. zaczęły się bolączki typu dwumasa, zawory itp itd. Dlatego zacząłem się rozglądać za nowym samochodem. Do tej pory jeździłem dieslem z tym, że robiłem dziennie około 50 km, a weekendami trasy powyżej 100km. Aktualnie robie głównie trasy 5-10 km (po mieście) i weekendy wypady po około 100km. Ogólnie rocznie wychodzi aktualnie około 15 tys. km. Skłaniałem się ku następującym samochodom:
1. Peugeot 508 w kombi 1,6 THP lub boję się nowszych diesli, ale 2,0 HDI.
2. Opel insignia tutaj skłaniam się ku silnikom benzynwym,
3. Audi A4 B8, albo A6 - 1.8 TFsi, chyba, że też diesel? sedan A6, kombi A4
4. BMW seria 3 2,0 PB - kombi.
Na ten moment są to moi faworyci. Odrzucam Citroena C5 (wnętrze wydaje mi się bardzo słabo wykonane) oraz Forda Mondeo- nie podoba mi się design.

Czy możecie polecić coś co waszym zdaniem jest: bezawaryjne, ma minimum 140 km, spokojnie wejdzie do tego 4 dorosłe osoby i nie będzie ciasno. Spalanie będzie na poziomie do 8l ON, ewentualnie można pomyśleć o LPG. Rocznikowo chciał bym nie starszy niż 2010. Proszę również o propozycje konkretnych egzemplarzy.
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

14 Lis 2016, 10:34

1. 1,6 THP jest niedany, a 2,0 HDI się nie sprawdzi w takim użytkowaniu
2. Celuj w 1,6T 180KM
3. 1,8 TFSI i 2,0 TFSI bierą duże ilości oleju, a naprawa wadliwych pierścieni to koszt od 7,5 - 14tys. zł. Dodatkowo problemy z łańcuchem rozrządu. Diesel się nie sprawdzi jak w 1.
4. Uwaga na rozciągający się łańcuch rozrządu zamontowany od strony skrzyni biegów (ok. 3,5tys. zł) oraz problemy z wtryskiem bezpośrednim - dotyczy wersji po lifcie.

Roczniku nie zakładaj, szczególnie w przypadku aut premium.

Ode mnie Lexus IS 250 z klasy premium oraz Ford Mondeo, Citroen C5, Kia Optima, Hyundai i40 i Renault Laguna III.
Hyundai i lexus mają wtrysk bezpośredni co znacząco utrudnia montaż LPG (będzie droższy) jednak spalanie benzyny to ok. 1-2l więcej niż zakładasz ON także nie wiem czy jest sens.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Lis 2016, 11:12

Nie ukrywam że kusi mnie jeszcze Lexus i optima, czy któreś silniki są mniej lub bardziej godne polecenia? Nie wiem dlaczego, ale wśród moich znajomych- również mechaników utarło się założenie "kup audi, albo bmw to chociaż dokładać nie będziesz i nie straci na wartości" a tu widzę odmienne opinie.
Pozdrawiam
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

14 Lis 2016, 11:20

danielk88 napisał(a):"kup audi, albo bmw to chociaż dokładać nie będziesz i nie straci na wartości"

bo zarobią na Tobie - co to za niedokładanie jak wywalisz 5-10-15tys. na remont silnika i 3tys. na zrobienie rozrządu? Ewentualnie nic innego nie potrafią naprawić jak to tacy "fachowcy".
Nie tracenia na wartości nie komentuję, bo chyba nie widzą jak ściągane trupy obniżają wartość dobrych egzemplarzy.
Dla przykładu konkurencyjny Lexus ma najniższy spadek wartości oraz nie ma takich wad drenujących kieszeń:
audi-a4-b8-1-8tfsi-bmw-e90-320i-mercedes-c-180k-w204-vt96880.htm
a4-b7-2-0tfsi-325i-e90-is-250-mk2-legacy-iv-3-0-s60-i-2-4t-vt97095.htm

Optima ma udany i prosty silnik benzynowy z wtryskiem pośrednim, który nadaje się do LPG.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Lis 2016, 11:50

Może i racja, a jakie są wasze opinie odnośnie insigni 2.0 CDTI 160 km?
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

14 Lis 2016, 13:21

danielk88 napisał(a):, ale wśród moich znajomych- również mechaników utarło się założenie "kup audi, albo bmw to chociaż dokładać nie będziesz i nie straci na wartości"

Dobry żart :D mam nadzieje że Twoi mechanicy nie serwisują Ci aut bo jak mają taką wiedzę o motoryzacji do duże prawdopodobieństwo ze nawet stalową kulkę zepsują... :twisted:

Wklejam Ci link jak kiedyś obliczyłem Panu (początek 2016) ile traci na samym znaczku wieśvagen względem mistrza trzymania ceny czyli LandCruiser120 pb.
nowa-limuzyna-za-200-tys-jaka-wybrac-bmw-mercedes-audi-ford-vigniale-vt93449.htm?hilit=land

jeżeli nie wierzysz to zobacz sobie na alledrogo różnicę w cenach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy SUV-y zdetronizują kombi?
    Rynek samochodowy w Polsce od kilku lat przechodzi prawdziwą transformację. Istotny staje się nie tylko rodzaj silnika poszukiwanego auta, zmieniają się także preferencje dotyczące jego typu. Jak wynika z raportu serwisu ...

14 Lis 2016, 13:42

A jakie jest wasze zdanie na temat peugota 508 2.0 hdi i insigni z silnikiem o którym napisałem wyżej?
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

14 Lis 2016, 13:43

2.0 HDI jest spoko, ale po co Ci diesel na Twoje przebiegi?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lis 2016, 13:48

danielk88 napisał(a):2. Opel insignia tutaj skłaniam się ku silnikom benzynwym,

W tej cenie polecam bardziej Opla Astę kombi 1.4 turbo 140 km.
Pod względem ilości miejsca nie ustępuje insignii. Sam mam taką astrę i jestem zadowolony.
A silnik 1.4 turbo świetnie znosi LPG.
barteq99
 

14 Lis 2016, 14:02

Lexus IS250 PB 2k10 będzie ponad budżet chyba,że zjedziesz z rocznikiem.
Może Avensis?
MB C klasa 1.8 Kompresor
Accord
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

14 Lis 2016, 14:03

Dlaczego diesel na takie przebiegi? Hmm zauważcie że w ostatnim czasie disle sa tansze niż benzyniaki i samochodów z takim silnikiem jest po prostu więcej.
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

14 Lis 2016, 14:14

danielk88 napisał(a):w ostatnim czasie disle sa tansze niż benzyniaki i samochodów z takim silnikiem jest po prostu więcej.
Normy Euro wymuszają na producentach wprowadzanie coraz to bardziej skomplikowanych ustrojstw w celu ich spełnienia, co po kilku latach odbija się na kondycji silnika i portfela właściciela, a dzięki takim ludziom jak Ty ich cena spada, bo ktoś jeździ na krótkie odcinki dieslem (bez spiny).
Ogólnie czasy mercedesowskiego 2.0d czy VAGowego 1.9 TDI dawno minęły, przez co kupno diesla jest głupie i nieopłacalne. Było gdzieś kiedyś porównanie nowych aut Pb vs On, gdzie sprawdzano po jak długim czasie zwróci się różnica w cenie zakupu. Klu jest takie, że z auta na ropę musiałbyś niemal nie wysiadać przez ok rok :mrgreen:

Tutaj ciekawa publikacja jednego z forumowiczów https://www.forumsamochodowe.pl/czy-na-pewno-stac-cie-na-diesla-vt88824.htm
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Lis 2016, 16:38

danielk88 napisał(a):Hmm zauważcie że w ostatnim czasie disle sa tansze niż benzyniaki i samochodów z takim silnikiem jest po prostu więcej.

każdy to widzi i:
1. Diesle są głównie do pracy za granicą (wymęczone)
2. Mają znacznie większe przebiegi tam (40-50tys. rocznie to normalne tam - u nas magicznie się redukują)
3. pad 50% nowych aut klasy średniej i jeszcze więcej wyższej jest kupowanych w Europie z dieslami, bo kupują je firmy głównie, których nie obchodzi awaryjność
4. najczęściej zbliżają się kosztowne awarie osprzętu
5. nierzadko auta segmentu E z dieslami są najtańszymi wersjami
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Lis 2016, 20:26

Jakie macie zdanie na temat hyundaia i40, czy któryś silnik jest godny polecenia? Czy uważacie że to lepsza opcja niż 508 w benzynie?
danielk88
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 19- 9- 0
Auto: Mazda 6

15 Lis 2016, 08:06

W Hyudaniu najlepiej 2,0 177KM choć ma już wtrysk bezpośredni to nie jest problematyczny jak nie zakładamy LPG.
Benzyniaki w 508 są niezbyt udane, bo 1,6/120KM jest za słaby i może mieć problemy z fazami rozrządu, a 1,6THP problemy z rozrządem i braniem oleju.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010