
mam taki problem, otóż jestem w posiadaniu obecnie dość leciwego już auta - Audi A3 8L z 98 roku 1,8T 150 KM
Auto jeździ w porządku, ma moc, bez żadnych chipów, tylko że ma już swoje lata, postanowiłem że zmienie auto na coś podobnego ale może ciut szybszego?
W tzw między czasie, byłem z kumplem jego Passatem B7 2,0 TDI 140 @ 170 (po programie) nad morzem ponad 900 km zrobiliśmy.
To auto pięknie zawija asfalt, jak to się mówi.
Ten Passior ma ze 400 Nm i pięknie zasuwa a przy tym jest cichy bo skrzynia 6tka.
Stąd myśląc o czymś nowszym, wybór padł na Seata Ibize 3 generacji czyli 6L, ale właśnie - czy nie lepiej iść w taką Cuprę albo nawet Sport 1,9 tdi?
Cupra ma 160 koni a Sport 130...
Sentyment podpowiada żeby to było 1,8T bo to fajne silniki.
I nie wiem co wybrać czy Ibizę Sport/Cuprę w dieslu TDI czy benzynkę 1,8T Cuprę albo FR
W A3 1,8T wkurzało mnie to że, przy 5 biegowej skrzyni, auto wyje na trasie, powyżej 130 km/h, do tego spalanie tragiczne, poniżej 10 jak się zasuwa na ekspresówce się nie zejdzie, koniki też tak w dostatecznej ilości.
Np FR 1,8T będzie mieć te 150 - pewnie w rzeczywistości ok 148, podczas gdy Sport 1,9 tdi 130tka będzie mieć te 140 parę (fabryka zawsze dodaje trochę) i spory niuton, do tego 6 biegów, niższe spalanie...
łatwiej z tego co widzę o tdi, bo Polacy uwielbiają te silniki

1,8T ma 5 biegów, więcej pali, gorszy dostęp i że fajnie zasuwało to koniecznie program, o ile w Cuprze będzie nieźle o tyle w FR ze 150 może pod 180 podejdzie. ale moment słabszy.
Tu i tu turbina, sprzęgło z dwumasą, masą szrotu itd. Więc problem co wybrać brunetkę czy blondynkę

Plus benzynki taki że lepsza kultura ogólna ale na trasie wyjący wilk w lesie

Także co byście wybrali? Ibizę Cuprę/ Sport w TDI? Czy Cuprę/FR w 1,8T?
Jak widzę takie filmiki to mam mętlik w głowie

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
P.S. dla niezorientowanych dodam że mówimy o tym modelu:
