Seat Ibiza 6L 2005-2007 Cupra 1,9 tdi czy 1,8t?

16 Cze 2018, 20:26

Witam Panowie,
mam taki problem, otóż jestem w posiadaniu obecnie dość leciwego już auta - Audi A3 8L z 98 roku 1,8T 150 KM
Auto jeździ w porządku, ma moc, bez żadnych chipów, tylko że ma już swoje lata, postanowiłem że zmienie auto na coś podobnego ale może ciut szybszego?
W tzw między czasie, byłem z kumplem jego Passatem B7 2,0 TDI 140 @ 170 (po programie) nad morzem ponad 900 km zrobiliśmy.
To auto pięknie zawija asfalt, jak to się mówi.
Ten Passior ma ze 400 Nm i pięknie zasuwa a przy tym jest cichy bo skrzynia 6tka.
Stąd myśląc o czymś nowszym, wybór padł na Seata Ibize 3 generacji czyli 6L, ale właśnie - czy nie lepiej iść w taką Cuprę albo nawet Sport 1,9 tdi?
Cupra ma 160 koni a Sport 130...
Sentyment podpowiada żeby to było 1,8T bo to fajne silniki.

I nie wiem co wybrać czy Ibizę Sport/Cuprę w dieslu TDI czy benzynkę 1,8T Cuprę albo FR

W A3 1,8T wkurzało mnie to że, przy 5 biegowej skrzyni, auto wyje na trasie, powyżej 130 km/h, do tego spalanie tragiczne, poniżej 10 jak się zasuwa na ekspresówce się nie zejdzie, koniki też tak w dostatecznej ilości.
Np FR 1,8T będzie mieć te 150 - pewnie w rzeczywistości ok 148, podczas gdy Sport 1,9 tdi 130tka będzie mieć te 140 parę (fabryka zawsze dodaje trochę) i spory niuton, do tego 6 biegów, niższe spalanie...
łatwiej z tego co widzę o tdi, bo Polacy uwielbiają te silniki :)
1,8T ma 5 biegów, więcej pali, gorszy dostęp i że fajnie zasuwało to koniecznie program, o ile w Cuprze będzie nieźle o tyle w FR ze 150 może pod 180 podejdzie. ale moment słabszy.

Tu i tu turbina, sprzęgło z dwumasą, masą szrotu itd. Więc problem co wybrać brunetkę czy blondynkę :D
Plus benzynki taki że lepsza kultura ogólna ale na trasie wyjący wilk w lesie :?

Także co byście wybrali? Ibizę Cuprę/ Sport w TDI? Czy Cuprę/FR w 1,8T?
Jak widzę takie filmiki to mam mętlik w głowie :o

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




P.S. dla niezorientowanych dodam że mówimy o tym modelu:
Zdjęcie
Waligorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T

16 Cze 2018, 20:39

Jaki masz budżet?
Ibiza 6L to tehniczne Polo IV, więc na pewno nie będzie lepiej wyciszona niż Audi A3. Jedyny plus to niskie spalanie w dieslu, ale znalezienie niezajechanego hot hatcha na ON to nie będzie łatwe zadanie.
Nie lepiej wziąć coś klasę wyżej? Określi budżet to coś pomyślimy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Cze 2018, 20:51

Budżet to tak myślę ok 20 tys zł.
Klasę wyżej nie chce bo będzie mniej szybki i to nie będzie to. Poza tym też często gęsto dochodzi kwestia utrzymania itd.

Gdyby iść w takie A4 B6 1,8T no to jedzie gorzej, pali sporo, a koszty też duże z uwagi na zawieszenie i inne rzeczy.

Po prostu A3 jeździłem w 3 furtkach i jakoś dawałem radę, a taka Ibiza nic mniejsza nie będzie bo powstała dobre 6-7 lat później i to już inna generacja aut.

i fakt mocne auto na ON to ciężki temat, ale 1,8T to 99% Szwajcaria i Auto-handel "Mirek", Tdi jeszcze da radę znaleźć od prywatnego.

Generalnie mógłbym jeszcze szukać Polo TDI ale tutaj chyba tylko 1,9 tdi 130 koni było (czyli Sport z Ibizy) albo Fabia RS, w Polo było 1,8T jako GTI ale to już w ogóle niespotykana wersja.
Waligorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T

16 Cze 2018, 21:15

Ja bym szukał zwykłej wersji FR/Sport 1,8T / 1,9 tdi czyli 150 lub 130 koni bo Cupry są bardzo skomplikowane w znalezieniu albo zajechane albo ulepy gdzie ktoś znaczek nakleił a podkręcił 100 konne TDI itd.

Przecież te silniki się ładnie modzi, więc z brakiem mocy nie będzie problemu do tego Ibiza jest leciutka to będzie latać a nie jeździć, jak potrafisz ogarniać szybką zmianę biegów to TDI jest spoko, ale jeździ się momentem na dole, do tego klekot irytujący no ale za to niutek robi swoje i fakt nie spali tyle co rozkręcona benzyna turbo - tutaj jedynie lpg.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2018, 21:18

Ibiza ogólnie spoko, tylko no po przejściu z A3 1.8T do Ibizy w dieslu może być słabo z komfortem i kulturą pracy. Nie dość że auto gorzej wyciszone, to jeszcze klekot. Musisz sprawdzić i zdecydować czy Ci pasuje.

Zgadzam się z Pionkiem, szukałbym normalnej wersji. Hot Hatche to studnia bez dna, ciężko znaleźć a potem i tak kasę ładujesz a zostajesz z niczym (to już wolałbym S3 szukać mimo rocznika).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Cze 2018, 22:39

Uważasz że Ibiza która powstała ileś lat po A3 będzie gorzej wyciszona?
Hmm tylko właśnie klekot ma inne przełożenia i jak ma 6 biegów to przy 140 km/h nie wyje tak jak 1,8T który teoretycznie jedzie jak 1,6 tzn nie mówie o dynamice tylko o samym silniku i jego dźwięku.

S3 chyba nie bardzo, troszkę stare do tego za 20 tys chyba nic nie znajdę? No i pewnie ciężki temat znaleźć takie S3, nie wiem czy nie lepiej dłubać w tym co mam pociągnąć na 200 koni bez katalizatora i mocniejszym turbo. Chyba lepiej na tym bym wyszedł niż szukanie S3.

A taki przykład:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

tego typu egzemplarz? spoko czy raczej ulep? :/
Waligorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na zderzaku - przejaw agresji i braku wyobraźni
    W projekcie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym znalazł się zakaz "jazdy na zderzaku" na autostradach i drogach ekspresowych. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault tłumaczą, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z agresywnymi ...

17 Cze 2018, 08:28

Waligorek napisał(a):Uważasz że Ibiza która powstała ileś lat po A3 będzie gorzej wyciszona?


Tak. Rocznik niewiele ma do gadania, liczy się segment i przeznaczenie auta, np. Dacia z 2015 będzie gorsza od E39 z 1998 roku itp.

Waligorek napisał(a):Hmm tylko właśnie klekot ma inne przełożenia i jak ma 6 biegów to przy 140 km/h nie wyje tak jak 1,8T


To raczej chodzi o skrzynię, a nie czy diesel czy benzyna. 1.9 TDI na piątce skrzyni ma przy 140 km/h chyba 3000 obrotów albo i więcej, to jest kupa obrotów dla klekota, dla benzyny 3000 to połowa skali, tutaj prawie koniec. Nie wierzę że 1.8T przy szóstce skrzyni będzie wyć gorzej od diesla, rzekłbym odwrotnie (tylko nie wiem do jakich aut pakowali 6 biegów).

Poza tym... Cały czas mówisz o silniku, a nie bierzesz pod uwagę, że Ibiza przy 140 km/h będzie wyła sama z siebie (powietrze, koła) i silnik nie musi robić aż takiej różnicy. Osobiście gdybym jeździł turbo-benzyną, to bym nigdy na diesla nie spojrzał (chyba że w aucie firmowym, ale nie za własne pieniądze).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Cze 2018, 09:46

Ibiza jest na tej samej platformie co Polo 9N i Fabia I. Fabia debiutowała w 1999 roku, nie spodziewam się lepszego wyciszenia niż w Skodzie, więc to raczej regres niż postęp względem Audi A3.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Cze 2018, 10:21

Auta segmentu B generalnie są słabo wyciszone, w usportowionych wersjach tym bardziej nabywcom nie zależy na ich wyciszaniu. Pod tym względem nie sposób porównywać Ibizę z Passatem, tak samo jak Fiestę z Mondeo czy Clio z Laguną. IMO musisz się zdecydować czy chcesz komfort w trasie czy osiągi, jeśli jedno i drugie to nie ta klasa auta.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

17 Cze 2018, 11:11

Waligorek napisał(a):W tzw między czasie, byłem z kumplem jego Passatem B7 2,0 TDI 140 @ 170 (po programie) nad morzem ponad 900 km zrobiliśmy.


Przejechałeś się bardzo dobrze wyciszonym autem segmentu D konstrukcyjnie z ~2006 roku i oczekujesz podobnego wyciszenia w aucie segmentu B konstrukcyjnie jeszcze z lat 90-tych.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Cze 2018, 13:06

Chyba nie bardzo wiece o co mi chodzi, ja nie wymagam wyciszenia na poziomie 5 letniego BMW 7, inna sprawa że porównujecie stare A3 ze sparciałymi uszczelkami, opadniętymi drzwiami i uważacie że stary kompakt jest mega wyciszony. To jest stare auto, wyciszone dobrze to było na początku lat 2000
Ibiza wg mnie, gorsza nie będzie, ale tu nie chodzi o szum powietrza, o opony (z resztą jak ktoś taki idealista to można kupić dobre oponki które są ciche)

Chodzi mi o to że przełożenia są beznadziejne tzn na trasy, przy 70 km/h mogę wbić V bieg i mam ~1800 obrotów, przy 100 km/h mam 2100 i niestety o ile na drodze wojewódzkiej gdzie jest 90 km/h dopuszczalne to jest ok, o tyle ekspresówki czy autostrady to jest masakra
Jakieś ustawki 2 km można zrobić który szybszy itp jakieś dragi czy ćwiartki ale jazda gdzieś nie wiem 60-70 km na jakiś trasach ekspresowych S3, S11, S8 itp no nie da rady.
Chyba że prawy pas i max 120-130 km/h

Wg mnie producent wsadził skrzynie tzn może nie od 1,4-1,6 bo tam były inne, takie wadliwe itd ale z przełożeniami podobnymi.

Także tutaj nie chodzi mi o szum powietrza itd tylko o hałas z silnika bo zamiast mieć te 2500 obrotów to ma 4500 np na 5 biegu przy tych 140-150 km/h
Waligorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T

17 Cze 2018, 16:57

Apropo ta Ibiza z linku, malowana chyba? Zderzak jakby kremowy a reszta biała.
400 Nm fwd z dołu będzie wieczną walką i mielenie kołami chyba że jakieś potężne koła.
Jak uważasz że TDI lepsze to szukaj, plus na pewno spalanie, do tego lżejsze auto duża moc, a tak to w sumie średnio.
Apropo S3 o którym pisał Galakty, tutaj masz taki przykład za ok 20 tys Audi S3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

chociaż wizualnie nie jest do końca takie super.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

17 Cze 2018, 18:36

Jak przy 100km/h masz na piątce 2100obr/min to jest to bardzo długa skrzynia.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi

17 Cze 2018, 20:05

Waligorek napisał(a):przy 100 km/h mam 2100 i niestety o ile na drodze wojewódzkiej gdzie jest 90 km/h dopuszczalne to jest ok, o tyle ekspresówki czy autostrady to jest masakra


1. 2100 przy 100 km/h to bardzo niskie obroty, Golf IV z 1.6 dla przykładu ma 3100-3200. Poniżej 2100 to byś miał niezdrowe obroty dla tego silnika.
2. Coś mam wrażenie, że oczekujesz iż przy prędkości 140 km/h będziesz miał 2000 obrotów i ciszę. Może i tak, ale jak sobie kupisz auto typu A8 + V8 pod maską i długą skrzynię. A przypominam, że chcesz kupić Ibizę, auto miejskie, które z założenia nigdy nie miało widzieć autostrady!
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Cze 2018, 22:40

Ok może to niskie obroty biorąc pod uwagę cały zakres obrotomierza gdzie czerwone pole zaczyna się trochę ponad 6000 rpm
Ale chodzi o to że np przy 150 km/h już jest praktycznie w okolicach 4000 rpm i robi się głośno.

Ibiza może nie jest autem autostradowym ale TDI 160 konne które ma Vmax na poziomie 220 km/h to raczej przy 140 nie będzie mieć 3.000 obrotów bo by trzeba wkraczać na czerwone pole żeby sięgać 180 km/h

Po prostu jest głośno i tyle, silnik wyje jakby miał wypaść przez maskę, taka jazda jest bezsensu. Co z tego że auto ma 150 koni jak komfort jazdy jak w 1,6 mpi 102 konie i to bez turbo? Po co w takim razie kupować takie auto? Żeby jechać prawym pasem na autostradzie 130 km/h?
Stad pomysł o 1,9 tdi ale nie chce jakiś podstawowych 90 konnych tylko mocniejsze, tutaj Ibiza jest wg mnie fajnym autem bo nie potrzebuje jakiś krów 1,5 tonowych

Ogólnie nie odrzucam 1,8T tylko właśnie ten gwar silnika przy dużych prędkościach + spalanie mnie irytuje.
Po prostu takie TDI to będzie coś innego szczególnie w tak mocnej wersji.

Bo chyba 1,9 tdi 160 koni to najmocniejsze 1,9 zgadza się?
Waligorek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T