08 Wrz 2013, 03:23
Witam.
Nie jestem mechanikiem samochodoym,ale od kilkunastu lat jeżdzę na benzynie + gaz LPG.
Sam robię swój silnik i sam ustawiam jako że staciłem cierpliwość do ucząszczych się mechaników i ich eksperymentów na koszt klienta.Zacząłem w 1978 r. od Fiata włoskiego 1300 z gazem LPG.
Z moich doświadczeń może być ( nie dokładny Twój opis):
1)- żle dobrana mieszanka paliwowo-powietrzna tj.
- silniczek krokowy "zacina "się jeżeli jest na elektryczny -wymienić część elektryczną a dół tj.trzpień na sprężynce oczyśćić (ja to czynię w rozpuszczalniku ekstracyjnym),potem "konserwuję"zwykłym odmrażaczem do zamków i ..jeżdżę.Chyba że masz na śrubę-ustawić odpowiedie obroty pod warunkiem że masz prawidłową mieszankę.Często zdarza się przy wymianie kompletu w reduktorze jezeli masz dwie regulacje;
a - mała śrubka na reduktorze = ustawienie mieszanki /najlepiej na mapie tablicy/ aczkolwiek ja ustawiam na słuch i moc tj.reakcję szybkości wolnych i szybkich obrotów silnika.Mój raz podwyższony bus na gazie LPG osiąga 150 km/h bez problemów a w instrukcji największa szybkość to 145 km/h na benzynie.
b)po ustaleniu mieszanki na wolnych obrotach-mała śrubka,widoczna zgóry Po wymianie wnewnetrznych częśći i oringów na regulatorach ;- zaczynam od 1,5 obrotu śrubki ze stanu pełnego zamknięcia jej,i mieszczę się w granicach 2,5 obrotów przy regulacji z dużą śrubą / z boku reduktora (mieszalnik) /- to mozna sprawdzić doświadczalnie po ustawieiu ale nie trafisz idealnie w ten sam punkt więc nie doradzam sprawdzać na już ustawionym.
c) duża śruba żółta do ustawiania obrotów silnika;- ustawiam na 2 ,5 obrotu i zacynam się bawic
gdy silnik ma około 30 *C. na benzynie na większych obrotach wchodzę na zasilanie gazem
2) podtrzymuję obroty silnika i ...
-dużą śrubą zwiększam obroty silnika -obracając ją w "dół"tj. w lewo = przeciwnie do wskazówek zegara ...........UWAGA! powolna reakcja w czasie-cierpliwosć!