Seat Toledo 2 szarpie, traci moc

07 Wrz 2013, 13:00

Witam, mój problem polega na tym iż wspomniany w temacie Seat Toledo 1.8 20v 125KM z 1999r. strasznie szarpie podczas jazdy, czasami traci moc przy dodawaniu gazu. Po przekroczeniu 2 000 obrotów kiedy wcisne gaz do deski normalnie przyśpiesza bez większych problemów a jeśli tego gazu nie docisnę szarpie i traci moc dopiero po chwili lub stopniowo przyśpiesza. Na zimnym silniku auto musi chwilę pochodzić żeby zaczęło w miarę normalnie chodzić. Obroty na zimnym silniku falują tak bardzo, że auto zwykle raz gaśnie, nie ma w ogóle mocy i prawie nie reaguje na pedał gazu. Kiedy silnik się rozgrzeje te objawy znacznie słabną jednak dalej występują. Po podłączeniu do komputera wyszło, że jest to sprawka wadliwej przepustnicy (wyskakują dwa błędy), po wymianie przepustnicy na inną auto chodziło lepiej aczkolwiek problem dalej występował co utrudnia znacząco jazdę (błędy dalej wyskakują na komputerze). Zakupiłem w sumie dwie przepustnice i obydwie mają ten sam problem. Coś nie chce mi się wierzyć, że samochody z których wyciągnięto te przepustnice miały takie same objawy jak moje. Co może być tego przyczyną ? Proszę o pomoc.
pinox1
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat Toledo 2
Silnik: 1.8 20v 125KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2013, 03:23

Witam.
Nie jestem mechanikiem samochodoym,ale od kilkunastu lat jeżdzę na benzynie + gaz LPG.
Sam robię swój silnik i sam ustawiam jako że staciłem cierpliwość do ucząszczych się mechaników i ich eksperymentów na koszt klienta.Zacząłem w 1978 r. od Fiata włoskiego 1300 z gazem LPG.
Z moich doświadczeń może być ( nie dokładny Twój opis):
1)- żle dobrana mieszanka paliwowo-powietrzna tj.
- silniczek krokowy "zacina "się jeżeli jest na elektryczny -wymienić część elektryczną a dół tj.trzpień na sprężynce oczyśćić (ja to czynię w rozpuszczalniku ekstracyjnym),potem "konserwuję"zwykłym odmrażaczem do zamków i ..jeżdżę.Chyba że masz na śrubę-ustawić odpowiedie obroty pod warunkiem że masz prawidłową mieszankę.Często zdarza się przy wymianie kompletu w reduktorze jezeli masz dwie regulacje;
a - mała śrubka na reduktorze = ustawienie mieszanki /najlepiej na mapie tablicy/ aczkolwiek ja ustawiam na słuch i moc tj.reakcję szybkości wolnych i szybkich obrotów silnika.Mój raz podwyższony bus na gazie LPG osiąga 150 km/h bez problemów a w instrukcji największa szybkość to 145 km/h na benzynie.
b)po ustaleniu mieszanki na wolnych obrotach-mała śrubka,widoczna zgóry Po wymianie wnewnetrznych częśći i oringów na regulatorach ;- zaczynam od 1,5 obrotu śrubki ze stanu pełnego zamknięcia jej,i mieszczę się w granicach 2,5 obrotów przy regulacji z dużą śrubą / z boku reduktora (mieszalnik) /- to mozna sprawdzić doświadczalnie po ustawieiu ale nie trafisz idealnie w ten sam punkt więc nie doradzam sprawdzać na już ustawionym.
c) duża śruba żółta do ustawiania obrotów silnika;- ustawiam na 2 ,5 obrotu i zacynam się bawic
gdy silnik ma około 30 *C. na benzynie na większych obrotach wchodzę na zasilanie gazem
2) podtrzymuję obroty silnika i ...
-dużą śrubą zwiększam obroty silnika -obracając ją w "dół"tj. w lewo = przeciwnie do wskazówek zegara ...........UWAGA! powolna reakcja w czasie-cierpliwosć!
- mała śrubką /klucz imbusowy z góry na korpusie reduktora/ zpowalniam obroty silnika do pierwszych dużych drgań jego tj.silnika....Uwaga! bardzo powolna reakcja silnika na zmijany w czasie...cierpliwości życzę podobnie jak przy reakcji obrotów małej śruby regulacyjnej
Taką akcję powtarzam aż uzyskam odpowiednie dla mnie brzmienie silnika i szybką jego reakcję na zmianę jego obrotów a silnik nie "kołysze". tj. nie lata jak ...... i nie gaśnie -najczęśćiej około 3-4 razy
3) jeśli masz pewne ;silnik krokowy,mieszankę i obroty a silnik nie reaguje równo na przyśpieszenia i traci czasami moc sprawdz ''Lewe Powietrze"/ napisałbym że to podstawa ale tu właściwie wszystko jest podstawą ;powietrze,temperatura cieczy,elektronika,czujniki ,emulatory i prawidłowośc ich podłączeń itd,itd,/ tj.czy wszystkie gumy szczelne,przepływomierz prawidłowo pracuje - zdarzyło mi się że tarła przepustnica i nie powracała do zamknięcia-, czy spód przepustnicy (obudowa) nie naruszona gdyż może przepuszczać lewe powietrze /pęknięcie/a tam jakoś nikt nigdy nie zagląda tylko zaraz wymieniałby np.sondę,czujniki w tym czujnik cieczy itp .....szczelność .....
4) zdarzyło mi się że wiązka elektryczna gazowa /zbyt lużna/ znalazła się za blisko cewki więc ją oddaliłem jak najdalej i dodatkowo dodałem bezpośrednio przewód "-" z Ak-u do obudowy sterownika gazu.Dodatkowa "masa" pomogła i zniwelowałem wszelkie zakłócenia /zresztą dodatkowej masy nigdzie i nigdy nie zawiele/elektromagnetyczne.
A tak przy okazji kiedy wymieniałeś świece i przewody WN? Kiedy ostatnio sprawdzałeś styki ,połączenia wszelkich kabli ich sprawność? Nawet kabel WN może mieć przerwany przewód w otulinie pod zabezpieczeniem przy świecy ...ależ się kiedyś naszukałem dlaczego czasem pali na 4 a czasem na 3 gary,Nawet chciałem wymienić cały układ zapłonowy razem z aparatem.
5) Częstym grzechem mechaników w takich przypadkach jak Twój jest....podcisnienie w ...zbiorniku PALIWA.Pompa "wymusza" podanie paliwa i nienadążą podawać odpowiedniej dawki
a silnik traci obroty znowu przyśpieszy i znów traci.Prosty sposób sprawdzenia; odkręć wlew paliwa i zakryj go byle szmatą i jazda.Nie "muli",nie gaśnie,trzyma obroty,moc to.... od tego bym zaczął... masz kłopot z głowy.Odpowietrzenie zbiornika paliwa jeśli 'muli' na benzynce ,szarpie itp.
Następnie odłącz AK na jakieś kilka minut by komputer się zresetował i sprawdz jazdą.
Przepraszam ,jest już 01:55 A DO PÓŻNA PRACOWAŁEM przy swoim autku- robiłem zawory w swoim ,zmieniałem szczotki rozrusznika (automat musi mieć 100% sprawny rozrusznik) altrnator itp.- profilaktycznie póki jest ciepło na dworzu.
Przypominam; nie jestem mechanikiem samochodowym.Dzielę się swoimi doświadczeniami.
Jeśli pomogą te oggólne informacje to cieszę się.i proszę wyb
aczyć ,ale już zasypiam przy kompie i bolą plecy.,
Fajnie by łoby wiedzieć czy sam poradziłeś z tym kłopotem.Zyczę powodzenia w pracy a przedewszystkim Cierpliwości przy regulacji silnika.Nie reguluj go dopóki mie będziesz wiedział że w/w masz sprawne.Silniczek krokowy g łówny Ci "powie" dalszą kolejność znasz.
wojnicz
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 21 06 1972
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: ford bus
Silnik: ohc efi 20i
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1992