Segment B/C do 30 000 z opłatami

Segment B/C do 30 000 z opłatami

12 Lip 2012, 19:29

Witam wszystkich!

Odwiedzam forum już od miesiąca, niestety żaden temat nie udzielił mi odpowiedzi na moje pytanie, więc zakładam swój własny temat.

Mam 23 lata, prawko od 1,5roku i tyle samo własny samochód. Przyszedł czas na zmianę samochodu, mam zamiar pojeździć nim kilka lat, zanim nie podejmę ważnych decyzji życiowych typu ślub czy dziecko.

Na co dzień jeżdżę bardzo EKSKLUZYWNYM :!: Oplem Corsą 1.4 benzyna 60KM, natomiast w ciągu ostatniego miesiąca miałem okazję przejechać się kilkoma różnymi autami, a były to:

-Seat Ibiza III 2002-2008 1.2 64KM (dotychczasowy faworyt w wersji 1.9 TDI 130KM, niestety po przejażdżce czar prysł)

-Fiat Stilo 2002 1.9JTD 115KM@140KM (auto szwagra, bardzo przyjemnie mi się jechało, dobrze trzyma się prowadzi no i kopa jak dla mnie ma, niestety dosyć usterkowe)

-Nissan Micra 2011 1.2 82KM(?) ( bez szału, imo raczej babskie auto)

-Ford Fiesta 2001-2008 1.2 75KM (jw.)

-Honda Civic 2001-2005 1.7 CTDI 100KM (jak dla mnie, zbyt twarde zawieszenie, niestety jechałem zaniedbanym egzemplarzem koleżanki i nie wiem czy była to wina zużytych amortyzatorów czy ten typ tak ma)

Przez bardzo długi okres czasu, moim faworytem była właśnie Ibizka z silnikiem 1.9TDI ASZ 130KM, niestety gdy wsiadłem do środka to załamałem się. Wnętrze jest strasznie brzydkie, miejsca mało, stwierdziłem, że nie będę czymś takim jeździł.

Na 2-gim miejscu stawiałem A3 8P lecz mam kilka pytań do Was drodzy użytkownicy:

1. W aucie bardzo zależy mi na wyciszeniu wnętrza, jak to powiedział Kornacki w "Zakupie kontrolowanym" ostatnio: "Co Ci po XXX KM pod maską skoro w korku i tak będziesz jechał 30km/h, lepiej kupić auto z dobrym wyciszeniem i dobrym audio, aby wziąć to wszystko na luzie i w aucie odpoczywać". W corsie jak jadę z prędkością 100km/h i 3000rpm to muszę głośniej mówić do pasażera lub dać podgłośnić radio.

3. Proszę o obiektywną ocenę, w planach jest zakup A3 rocznika 2003-... 1.9 TDI do 30 000 PLN max. czy warto pchać się za taką kasę w rocznik 2003, czy lepiej poszukać czegoś mniej ekstrawaganckiego ale młodszego? Leon II? Golf V? Nie podoba mi się Audi A3 1996-2003!

Wymagania to:

* Konstrukcja Auta 2002r lub młodsze (nie mylić z datą produkcji)
* segment B/C
* 3-drzwiowe
* dobre wyciszenie wnętrza
* moc min. 100 KM,
* diesel najlepiej TDI lub JTD, pojemność max 1.9 (ubezpieczenie),
-klimatyzacja chyba w każdym aucie jest oferowana jako opcja, i zapewne takiego będę szukał.

Proszę nie pytać o przebieg, ma być diesel.

Mam w rodzinie 2 francuzy, więc prosiłbym bez aut francuskich.

Bardzo proszę nie wrzucać linków do ofert aut, tylko czyste komentarze z uzasadnieniem.

Wybaczcie za taki długi post.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Bartekf
bartekf
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Lip 2012, 19:05
Prawo jazdy od: 21 01 1989
Auto: Corsa 1.4

Re: Segment B/C do 30 000 z opłatami

22 Lip 2012, 18:03

Podbijam ponownie.

(Liczba znaków w twojej wiadomości: 18. Minimalna liczba znaków jaką musisz wprowadzić: 20.)
bartekf
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Lip 2012, 19:05
Prawo jazdy od: 21 01 1989
Auto: Corsa 1.4

Re: Segment B/C do 30 000 z opłatami

22 Lip 2012, 18:27

Zastanawiałeś się nad Hyundaiem i30? Od kilku lat robią auta nieporównywalnie lepsze od tej "prestiżowej" konkurencji, ceniąc za swoje auta o wiele mniej.
Offro
Początkujący
 
Posty: 153
Rejestracja: 10 Wrz 2011, 11:57

Re: Segment B/C do 30 000 z opłatami

22 Lip 2012, 19:13

Chyba się trochę zagalopowałeś.
Ledwo 2 lata temu robiłem tour de salony interesując się właśnie klasą kompakt i jeśli chodzi o wrażenia z jazd testowych to w przypadku pierwszego Ceed'a/i30 czuć było dlaczego są tańsze.
Głośniejsze zawieszenie, gorsze wygłuszenie silnika(silnik głośniejszy wewnątrz niż na zewnątrz, co do samego silnika nie mam żadnych zastrzeźeń a był to 1.6 CRDI) no i niezbyt estetyczne wnętrze, teraz coś się poprawiło(np. Elantra sprawiła na mnie bardzo dobre wrażenie, i40 też nawet małe ix20 nieźle się prezentuje na tle konkurencji no ale na "nowe" koreańczyki w tym budżecie nie ma co liczyć.
Co nie znaczy, że odradzam, wręcz przeciwnie.
Dość łatwo dostać pewne auto od pierwszego z pełną dokumentacja i gwarancją, w przypadku reszty kompaktów w tym budżecie nie ma na to szans a to w przypadku aut używanych bardzo ważna karta przetargowa.
Oczywiście polecam się przejechać i samemu ocenić.
Szukaj aut krajowych, jeśli chodzi o segmenty które Cię interesują bez problemu znajdziesz auto od pierwszego właściciela z pewną historią.
Ze swojej strony polecam 308 np. http://uzywanygwarantowany.pl/osobowy_s ... ista&z3r=1
ubogi ale z gwarancją i dość tani no i wyciszenie jest na bardzo dobrym poziomie(ledwo 65 decybeli przy 100km/h większość aut klasy średniej ma więcej), poza tym bardzo niezawodne auto, szczególnie na tle analogicznych konstrukcji VW.
Albo Fiata Bravo zamiast Stilo:
[link wygasł]
Warto się też przyjrzeć Focusowi II ze względu na przyjemne prowadzenie i bardzo dobre francuskie diesle, do tego dochodzą niskie ceny na rynku wtórnym:
[link wygasł]
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz S Coupe Mercedes-Benz S Coupe
    Jeszcze kilka lat temu klasa S w wersji coupe nazywana była modelem CL. Mercedes zmienia jednak nomenklaturę i jednocześnie stara się odświeżyć gamę. O stylizacji niemieckiego sportowca można mówić raczej pozytywnie. ...
    Żółte światło na sygnalizatorze to już nie zielone! Żółte światło na sygnalizatorze to już nie zielone!
    Co robią kierowcy, gdy zbliżają się do skrzyżowania, a światło zmienia się na żółte? Jest to pytanie które powinniśmy zadać również sobie będąc kierowcą. W praktyce wygląda to tak że jedni w pośpiechu ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda