Segment B - dobry stosunek ceny/jakości [~15 - 20 tysięcy]

05 Lut 2017, 22:49

Spojrzyj na francuzy. One w tej samej cenie oferują niezłe "bajery". Kupiłem za 5500 Megankę I po lifcie, kocham ten wzrok kumpli w swoich Audicach i BMW kiedy im wycieraczki przymarzają albo pióra nie zbierają, jadą ze skrobaczkami po szybie przedniej, nawiew na max i grzeją na parkingu auto zanim coś widać będzie. Ja wsiadam, odpalam, wciskam guzik... Minuta-dwie i szyba czyściutka i gorąca :) Dzięki takim wygodom nawet fochy w postaci słabnącej masy w światłach, gdzie trzeba poczyścić styki itp da się przeżyć :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lut 2017, 06:32

Może to trochę źle zabrzmiało co napisałem. Nie zależy mi na super futurystycznym aucie. Chciałbym mieć po prostu przyjemność z siedzenia w środku. Jadąc Mitsubishi czułbym się tak jakbym miał mieszkanie w którym mam tylko łóżko. Minimum zapewnione, ale przyjemność żadna.

Co do Twojego porównania to wydaje mi się błędne, ponieważ z tego co piszesz to koledzy chyba nigdy nie wymienili filtru kabinowego, stąd ich problem :) z drugiej strony nie powinno się włączać dmuchawy, szczególnie w zimę, na dopiero co odpalonym silniku :D
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

06 Lut 2017, 07:19

W kwestii przesiadki na gorsze(względem komfortu, czy jazdy) auto, proponuję najpierw jako przejściowe jeszcze gorsze auto :lol: Kup sobie najpierw jakieś auto klasy A, to potem poczujesz się w klasie B jak Król :lol: :mrgreen:
To oczywiście żart, na Twoim miejscu nie schodziłbym tak nisko. Klasa C to lepsze rozwiązanie. Może volvo s40 :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lut 2017, 10:16

To nie wina filtra, tylko wilgoci i braku klimatyzacji. Jeden nie ma wcale, a drugi ma zepsutą, bo igła z niemiec przecież. Zresztą i tak dzwona zaliczył bo 1.8 125 KM jest za mocne :P

Nie wszystkie francuzy są futurystyczne, tu głównie prym wiodą Citroeny. Z Renault ciężko mi polecić Megane, bo dwójka ma problemy z elektryką a na trójkę za mało.

Jeśli nie Mitsubishi, żadne niemce i francuzy to zostaje ten Fiat.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Lut 2017, 12:18

Nie no, do segmentu A się nie zmieszczę (190 cm wzrostu) ^^ wiem, że planuję dużą przesiadkę i jestem tego świadom, ale po prostu chce ograniczyć koszty utrzymania auta co też jest jednym w głównych powodów. Nie lubię gdy w aucie jest jakiś defekt, i jak tylko go zauważę to staram się od razu to naprawić. Niestety BMW generuje koszty, stać mnie na jego utrzymanie, ale przy moich zmniejszających się przebiegach i chęci odłożenia na mieszkanie, chciałbym autko jakieś kupić na 5 lat co będzie mnie woziło, a nie generowało dużych kosztów.

Volvo s40? Zanim kupiłem BMW to chciałem kupić s40 lub v40 z silnikiem t4. Teraz z powodów wspomnianych wcześniej, była by to przesiadka z deszczu pod rynnę. Samochodem jeżdżę coraz mniej bo do pracy dojeżdżam metrem, a na dodatkowe fuchy po pracy dojeżdżam komunikacją. Zostaje jedynie dojazd do dziewczyny i wycieczki z nią.

Nie skreślam Niemca, a tym bardziej Francuza :) o futurystycznym wyglądzie nie miałem na myśli, że Peugeot, Renault czy Citroën jest nazbyt futurystyczny, lecz odniosłem się do słów, że liczą się dla mnie jedynie bajery.
Tak na prawdę z VAG'a chce wyeliminować VW, Audi, bo to one głównie zbrzydły mi w opiniach Januszy. Każde inne auto przełknę, choć mogę mieć wątpliwości :)

Każde inne auto będzie podlegało wzięcia pod uwagę. Nawet możemy pójść w segment C i bez wielkiego silnika, byle by kosztem ekonomiczności.
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

06 Lut 2017, 17:17

To może Bravo zamiast punciaka :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


06 Lut 2017, 17:31

Myślałem o nim, ale obawiam się że za mały budżet mam na niego. Nawet myślałem by kupić tą 90 konną wersje :)

Można w granicach 20 tysięcy znaleźć jakieś ciekawe bravo ? Szczerze GP chciałem kupić tylko dlatego, że w mojej opinii na bravo mi brakuje :D
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

07 Lut 2017, 20:22

Jak dla mnie Astra H o której sam wspomniałeś i Focus MK2 o której mówił kolega to najrozsądniejsze wybory, które w 100% będą spełniać Twoje oczekiwania. Astry poszukałbym z 1.6T a Focusa 2.0 145KM. Do obydwu śmiało możesz zamontować gaz który przy Twoich choć niewielkich przebiegach zwróci się już po roku, maksymalnie półtora. Samochody uniwersalne do miasta i na weekendowe wypady za miasto. Stosunkowo rozsądne spalanie przy niezłych osiągach. Zerknij jeszcze na Corolle E12 i Peugeota 307
gargamel58
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 18 02 1985
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 508
Silnik: 1.6 T 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2017, 20:28

Jak liczą się bajery to poszukaj do 20k Megane III najlepiej z systemem Hands-Free ja ma taki system w Megane II i teraz jakbym miał zmienić auto i z kluczykiem latać to dla mnie masakra :) Pozdro
Malix7
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 06 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

07 Lut 2017, 20:40

akurat Hands Free to najbardziej awaryjny element tego auta ;)
do 20k Megane III to jakieś 1,5 dCi po francuskiej flocie...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Lut 2017, 20:44

Nie wiem jak Mitsubishi, ale GP jest pojemne w środku i na pewno "klitka" to to nie będzie. Weź się przejedź tym autem i tyle, bo teoria już została wyczerpana. Inną charakterystykę ma kosiarka jak CZT, inną turbo. Ja mając Accorda kosiarki polubiłem, mniej spalają a przy wkręcenie na obroty wyprzedzanie to przyjemność. No i jeden drogi w eksploatacji element mniej. Ale osobiście wolałbym w twoim przypadku GP 1.4 TJet. Znajomy miał, sprzedał przy 300 tys. km i auto nadal jeździ u znajomych.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

07 Lut 2017, 20:50

Ja mam w Megane II Hands-Free i po za mikrowłącznikami w klamkach nic się nie działo z tym a autko ma już 14 lat, fakt za 20k ciężko będzie ale da radę
Malix7
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 06 1996
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Renault Megane II
Silnik: 1.6 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Lut 2017, 00:27

Killaz napisał(a):Inną charakterystykę ma kosiarka jak CZT

Ale czt nie jest kosiarką jest to prawilne turbo :wink:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10406
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lut 2017, 00:56

gargamel58 napisał(a):JAstry poszukałbym z 1.6T a Focusa 2.0 145KM.


Do 20tys chyba nie kupi 1.6T. Z 2.0T predzej znajdzie, sam teraz przegladam i jedynie 2.0
Paulo21
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Chwilowo brak