Silnik 1,6 Golf 4 przerywa i traci moc

10 Cze 2017, 16:03

Witam.
Mam problem z silnikiem 1.6 (ATN) 105 KM. Do momentu rozgrzania silnika wszystko jest ok, silnik pracuje jak należy, ma kopa nawet z niższych obrotów i ogólnie fajnie się jedzie. Po rozgrzaniu do 90 stopni i mniej więcej po 10 minutach jazdy zaczynają się problemy, silnik przerywa przy chęci przyspieszenia, dławi się. Najwyraźniej odczuwalne przy gwałtowniejszym dodaniu gazu. Podczas dalszej jazdy problem się pogłębia, stopniowo traci moc, zaczyna przerywać i poszarpywać na biegu jałowym, ruszanie autem jest mniej płynne(trzeba dać więcej gazu). Następnie auto wyraźnie traci moc i zaczyna pracować na biegu jałowym jak na 3 cylindry i jedzie jakby miało 75 KM a nie 105.... Spalanie jest w normie, temperatura silnika cały czas na 90, odpala idealnie zarówno na zimnym jak i na ciepłym, nie kopci.
Silnik miał uszczelnianą głowicę bo świece były mokre, ale to nic nie pomogło. Świece nowe, przewody zapłonowe nowe.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Załączam dwa filmiki jak chodzi silnik po dłuższej jeździe:

silnik:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


wydech:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Proszę o pomoc
Critt89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 12 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2017, 05:21

Zacznij od sprawdzenia cisnienia na cylindrach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Cze 2017, 11:21

Mam pewien trop. Dzisiaj dzień mamy trochę cieplejszy, silnik od razu po odpaleniu zaczął delikatnie przerywać, otworzyłem maskę i usłyszałem przeskakującą iskrę. Po odpięciu po kolei przewodów WN od cewki zauważyłem na tym od drugiego cylindra ślad utlenienia, zarówno na fajce jak i na złączu, wskazujący na przeskakującą w tym miejscu iskrę (jest to widoczne na załączonym filmiku). Po zagrzaniu silnika auto zaczęło znów pracować na 3 cylindry, a po zdjęciu owej fajki podczas pracy silnika nie ma zmian w pracy (dalej na 3 cylindry). Czy więc diagnozą będzie na 100% cewka?

Link do filmiku na którym widać ślad utlenienia na fajce przewodu WN:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Dodam , że kable były wymienione 2 miesiące temu więc są nówki , BERU.
Proszę o podpowiedź.
Critt89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 12 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Cze 2017, 14:32

Witamy. Jeśli świece i przewody na pewno są w dobrym stanie to z pewnością będzie to uszkodzona cewka zapłonowa. Jest to typowy problem tych cewek pojawiający się na ciepłym silniku.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

12 Cze 2017, 17:52

Dziś wymontowałem cewkę, na wyjściu wysokiego napięcia na drugi cylinder jest dosłownie wypalona dziura przez przeskakującą iskrę. Ponadto cewka jest spękana w wielu miejscach, z tyłu wręcz pęknięta wpół, rozsypuje się w dłoniach... Jutro zakładam używkę, żałuję że nie zainwestowałem w nową skoro z tego plastiku robi się takie próchno... Ale może ta używana trochę polata. Jutro napiszę czy jest ok.

Silnik 1,6 Golf 4 przerywa i traci moc
Critt89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 12 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Cze 2017, 21:55

Zamontowałem nową cewkę, wszystko śmiga jak należy. Temat do zamknięcia, pozdrawiam :happy:
Critt89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 09 12 2008
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000