Focus 2008 Mk2 FL 1.6 Duratec LPG automat - faluja obroty, dużo pali

24 Maj 2017, 13:33

Witam,
w świeżo zakupionym aucie (Focus Mk2 fl 08 duratec 1.6 automat lpg) pojawiły mi się następujące problemy:
- czasami na postoju obroty faluja 800-1000 (samochód wtedy jakby się trzesie)
- kilka razy przy dojezdzaniu do świateł samochód zgasł
- zdarzyło się ze nie mogłem odpalić samochodu (kręcił ale nic wiecej, pomaga wyłączenie radia)
- spalanie na poziomie 13.5l LPG (trasa miasto 50/50)
- objawy występują zarówno na gazie jak i benzynie

Samochód na komputerze poza błędem poduszek powietrznych nic nie wykazał.
Na co Panowie zwrocic uwage żeby mechanik nie wymienial mi połowy silnika?
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

26 Maj 2017, 17:43

Zacznij od czujnikow polozenia walkow rozrzadu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8465
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2017, 13:28

Zajrzyj do przepustnicy i sprawdź czy nie jest mocno zabrudzona. Masz 1.6 duratec a tam nie ma silniczka krokowego który odpowiada za wolne obroty za nie odpowiada w tym przypadku sama przepustnica i elektronika w nią wbudowana więc musi być czysta żeby to było sprawnie realizowane.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Cze 2017, 19:22

A czy przepustnica może tez dawać różnice ciśnień na cylindrach? Dziś sprawdziłem i na pierwszym mam 14, drugim 14, trzecim 11 i czwartym 16? Zaczynam coraz bardziej martwić się o to co to może być, czy luzy zaworowe na 3 cylindrze, głowica, zawór podcisnienia....?
emyyyl
Początkujący
 
Posty: 142
Auto: Corolla
Silnik: 2.0 D4D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

20 Cze 2017, 09:58

emyyyl napisał(a):A czy przepustnica może tez dawać różnice ciśnień na cylindrach?
Nie.

emyyyl napisał(a):Zaczynam coraz bardziej martwić się o to co to może być, czy luzy zaworowe na 3 cylindrze, głowica, zawór podcisnienia....?
Problem z ciśnieniem sprężania może być od częściowo wypalonych gniazd zaworowych, złego ustawienia zaworów, uszczelniaczy zaworów (ale jak nie popija oleju to można je raczej odrzucić). Warto zrobić próbę olejową na tym cylindrze gdzie masz niższe ciśnienie i sprawdzić czy zmieni się ono na wyższe jeżeli tak to będziesz miał odpowiedź -> pierścienie lub gładzie cylindra.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb
    Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów ...