Spadek wydatku powietrza 2.0 Hdi

12 Paź 2013, 20:04

Witam, posiadam Peugeota 407 2.0 Hdi i od jakiegoś czasu borykam się z następującym problemem. Przy maksymalnym obciążeniu spada wydatek powietrza ,a wraz z nim ciśnienie turbosprężarki, po czym wraca do normy, innym razem ładuje za dużo i przeładowuje turbinę. Robiąc testy zauważyłem ,że przy pierwszych próbach w danym dniu wszystko jest Ok, kolejne już nie, nie jestem pewien czy temperatura w silnika,spalin,turbo ma na to wpływ. Póki co wymieniłem elektrozawór ciśnienia doładowania, sprawdziłem przepływomierz(zarówno przy podpiętym jak i odpiętym są takie same wartości wydatku, trochę mnie to dziwi, możliwe że sterownik korzysta z pamięci i wie jak dawkować paliwo?) sprawdziłem EGR, pracuje bez zarzutu, nie ma żadnych błędów, jednak aby w pełni wyeliminować ryzyko nieszczelności w obwodzie recyrkulacji planuję go zaślepić i porównać wskazania; czujnik kopiowania turbo również wydaję mi się na sprawny, geometria gdyby była walnięta to problem występował by ciągle? Kończą mi się pomysły, może macie jakieś sugestie, ew. uwagi na co jeszcze zwrócić uwagę?

[link wygasł]

Pozdrawiam Krzysiek
scootch
Obserwowany
 
Posty: 3
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

28 Paź 2013, 10:50

Czyli jeśli nie ma wpływu odpięcie przepływki na masę powietrza zasysanego przepływka jest kaput, i tak jak pisałeś sterownik po jej wypięciu lub awarii korzysta z wyuczonych wartości.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

29 Paź 2013, 20:30

Jak sądzisz, uszkodzona przepływka może być przyczyną ww. problemu?? problem występuje nie systematycznie, tylko na ciepłym... i co dziwne spada zalecony wydatek powietrza, czyli rozumiem to że komputer sam wysterowuję taką dawkę. Nie ma przepływki na podmiankę ;/ a nowa nie jest tania.
Pozdrawiam Krzysiek
scootch
Obserwowany
 
Posty: 3
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

30 Paź 2013, 07:06

Jedna pytanie to czy spada wartość zasysanego powietrza czy ciśnienie w kolektorze ssącym??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

30 Paź 2013, 15:58

Wydaje mi się, że wartość zasysanego powietrza, gdyby były inne wskazania wydatku powietrza mierzonego ,a zadanego to wtedy skłaniał bym się ku ciśnieniu.
scootch
Obserwowany
 
Posty: 3
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota 2000GT Convertible
    Trudno znaleźć bardziej stylowego i pożądanego klasyka z Japonii niż Toyota 2000GT. Opływowe nadwozie z długą maską, szprychowe felgi i otwierane światła nadają jej wyjątkowego charakteru. A status pierwszego supersamochodu ...