Sprecyzowane wymagania- poszukiwanie złotego środka za 10k

27 Cze 2015, 19:52

Witam wszystkich serdecznie. Na starcie przepraszam, ale dosyć się rozpiszę, żeby osoby udzielające pomocy wiedziały jak, a nie strzelały na ślepo samochodami i silnikami.

Do tej pory miałem dwa samochody. Toyote corolle e11 z silnikiem 1.3 16V i seata ibize 2fl z silnikiem 1.8T. Przy toyocie fajnie się grzebało, bo była prostsza, pod maską było dużo miejsca. W seacie mam dobry, mocny silnik i hamulce, do tego jest w gazie, dobrze wyposażony. Dlaczego chcę zmienić?

W obydwu autach nie ma zbyt dużo miejsca (mam prawie 2m, jak odsune siedzenie tak jak lubie, to za mną tylko kadłubek usiądzie). Seata kupiłem z zawieszeniem gwintowanym, i doszedłem do wniosku że to nie dla mnie, wole jak już buja. Do tego pod maską jest bardzo gęsto. No i strasznie licha jakoś plastików, też mnie męczy, to już w toyocie było lepiej, ale to akurat szczegół.

Teraz w kilku punktach napiszę, co auto musi mieć żebym je brał pod uwagę, a następnie co fajnie gdyby miało (chociaż kilka z tych rzeczy):

Musi:
-Kosztować do 10 tysięcy, może być stare, przebieg 200k też mnie nie odstrasza

-Być sedanem lub kombi (hatchback wyjątkowo jeśli byłby pojemny) segmentu C lub D, wyjątkowo jeśli istnieją, to jakieś niezbyt drogie w utrzymaniu konstrukcje segmentu E

-Być stosunkowo proste i niezawodne. Nie musi to być maluch czy tico, ale takie żeby dużo rzeczy dało się przy nim samemu zrobić, a do tego części nie kosztowały miliona złoty

-Posiadać silnik benzynowy conajmniej 130km, dobry do gazu, najlepiej wolnossący, żeby był prostszy. Diesla całkowicie nie skreślam, ale te zazwyczaj są niezawodne gdy mają mniej niż te 130km

-Mieć na wyposażeniu: klimatyzacje, podstawową elektryke- szyby, lusterka. Osobiście nie rozumiem jak ludzie mogą wydawać na auto 30-40 klocków i machać korbami czy pocić się w lato.

Do tego fajnie gdyby:
-Pomimo swojej mocy nie spalało 15l jak się jedzie spokojnie

-Miał trochę lepsze wyposażenie- tempomat, komputer pokładowy, grzane fotele, skóre i inne duperele- albo żeby po prostu była możliwość doposażyć samochód w te elementy w przyszłości

-Blacharka wiecznie nie rdzewiała, a zawieszenie ciągle nie padało na tych naszych polskich dziurach

-No i te nieszczęsne plastiki, żeby były w miarę dobrej jakości. W seacie pełno rzeczy mam połamanych/naderwanych

Z aut które mi się podobają i poniekąd spełniają powyższe wymagania wymieniłbym Mitsubishi Galanta i Bmw e36. Do tego dorzuciłbym audi 80.

Co sądzicie o autach które wymieniłem. Czy jesteście w stanie coś jeszcze zaproponować? Pozdrawiam, liczę na was
Bednarcamper
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: seat ibiza

27 Cze 2015, 20:01

Do twoich wymagań idealnie wpasuje się C5 I i w tym budżecie znajdziesz mega wypasiony egzemplarz 2001-2004

Link przykładowy:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
emilxman
Początkujący
 
Posty: 186
Miejscowość: Łódź
Prawo jazdy: 10 01 2014
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 250KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

27 Cze 2015, 20:33

Skoro jesteś bardzo wysoki i nie boisz się starszych samochodów to zerknij na tą e32:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Za nieduże pieniądze masz ekstra wyciszony i niesłychanie wygodny samochód, który niebawem zacznie zyskiwać na wartości.
Materiały wnętrza e32 najwyższej jakości, nie uświadczysz jakis zgrzytów czy innych hałasów.
Zawieszenie bardzo trwałe. Naprawy proste.
,,Duża szóstka" 3.0 w gazie łyknie ok 15 l LPG co przy obecnych cenach gazu jest zadowalającym wynikiem.
I co może zaskakiwać mimo, że to seria 7, wielka limuzyna to koszty ewentualnych napraw są na prawdę niskie. Wychodzi taniej niż serwis np. e46 ;)
Przesiadając się na leciwą ,,7" w dobrym stanie zaczniesz z pogardą spoglądać na 99% nowszych plastikowych samochodów z kosiarkami pod maską gdzie oszczędnośc widać na każdym kroku :mrgreen:
Jazda e32 to coś więcej niż zwykła jazda samochodem :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez kirin88 27 Cze 2015, 20:40, edytowano w sumie 2 razy
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

27 Cze 2015, 20:38

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł] takie cudeńko :roll:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Cze 2015, 20:40

Kieł napisał(a):http://otomoto.pl/oferta/volvo-480-unik ... y42Kf.html?

To ma być samochód dla 2-metrowca ?:D
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

27 Cze 2015, 20:43

Jak z fotel przesunie sobie to pewnie się zmieści :P
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

27 Cze 2015, 21:27

Bardzo ciekawe i roznorodne propozycje podaliscie, dziekuje i licze na wiecej.

Zawieszenie citroena pewnie zszokowaloby mnie w porownaniu do tego betonu ktory mam w ibizie ;p Jednakze obawiam sie, ze zawieszenie hudropneumatyczne z citroena byloby dosyc kosztowne, bo to dosyc rzadka rzecz. Do tego nie wiem, czy sam bym podolal naprawom tego elementu, a wiekszosc mechanikow jak widzi cos rzadkiego, to albo glupieje albo kasuje dla zasady 2x wiecej.

BMW e32, no nie powiem super rzecz, a ja na prawde lubie stara solidna motoryzacje. Zapomnialem tylko dodac, ze mam dopiero 21 lat i nie mam stalej pracy. Przy 3.0 oc juz bedzie spore, 15l gazu to nie tragedia, ale pewnie nizej nie schodzi nawet jak sie jedzie jak janusz. Za jakies 3 lata jak skoncze studia, to na pewno pomysle o takim cudzie, bo bede w stanie utrzymac je w godnym stanie.

Z listy kła najbardziej do gustu przypadl mi accord. Lubie te samochody, tylko jak z gazem do nich, bo ludzie rozne rzeczy pisza. Mazdzie xedos tez sie przyjrze. Reszta wydaje sie dosyc egzotyczna. Fajne samochody, ale ciezko bedzie znalezc samochod, a potem ewentualnie innych dawcow czesci
Bednarcamper
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: seat ibiza

27 Cze 2015, 21:39

Silniki w hondzie da się gazować, tylko trzeba regulować zawory co 20k km.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Cze 2015, 11:09

Auta proste konstrukcyjnie z tanimi częściami:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Cze 2015, 11:11

Dobra moja wstępna lista to:
-audi 80
-bmw e36
-mitsubishi galant
-honda accord
-xedosa też bym wziął pod uwagę, ale to już bardzo rzadkie auto

Citroena się boję (może niesłusznie), Bmw e32 to raczej melodia przyszłości.

Co powiecie o autach które wymieniłem?

Stare a6 i bmw e34 też bardzo ciekawe opcje dziękuje. Tylko jak z zawieszeniem w tych autach? Nie ma jakichś lipnych alu wahaczy?
Bednarcamper
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: seat ibiza

28 Cze 2015, 11:32

Ode mnie Opel Omega
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

28 Cze 2015, 11:37

Bednarcamper napisał(a):Stare a6 i bmw e34 też bardzo ciekawe opcje dziękuje. Tylko jak z zawieszeniem w tych autach? Nie ma jakichś lipnych alu wahaczy?


Jakby były to bym nie polecał. Audi A6C4, BMW E34 to sprawdzone konstrukcje, których jedynym wrogiem jest niedbający o te auta właściciel.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Cze 2015, 11:44

Ta druga a6 wygląda świetnie :shock:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Cze 2015, 11:55

Galant z tego co wiem akurat nie jest najbardziej odporny na rdzę, ruda lubi nadkola, także tutaj musisz być ostrożny. Skrzynia manualna podobno też nie jest wieczna, synchronizatory ponoć można traktować jako część eksploatacyjną. I wersja kombi ma fabrycznie na tylnej osi zawieszenie samopoziomujące zwane nivomat - podobno sprawa fajna, dopóki się nie zepsuje. Potem można to obejść, wsadzając zwykłe sprężyny, bo naprawa zawieszenia pneumatycznego to nie jest najtańsza impreza.
Xedos, z racji swojej małej popularności i silników V6 (bo tylko takie są dostępne o mocy powyżej 130KM) też może być pewnym ryzykiem. Jeżeli już Mazda, to raczej 626, ale też uwaga na rudą.
A patrzyłeś na Peugeota 406 i Renault Lagunę I? Może w standardzie nie ma co oczekiwać grzanych foteli (nie wiem, czy w Lagunie w ogóle są), ale za to mamy dosyć porządnie wykonane samochody, które zaraz nie zardzewieją (o ile nie były bite) i nie są drogie w eksploatacji, co dla studenta powinno być dość ważnym argumentem.
Ewentualnie rzuć okiem jeszcze na Daewoo Leganzę, zawieszenie co prawda nie jest pancerne, jak we wszystkich Daewoo, ale za to tanie w eksploatacji o dobrze znoszące gaz. No i dość duże.
mdmicky92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 26 10 2010

28 Cze 2015, 12:13

Jak masz dwa metry to ani Accord, ani Galant, 406 i C5 też niezbyt. Szukaj A6 C4 czy też E32, jeśli chcesz faktycznie komfortowo podróżować.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009