Suzuki Ignis 1.5 problem z odpalaniem na zimnym.

05 Lis 2019, 16:55

Witam,
Mam taką małą zagwozdkę z moim Ignisem. Od kiedy go mam wydaje mi się, że długo kreci na zimnym nim odpali. Zajmuje mu to około 5 do 10 sekund i to nie zależnie czy na zewnątrz jest 30, czy 0 stopni. Jednak gdy już jest rozgrzany to odpala dosłownie na dotyk. Dlatego wydaje mi się, że cos nie gra. Miałem wcześniej 4 inne samochody i każdy na zimnym kręcił dłużej, ale nie aż tak długo. Dodam, że samochód ma moc, pali w normie. 5 tys. km temu wymieniłem mu wszystko jak leci. Wszystkie oleje, płyny i filtry, no poza filtrem paliwa, bo jest w pompie i muszę z tym pójść do mechanika. Dostał też nowe świece. Kompresje także sprawdziłem, wszystko jest ok jak na 165 tys. przebiegu. Co może być przyczyna takiego stanu, a może to normalne, a ja tylko panikuje?

Dodam, że kiedyś wyrzucał błąd na OBD ze sonda lambda 2 ma taki sam odczyt jak lambda 1, ale myślę, że to nie ma nic wspólnego z tym odpalaniem.
dueros
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 24 11 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Suzuki Ignis FH
Silnik: 1.5 113 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Lis 2019, 15:31

Jakieś błędy Ci się pojawiają?

Warto przyjrzeć się czujnikowi temperatury, nawet go odłączyć na zimnym przed odpaleniem i sprawdzić czy z odłączonym lepiej pali.

Sprawdź jeszcze czy jak np. przekręcisz kluczyk do zapłonu na chwilę dwa/trzy razy przed odpaleniem to lepiej zapali (jak słychać pompę paliwa jak przekręcasz to trzymasz na zapłonie aż umilknie i powtarzasz czynność).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

16 Lis 2019, 19:13

W końcu znalazłem trochę czasu, aby sprawdzić ten samochód. Co do błędu to auto wywala czasami błąd P0420. Próbowałem przekręcać kilkukrotnie kluczyk tak jak pisał @cichy77, ale bez zmian. Niestety nie wiem gdzie jest czujnik temperatury w tym aucie, a jakoś nie mogę znaleźć, ale jak w końcu znajdę to napisze, czy odłączenie cos zmienia.

Co do tego błędu, warto się nim przejmować?
dueros
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 24 11 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Suzuki Ignis FH
Silnik: 1.5 113 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

09 Gru 2019, 16:00

dueros napisał(a):Co do błędu to auto wywala czasami błąd P0420
Katalizator na wykończeniu ten błąd będzie się pojawiał coraz częściej aż nastanie moment kiedy będzie się pojawiał zaraz po skasowaniu. Jeżeli katalizator nie jest zapchany to raczej nie powinno być problemu ale możesz zaobserwować minimalnie większe spalanie moc nie powinna ucierpieć.

Tu masz jego wygląd:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ten plastik może być innego koloru ale czujnik jest dwu pinowy. Szukaj po tym przykładzie na pewno go zlokalizujesz :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...