Suzuki samuraj

22 Gru 2009, 21:46

Jogi4x4 napisał(a):Wiem, dlatego dobrym wyborem jest Żółta Optima albo Exide Maxxima, aku 41Ah ale rozruch 510A no i nie jest tak wrażliwy na głębokie rozładowania. Choć do normalnie użytkowanego samochodu wystarczy zwykły, dobry akumulator.
jeśli chodzi o prąd rozruchowy to czerwona jest o wiele lepsza, a jeśli o głębokie rozładowania to masz racje żółta, pytanie tylko jedno po co wywalać tyle kasy do samochodu "weekendowego"? ja wiem że śą super i optima i exide i inne ale... zwykła centra w normalnym użytkowaniu wystarcza w zupełności zwłaszcza jak nie ma elektryka i całej baterii halogenów :wink: a przy sporadycznym używaniu wyciągarki też w zupełności wystarcza ;)
jak już zmieniać na Optime to przydało by się zapodać większą pojenność i od razu lepszy alternator, wtedy ta zabawa ma sens ;) ale wtedy już sie zaczyna wyścig zbrojeń :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Gru 2009, 22:25

Na seryjnym silniku miałem Kagera 45Ah i też było dobrze... Teraz przy silniku BMW jest Żółta optima i też jest ok.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

26 Gru 2009, 21:54

Z jaką maksymalną prędkością można jeździć na 4L :?: :?: :?: Jest jakieś ograniczenie ???
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

26 Gru 2009, 23:03

samurajsj700 napisał(a):Jest jakieś ograniczenie ???
blokada mentalna :mrgreen:
ogólnie nie powinno się według producenta przekraczać 60km/h
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

26 Gru 2009, 23:40

Dzięki :mrgreen: :wink:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

02 Sty 2010, 10:22

Witam. Mam pytanie czy przy robieniu osłony drążków kierownicy i przedniego mostu można użyć jako mocowania dla tej osłony śrub mocujących resory?
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak skalibrować alkomat?
    Alkomat to urządzenie, które może pomóc podjąć odpowiedzialną decyzję, zanim wsiądziesz za kierownicę. Jednak aby jego wskazania były wiarygodne, konieczna jest regularna kalibracja. Ten proces jest niezbędny, ...
    SEAT Toledo - nowy, elegancki i nowoczesny
    Nadchodzi nowy SEAT Toledo. Dynamiczny i elegancki na zewnątrz, nowoczesny wewnątrz, napędzany wydajnymi i oszczędnymi jednostkami TSI i TDI i wyjątkowo praktyczny sedan o sportowej aparycji. Czyli potwierdzona za sprawą ...

02 Sty 2010, 11:58

Krystian30 po co Ci zbedny balast?zrob tylko oslone na gruche w moscie zeby nie uszkodzic o jakis kamien a drazek jak sie wygnie to zawsze mozna go wyprostowac.
pozdrawiam
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

02 Sty 2010, 20:10

Dzięki PITSJ413. A może mi ktoś opisać jak jest zamocowane orurowanie boczne do ramy pod HI-LIFT'a. Gdyby ktoś jeszcze mógł dodać zdjęcie to byłbym bardzo wdzięczny.Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja

02 Sty 2010, 22:35

Seryjne progi są montowane na 4 śruby w wypusty ramy.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sty 2010, 18:23

riwniez progi pod HI LIFTa powinno sie mocowac w tych samych miejscach co fabryczne.Niektorzy przyspawuja inne mocowania do ramy ale spawanie oslabia rame i moze sie potem w tym miejscu wypaczyc
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

03 Sty 2010, 23:15

Też słyszałem żeby lepiej nie spawać, myślałem żeby przykręcić , ale nie wiem właśnie w którym dokładnie miejscu i jak to powinno wyglądać. Czy wystarczy zrobić to orurowanie progu z calowej rurki i przykręcić do ramy dwoma łapami po dwie śruby do jednej łapy, czy trzeba dać jeszcze coś pod obecny próg. W końcu za tą rurę będzie wyciągane połowa ałta do góry.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja

04 Sty 2010, 19:13

zrob tak zeby sie nie wyginalo :wink: ja mam seryjne progi wiec nic wiecej Ci nie podpowiem :smile:
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

04 Sty 2010, 19:52

są 3 szkoły ;)
1 mocowanie progu wspawać w rame a do mocowania przykręcać próg (moim zdaniem najlepsze rozwiązanie ma zalety przykręcanego progu czyli możliwość szybkiej wymiany modyfikacji usunięcia jak i wytrzymałość większą niż przykręcane mocowania)
2 przykręcać progi do ramy na seryjnych mocowaniach, ogólnie najsłąbsze (może w samim porobią ale na pewno nie przy winchowaniu za próg albo przy szarpaniu w lagrze pod kątem, nie mówiąc o szarpaniu na trawersie)
3 spawanie progu do ramy ( najbardziej debilny pomysł bo nie mamy już możliwości modernizacji nie mółiąc o demontarzu w razie pokrzywienia bądź urwania, istnieje możliwość wykrzywienia ramy)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

05 Sty 2010, 22:47

Dzięki koledzy. Zrobię tak jak proponuje Pocieszny w pierwszej wersji, jak mróz puści :lol: :) Dziś miałem inny problem. Jechałem po asfalcie na biegu 4H, bo jest sporo śniegu i po wyżej 40km/h, po wjechaniu w niewielką nawet dziurę słychać było "TRRRRRY..." jakby w tylnim moście. Na innych biegach tego niema. Na 4H np. po łonce też tego nima??? Z góry dziękuję za pomoc.
Krystian30
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 38
Miejscowość: złotoryja

05 Sty 2010, 23:09

co to jest łonca? :wink:


reduktor najprawdopodobniej się sypie.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce