Tiptronic 5hp24a, problemy po zagrzaniu, szarpie, tryb awaryjny

16 Wrz 2021, 10:47

Podpowiedzcie proszę coś. Mam problem z tipem, na zimno jeszcze wszystko ok, im olej cieplejszy tym bardziej z opóźnieniem wbija biegi. Przy zmianach bieg wypada, po czym następuje szarpnięcie, jeśli olej ma już około 80stC to już przy każdej zmianie biegu tak się dzieje. Na trybie ręcznym sam sobie zaczyna przerzucać jak na filmie gdy trzymam gaz w jednakowym położeniu:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jakiś czas temu wymieniłem olej (ZF Fluid 5) i filtr, tyle co w misce, bo czasami bieg wrzucał na dwa razy, przez jakiś czas jakby pomogło.
Problem elektryczny, z zaworami coś nie tak, czy coś w samej skrzyni walnęło? Błędów po odpaleniu nie wyrzuca jedynie wiadomo po szarpnieciach wywala, że nie te obroty na końcówce, po czym przechodzi w awaryjny.
bully
Nowicjusz
 
Posty: 4

16 Wrz 2021, 12:05

bully napisał(a):Jakiś czas temu wymieniłem olej (ZF Fluid 5) i filtr, tyle co w misce, bo czasami bieg wrzucał na dwa razy, przez jakiś czas jakby pomogło.
Jak robisz taką wymianę statycznie to przydało by się to zrobić tak dwa trzy razy w krótkich odstępach czasu żeby wymienić jak najwięcej oleju.

Jaki był olej który spuściłeś ze skrzyni, mocno czarny, śmierdział spalenizną? Filtr bym mocno brudny, były tam jakieś opiłki, przyglądałeś się?

Jeżeli wymiana pomogła na chwilę to być może dalej jest wina jakości oleju, choć tu może być i problem elektrozaworów. Bardziej obstawiam problem mechaniczny niż elektryczny.

Czy po puszczeniu pedału hamulca z zapiętym biegiem przy w pełni rozgrzanej skrzyni samochód ładnie rusza?

Możesz jeszcze przeczyścić wtyczki profilaktycznie przy skrzyni.

Jeszcze tak się zastanawiam, że może to jest jakiś problem z zapinaniem LockUp on przy nierozgrzanym oleju w skrzyni nie zapina się. Jak masz olej rozgrzany to po zapięciu biegu w krótkim czasie powinien się zapiąć on zapiąć i powinny spaść obroty. To czy on się zapina czy też nie chyba można by sprawdzić programowo podczas jazdy.

Tak patrząc na te obroty szalejące zastanawiam się czy nie powinieneś zrobić adaptacji przepustnicy i sprawdzić czy coś się zmieni. Jak masz zapiętą skrzynię i trzymasz nogę na hamulcu to obroty nie falują czasem?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34

16 Wrz 2021, 19:31

Olej był brązowo czarny ale bez zapachu spalenizny, filtr rozcinałem był czysty, troszkę opiłków delikatnie na magnesikach.
O ładnym ruszaniu nie ma mowy gdy się rozgrzeje bo przez sekunde jest jakby rozsprzęglony by potem szarpnąć.
Właśnie od tego się zaczęło, że czasami a teraz częściej na D i hamulcu chodzi jakby na nie wszystkie cylindry, ale po wrzuceniu na P już są równe obroty.
bully
Nowicjusz
 
Posty: 4

17 Wrz 2021, 09:43

A jak skrzynia jest rozgrzana to nie falują Ci lekko obroty jak utrzymujesz stałą prędkość?
bully napisał(a):Właśnie od tego się zaczęło, że czasami a teraz częściej na D i hamulcu chodzi jakby na nie wszystkie cylindry, ale po wrzuceniu na P już są równe obroty.
Tak jak by nie wysprzęglał do końca i silnik na wciśniętym hamulcu próbował ruszać. Tu znowu wygląda to na winę konwertera lub pompy która nie daje odpowiedniego ciśnienia.

Najbezpieczniej byłoby przeskanować błędy skrzyni jakimś porządnym programem. Przy takiej pracy musi coś tam się pojawić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9712
Zdjęcia: 34

17 Wrz 2021, 10:52

a jak zachowuje się silnik na wolnych obrotach? Obroty są równe? Nie falują?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2021, 08:20

Silnik jest idealny to 4.2 ASG Chodzi idealnie nic nie faluje.
Mam VCDS Chyba nie ma już porządniejszego softa. Błędy oczywiscie wyrzuci dopiero po tym jak zaczną sie dziać te dziwne rzeczy. Błedy różne, przewaznie że nie te obroty na końcu skrzyni co powinny być , bądź problem z biegami, różne wyskakują. Może faktycznie konwerter. Gdzie na opolszczyźnie bądź śląsku nie za miliony ktoś to ogarnie?
bully
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Classic Car Festival w Tokio - zabytkowe perły
    Zabytkowe samochody mają swój nieodparty urok, o czym już po raz kolejny mogli się przekonać goście tegorocznego Classic Car Festival zorganizowanego przez Toyota Automobile Museum. W imprezie wzięły udział najpiękniejsze ...
    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...

27 Wrz 2021, 20:00

Przez chwilę ukazało się mi nowe światło na sprawę, po sprawdzeniu jeszcze raz poziomu oleju okazało się, że brakuje ponad pół litra, ale dolanie do właściwego poziomu przy 40stC po przejechaniu oczywiście wszystkich biegów łącznie ze wstecznym, nie zmieniło nic. Poniżej film z podglądem co się dzieje w skrzyni w stanie ekstremalnym czyli 90 st olej, gdy juz nie wrzuca żadnego biegu, zapięty D skrzynia ustawiła bieg 1 puszczony hamulec auto nie jedzie. Po zwiększeniu obrotów sterownik widzi że nie kręci się wyjście skrzyni, wyrzuca błąd i zapina awaryjny 5ty bieg. Interesuje mnie zawór 1 czyli EDS1, na filmie widać, że "normalnie" jest otwarty i tym samym zmiejsza ciśnienia w skrzyni, po wrzuceniu awaryjnego trybu zawór się zamyka podnosząc ciśnienie w skrzyni. Jak on powinien pracować?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

bully
Nowicjusz
 
Posty: 4