Toyota Corolla E10 1.6SI 114KM, wersja USA jaki olej dolewać?

19 Lis 2017, 20:33

Witam,
Moja Toyotka od początku jak ją kupiłem bierze 1l oleju na 1000km,poprzedni właściciel mi oczywiście o tym powiedział i ogólnie zmienił na valvoline 10W40 i było widać że nie był zbytnio zadowolony z wymiany na ten właśnie olej.
Myślę nad dwoma:
Ten: [link do Allegro wygasł]
Albo ten:
[link do Allegro wygasł]
Który byście wybrali na dolewki? Wiadomo,że olej wkońcu się sam zmieni od tych dolewek więc chce poeksperymentować z innym...
Ogólnie to gdy na bieżąco sprawdzam na bagnecie gdy olej był po wymianie całkowitej nie było tego widać ale teraz szabelka przy sprawdzaniu stanu oleju jest czarna i da się wyczuć spalenizne na niej.
Dodam,że pod maską nie ma dosłownie żadnych wycieków auto jest jak nowe jedyne co to czarna rura wydechowa i dym z niej.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

20 Lis 2017, 10:01

mateo199214 napisał(a):jak ją kupiłem bierze 1l oleju na 1000km
No to jest już sporo. Ja bym na twoim miejscu zmierzył kompresję i zrobił próbę olejową żeby sprawdzić czy problem z pierścieniami czy zaworami.

Jak by wyszło że pierścienie to wtedy można pomyśleć o płukance silnika plus ja bym użył jeszcze preparatu Xado Antykoks na zapieczone pierścienie aplikujesz go przez otwory na świece.

Ja kiedyś robiłem taką operację w silniku 1.8 1zzfe który brał też około litra i tam problem był z zapieczonymi pierścieniami. Po dwóch płukankach i potrójnym zastosowaniu (w odstępach tygodniowych) tego preparatu Xado branie oleju spadło do około 300ml / 1000km. Oczywiście każdy przypadek jest inny i trzeba zawsze brać pod uwagę to że remont będzie niezbędny.

mateo199214 napisał(a):ogólnie zmienił na valvoline 10W40 i było widać że nie był zbytnio zadowolony z wymiany na ten właśnie olej
A dlaczego nie był zadowolony i z jakiego wcześniej zmienił powiedział Ci. Ten olej ogólnie jest całkiem niezły. Może dlatego że nie jest najtańszy, a trzeba sporo dolewać?

Jak zdecydujesz się zrobić to co napisałem wyżej to kup dobry olej np. Motul 6100 Synergie+ 10W40.

mateo199214 napisał(a):Wiadomo,że olej wkońcu się sam zmieni od tych dolewek więc chce poeksperymentować z innym
Sam się nie wymieni i będzie tylko gorzej jak nie wymienisz go w całości. Jak śmierdzi spalenizną tak jak piszesz to nie jest dobrze i nawet jak zmienisz olej na dolewki to ci nic nie da.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2017, 20:43

Zgadzam się z moim przedmówcą w 100% a do tego nie rozumiem Mateo o co Ci chodzi bo próby z nowym olejem zacząłbym od płukanki i wlania czegoś z górnej półki (motul millers itp) dobranego konkretnie do tego silnika a nie tylko dwie cyferki 10w40...
A wisienką na torcie jest rozmyślanie o dolewkach czegoś co strach przewozić w samochodzie :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8195
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Lis 2017, 21:54

Co to jest ta "wisienka na torcie" ?
Płukanka,nie wiem czy to dobry pomysł skoro samochód bierze olej i po wymianie zaraz zrobił się czarny i zaczął śmierdzieć spalenizną.
Martwi mnie ten silnik,myślicie że aplikacja do otworów tam gdzie są świece tego preparatu który wyżej kolega napisał ma sens?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Lis 2017, 10:03

Panowie - jak dobrze widzę, to jest to corolla E10, a więc lata 92 - 97. To dlaczego w tym silniku jest olej 10W40, skoro producent każe używać oleju 15W40, 10W30 lub 20W50? Klasa jakościowa oleju nie m,niejsza jak SG.
W tym silniku powinien być olej 15W40 i klasie jakościowej powyżej SG. Obecnie mamy SN.
Dlaczego akurat 15W40? Ano dlatego, że w tym silniku jest tylko 3 litry oleju i olej 10W30 jest "za rzadki". Stąd prawdopodobnie to spalanie oleju, wynikające z przyczyn, o których wiemy, a o których nie będę pisał elaboratów w temacie.
Moja rada jest taka - zalać silnik olejem 15W40 bez żadnych płukanek itd. Można do tego oleju dolać MotorLife, to może spadnie spalanie tego oleju.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18141
Zdjęcia: 1192
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Lis 2017, 16:57

Czy można ten olej 15W40 dolewać sukcesywnie gdy będzie teraz dalej ubywało obecnego?
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niedzielny kierowca na autostradzie - nie bądź taki!
    W okresie świąteczno-noworocznym wielu polskich kierowców przemierza setki kilometrów, by spotkać się z bliskimi czy spędzić wolne dni z dala od domu. Nierzadko przynajmniej część trasy pokonują autostradą lub ...
    Samochody terenowe - do połowy lat 70
    Historia pojazdów mogących poruszać się w trudnych warunkach drogowych, czy wręcz po bezdrożach, jest tak stara, jak same wehikuły napędzane silnikami, takimi czy innymi. Pierwsze „samojazdy” – jak ...

  • 30 Lis 2017, 10:32

    mateo199214 napisał(a):Czy można ten olej 15W40 dolewać sukcesywnie gdy będzie teraz dalej ubywało obecnego?
    Nie, wymień olej tak jak poradził w poście wyżej @MotoAlbercik i będzie ok.

    Jak chcesz dalej dolewać, a nie wymieniać to zostań przy oleju który masz i nie rób takich mieszanek.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6841
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    18 Gru 2017, 08:56

    Spróbowałbym z 10W30 zgodnie z tym co zaleca producent, nie dolewaj innego o innej klasie lepkości na ten który masz obecnie, jeżeli jesteś świeżo po zakupie auta to tym bardziej warto wymienić olej na zalecany zamiast bawić się w dolewki.
    BestOils
    Początkujący
     
    Posty: 74
    Przebieg/rok: 23tys. km
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.9
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna

    14 Maj 2018, 22:44

    Zmieniłem Olej na 15W40 Orlen Platinum,póki co ale obserwuje dalej pobiera praktycznie tyle co 10W40 Valvoline.
    Czy można w takim samochodzie który mimo tego że ubywa olej w silniku w takich ilościach założyć gaz sekwencyjny?
    Dodam,że Toyotą robię zarówno krótkie jak i długie odcinki np. na majówce zrobiłem nią w przeciągu 3 dni 900km i nic się z silnikiem poza poborem oleju nie dzieje.
    mateo199214
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 962
    Zdjęcia: 48
    Prawo jazdy: 31 07 2012
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
    Silnik: 2.0 ABK
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993